Eenmaal Andermaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Eenmaal Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 14:59

Heey,

Ik zit soms wel is te kijken bij EA, maar erger me er toch elke keer weer aan omdat het zo onoverzichtelijk is. Jullie proberen het wel overzichtelijk te maken met die tags enz. en dat is ook wel makkelijk en daar ben ik dan wel weer heel blij om! Maar is het niet handiger als er bv. per provincie een soort van sub-forum komt? Of kan dat niet?

Dus zoals bij tijdelijke forum's -> Subforums?
Vat dit a.u.b. niet boos op, ben al blij genoeg dat jullie die tag's etc. hebben gedaan.. Het is alleen maar een tip

Groetjes

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:00

ik ben het met je eens. Of een functie waarbij je bijv. 20 km van je postcode kan zoeken

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:09

Ninja2: Die functie is denk ik lastig erop te zetten
Maar om nu 12 subfora te maken...

Brit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:10

Ik vind het eigenlijk wel overzichtelijk ...

& dat met dat per provincie vind ik helemaal onhandig als ik iets wil kopen kan dat ook wel over de post

_Mars_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:47

ben er mee eens, bijv.: je ziet een heel leuk paard, woont hij aan de andere kant van nederland,,

misschien wel makelijker met provincie te maken ,,

Ylana

Re: Eenmaal Andermaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 16:49

Voor een écht leuk paard moet je dat over hebben

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 17:32

Brit schreef:
Ik vind het eigenlijk wel overzichtelijk ...

& dat met dat per provincie vind ik helemaal onhandig als ik iets wil kopen kan dat ook wel over de post

Ja dat wel, maar sommige mensen willen liever iets wat dichter in de buurt is.. i.v.m bv. de verzendkosten..

Als je bv. een verzorgpony zoekt ga je denk ik geen 100km 'rijden'
Mij lijkt het voor de paarden die te koop staan, en voor de verzorgpony's wel erg handig

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:35

maar per provincie is ook weer zoeits, ik bedoel woon je aan de rand van Zuid holland, dan valt wellicht brabant en zeeland ook wel binnen je bereik, en het noorden van zuidholland is dan nog te ver.

ik denk niet dat het dan overzichtelijker wordt, dan zoek je je eigen helemaal een ongeluk.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 17:37

Maar als je dan aan het randje zit, kan je toch ook kijken bij Brabant en Zeeland?

Mij lijkt het juist veel overzichtelijker..
Misschien kan er een proef worden gemaakt? bij alleen bv. de EA -VP ?

Enne Yuri: Nu zoek je je ook een ongeluk hoor..

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 18:06

mwaa ik vind het wel meevallen, ik kijk gewoon regelmatig. Bovendien zijn de diensten al heel duidelijk door de tags en de verplicht duidelijke titels. ik heb veel dingen die ik bestel via post, nu zou je dan 12 subforums door moeten zoeken....

Drunksheep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 18:43

Tags voor provincies ?

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 19:34

sub fora per provincie en dan per categorie,... enz, enz.
Je kunt ook gewoon even vragen waar TS woont en dan weet je genoeg.
Ook de afstanden worden er niet anders van, tussen de west kant van Overijssel en de oost kant zit nog ruim een uur rijtijd met de auto.

Als ik bijv. beenbeschermers zoek, en mij maakt het net als velen niet uit dat het verstuurd moet worden, dan zou ik alle subfora af moeten kleppen en nu kan ik het in 1 oogopslag zien

ben niet voor provinciale subfora....

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 20:54

Ja maar dan doe je het niet bij spullen zoals dekens, halsters, peesbeschermes etc. maar bv. alleen bij verzorgpaarden (ook gezocht) en bij paarden te koop (ook mensen die een paardje zoeken die ze dan willen kopen)

Iig lijkt het mij bij verzorgpaarden erg handig! (denk neit dat je voor een verzorg/bijrijdpaardje 100km gaat rijden op de fiets/scooter/auto of met de trein/bus o.i.d zo ver gaat reizen )

Yuri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:45

_Marinke_ schreef:
Ja maar dan doe je het niet bij spullen zoals dekens, halsters, peesbeschermes etc. maar bv. alleen bij verzorgpaarden (ook gezocht) en bij paarden te koop (ook mensen die een paardje zoeken die ze dan willen kopen)

Iig lijkt het mij bij verzorgpaarden erg handig! (denk neit dat je voor een verzorg/bijrijdpaardje 100km gaat rijden op de fiets/scooter/auto of met de trein/bus o.i.d zo ver gaat reizen )

aar er staa tnu toch al in de advertentie de plaatsnaam?? je wee ttoch zelf wel of die plaats bij jou in de buurt zit of niet?

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:51

Ja hoor, en dan verandert bokt langzaam maar zeker in een marktplaats.

Het is een paardenforum hoor, met extra dat je paardendingen kan verkopen/kopen. Zoveel moeite is het toch niet om zelf te kijken waar de TS woont, of het even te vragen?

