Iemand verstand van excel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Iemand verstand van excel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 22:50

Ik heb een bestand met verschillende bladen, nu moeten die bladen, of tenminste de informatie die er in staat op een overzichtelijke manier samengevoegd/een totaal van gemaakt worden.

Het gaat om een inventarisatie;

Heb een aantal kolommen met wat het product betreft en de staat waar het in verkeert. En per locatie is een apart blad gebruikt. (Steeds zelfde indeling)

Nu moet dit zo gemaakt worden, dat er een totaal lijst komt van alle producten, en dat je ook snel de staat en locatie kan zien.
Ik heb al het een en ander uitgedacht maar dat werkt allemaal niet echt. (het aantal locaties is vrij groot)
Bovendien moet de staat van de producten weer onderverdeeld worden in een soort afschrijvingstermijn, je hebt dan dus niet meer 3 keuzes (slecht, redelijk, goed) maar 10 keuzes. (word over 10 jaar verdeeld)

Ik moet alleen even een idee, of mogelijkheid van excel (of misschien dat iemand een ander goed programma daarvoor weet?) hebben zodat ik daar een fatsoenlijke (totaal) lijst en indeling van kan maken.
En ik heb weinig kennis van excel en dus de mogelijkheden van het programma. Het optellen en de totalen is verder het probleem dus niet, alleen de indeling van zo'n bestand.

Wie kan/wil helpen?

Prrrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:52

Klinkt eigenlijk meer als een klus voor in Access (database).

Achteraf samenvoegen van losse bladen die niet hetzelfde zijn opgebouwd is in mijn ervaring een heidens karwei...

Succes!

HaileysComet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 11:55

Nieuwe werkmap aanmaken in Excel.

In het nieuwe bestand kun je verwijzingen maken (formules) naar de cellen op de werkbladen van je gegevensdocument.

Je moet dan beide documenten openen.

Het simpelste is om in je nieuwe bestand "=" te typen in een cel, naar je gegevensdocument switchen en dan een "enter" in de cel te geven. De informatie van die cel komt dan in de cel van je nieuwe document.

BartVB
Eigenaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:00

Wat Prrrr ook al zei; gebruik voor dit soort dingen Access! Excel is leuk voor een hoop dingen maar wat jij nu wilt is echt iets voor een database... Investeer dus even een paar uur in het doorlezen van wat Access documentatie, dat gaat je op de langere termijn echt een hele hoop ellende besparen.

Faline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 12:50

Okey thanks!