Hallo, ik heb een probleem met mijn bittorrent, hij zegt dat ik achter een firewall/NAT zit, maar ik weet niet hoe ik dit op kan lossen. Ik heb wel dingen op het internet zien staan, maar dat is allemaal engels, waardoor ik niets durf te veranderen. Wie kan mij een stappenplan geven zodat mijn download wat sneller gaat?
Zit je toevallig achter een router, of gebruik je een firewall zoals zonealarm? Is je computer rechtstreeks aangesloten op het internet, of zit er nog iets tussen? En kun je helemaal niet downloaden of alleen beperkt?
Ik heb een router-modem. Dat apparaat zorgt ervoor dat we met 4 pc's tegelijk op het internet kunnen. Mijn firewall is van Norton Internet Security, die firewall van windows zelf staat (al) uit. Ik download met een zeer beperkte snelheid...
en verder zijn helaas de beste site`s offline gegaan even afwachten wat de rest gaat doen, maar als je even goed tussen veel voorkomende problemen leest op zo`n site dan kom je dat van dat nummer ook tegen..
Controleer eerst even of je NAT het probleem is, door deze even uit te zetten. ( zonder te gaan downloaden en geen andere sites open te zetten of email op te halen ) Op die manier weet je of het voldoende is om die toe te voegen aan je Firewall. ( Ik heb geen NAT dus kan ook niet zeggen hoe je bij je instellingen komt, lees daarvoor dan even de bijgeleverde handleiding.)
NAT ( norton ) moet een paar poorten openzetten. Welke poorten moet je even hier lezen, afhankelijk van welke je gebruikt.
Daar lees je ook over de poorten op je router. Wees voorzichtig en doe precies wat er wordt geschreven. Het is namelijk niet de bedoeling dat je de deur wagenwijd openzet.