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:38

Ik vind dat EA opzich het niet slecht doet. Maar EA wordt een beetje onoverzichtelijk door de onduidelijke informatie van zon topic.
Eigenlijk zou het handiger zijn als er een soort van vaste advertentie voorbeeld geplaatst moet worden zodat niet elke bokker de zelfde info hoeft te vragen(want dat gebeurt ook te veel. Veel mensen vragen gewoon hetzelfde)
En als je dan echt serieus bent,dan kun je pm-en voor de vraagprijs want die hoeft niet perse gemeld te worden!

Voorbeeld advertentie:
Citaat:

*
Shet/Pony/Paard

*Geslacht
*Kleur
*Ras(+evt.afstammeling)
*Leeftijd
*Schofthoogte
*(wedstrijd)Niveau
*evt. vraagprijs(anders via pb)
*Eventuele opmerkingen of toevoegingen
*Foto's
*evt. emailadres
*plaats waar paard gestald is

Zo ongeveer?
Ik denk dat het dan al een stuk overzichtelijker wordt

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:26

En die reacties als: "leuk paard hoor, maar ja (ik heb er al 1)(woon tever weg)(hij/zij is te groot)" verwijderd worden.

Ranja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 09:36

Ik zie het inderdaad niet zitten om EA in te delen in provincies...
Een aantal dingen die ik hier heb gekocht zijn netjes per post gekomen en dan maakt het niet uit, uit welk deel van het land het komt. Tuurlijk is het mooi makkelijk als de verkoper in de buurt woont, maar dat vind ik geen pre.

Dan zou ik dus alle 12 aparte provincie fora moeten doorspitten om te zoeken wat ik vind. Nee dat is niet handig.

Voor verzorgpaarden is er al iets geregeld om dat in het onderwerp neer te zetten, maar dan moet je inderdaad even zoeken of er tussen zit voor je. Als het per provincie staat, zul je ook dan moeten zoeken, want ik zou ook geen verzorgpaardje in Den Helder willen hebben terwijl ik in de buurt van Amsterdam woon....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 09:40

@ Revanches, een shet is een pony hoor.

Iig ik zou wel voor zijn maar voor 12 subforums nee.

BellyBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:48

Mij lijkt het veel handiger, maar dat weten jullie al...

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:51

Het maakt me echt niet uit, vind het prima zoals het nu is

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:00

Hmm.. Je kan het toch ook via de post krijgen? Ik denk dat je dan beter bij bijv. EA alles voor ruiters en overige aparte tabbladen kan maken met: Kleding, Meubels, Electrische apparatuur enz. Maar ik vind het zo ook wel goed.

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:24

Sammie schreef:
En die reacties als: "leuk paard hoor, maar ja (ik heb er al 1)(woon tever weg)(hij/zij is te groot)" verwijderd worden.

Dit soort reacties komen inderdaad voor. Als het modteam dit ziet, dan worden deze reacties verwijderd. Helaas zien we deze reacties niet altijd en daarvoor is het TeM-systeem uitgevonden.
Gebruikers die zich ergeren aan dit soort reacties wordt dan ook gevraagd om op de TeM-knop te drukken zodat we er iets aan kunnen doen.
Het 'leefbaar houden' van Bokt is niet alleen een taak van de mods maar ook van de gebruikers.
Dus stoor je je aan iets wat tegen de Boktregels is? Maak dan eens gebruik van je mogelijkheden als gebruiker.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 17:38

OemmiejO schreef:
Hmm.. Je kan het toch ook via de post krijgen? Ik denk dat je dan beter bij bijv. EA alles voor ruiters en overige aparte tabbladen kan maken met: Kleding, Meubels, Electrische apparatuur enz. Maar ik vind het zo ook wel goed.

Ja dat is ook een heel goed idee..
Maar een verzorgpony/paard komt toch niet over de post? Kan het dan niet alleen bij de verzorgpony's zo'n systeem komen? En dan weet je zelf ook wel als je vlakbij de grens van friesland woont dat je dan ook bv. in Groningen o.i.d. kunt kijken.. Want nu erger ik me er aan dat ik bv. iets zie wat in Amsterdam is.. en kijk dan ook meestal maar 2 pagina's af.. want dan ehb ik al zo-iets an: Het is toch allemaal te ver weg, gewoon omdat je 100000x iets leest wat te ver weg is..

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:17

Oscar schreef:
Dit soort reacties komen inderdaad voor. Als het modteam dit ziet, dan worden deze reacties verwijderd. Helaas zien we deze reacties niet altijd en daarvoor is het TeM-systeem uitgevonden.
Gebruikers die zich ergeren aan dit soort reacties wordt dan ook gevraagd om op de TeM-knop te drukken zodat we er iets aan kunnen doen.
Het 'leefbaar houden' van Bokt is niet alleen een taak van de mods maar ook van de gebruikers.
Dus stoor je je aan iets wat tegen de Boktregels is? Maak dan eens gebruik van je mogelijkheden als gebruiker.

Oscar pas op wat je zegt Ik denk dat je nog spijt er van gaat krijgen.
Reden waarom ik het dus vaak niet doet is het pietluttige erachter. En als ik elke keer op die TeM knop zou rammen, lijkt mij dat je jullie op een gegeven moment zullen denken: "Gut heb je haar weer"

Maar goed ik ga mijn mogelijkheden daar eens botvieren

edit: jullie hebben wat te doen