Welke laptop het beste???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

Welke laptop het beste???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 15:01

al enige tijd ben ik op zoek naar een laptop voor een redelijke prijs. Ik heb niet veel eisen maar het moet wel
- Makkelijk in de omgang zijn.
- Niet al te veel toeters en bellen,
- Moeten wel de basis programma's op staan, Word ed
- moet een fotobewerkingsprogramma op kunnen
- Moet een USB aansluiting hebben
- dvd-speler en brander zou ook makkelijk zijn.

Nu zijn er keuzes te over dat ik niet zo goed weet welke ik moet kopen, en waar ik goed aan doe.

Mijn vraag aan jullie:
- welk merk laptop hebben jullie?
- voor welke doeleinden?
- wat was de prijs?
- Waar hebben jullie hem gekocht??

Ik wacht met spanning af

SaskiaB

Re: Welke laptop het beste???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:38

Je kan misschien hetbeste naar verschillende winkels gaan, dit lijstje meenemen wat je hier ook schrijft. En dan kijken of ze allemaal een beetje op dezelfde uitkomen en of die binnen je budget past et voila

Overigens heb ik een hele geniale toshiba, weet het serienummer even niet uit mijn hoofd. Maar het is een supergaaf ding, ben er al ruim een jaar onwijs tevreden over.

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 16:23

Daar heb ik dus niet zo'n zin in haha..

Ik heb wel een goede site maar ik referenties op terug kan zoeken.. Maar ik was erg benieuwd naar het laptop gebruik van de Bokker.. Kan ik vandaaruit verder kijken

Chans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:32

Ik heb een packard bell easy note E6310 en ben er heel tevreden over. Het heeft ook zo'n beetje alles wat jij boven beschreven hebt wat je wilt (maar dat geldt voor veel laptops tegenwoordig)

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 16:36

mag ik vragen wat de richtprijs ongeveer is??

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:40

Ik heb een hp. Met widescreen, bluetooth, 4usb poorten, basisprogramma's erbij, dvd-speler en brander zitten er ook bij. Hij was 1195,95 E. *ik weet verder niks van laptops enz af. *

Racekees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:41

ik heb 2 weken geleden een acer aspirer 3613lmi (aspire 3610) gekocht. Werkt perfect ken dvd's branden foto's bewerken . Gewoon alles at me pc ook kon.
echt een aanrader voor weinig geld

Chans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:41

de mijne was als ik het me goed herinner 700 of 800 euro

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 16:45

@ Sannert: dat is idd een mooi prijsje.. Heb je verder nog een type??

Dat van Chans is echter nog beter. Ik heb van uit mijn werk nog een soort van pc prive regeling dus hoef ik maar de helft te betalen.. Dan is jij laptop een koopje voor mij.. Moet dus eens serieus gaan kijken naar de : packard bell easy note E6310 en de acer aspirer 3613lmi ...

Chans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:50

ik moet er wel bij zeggen dat ik moest wennen aan de snelheid, hij is niet langzamer dan mijn oude desktop misschien zelfs wel wat sneller maar ik had eerst een pentium en nu heb ik een sempron processor dus het was even wennen maar qua snelheid ben ik wel tevreden..

hier is een link trouwens met wat specificaties http://www.kieskeurig.nl/product/58C8EE ... 3342FC.htm

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 16:52

heej super dank je wel.. Dit is trouwens ook de site die ik tegenwoordig voor alles gebruik om te vergelijken haha

OVer snelheid heb ik geen verstand. Moet idd niet al te traag zijn

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:53

Heb een packard bell, ben vergeten welk type.
Heb iig een sempron 3000+ processor (ofzoiets) 512mb werkgeheugen, 60GB vaste schijf geheugen, en een 15.4inch beeldscherm.
Zit ook dvdbrander op enzo , enik zet er ook gewoon al mijn foto's op van mijn digi.
Van mij was geloof ik 800 euro.

Chans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:55

hij is niet traag maar ook niet de allersnelste maar fotos bewerken etc doe ik er ook mee (en dvds branden kan ie ook) en dat gaat allemaal op een lekker tempo

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:38

Vergeet Windows/Microsoft en koop een Apple/Mac. Ontzettend gebruiksvriendelijk, je kan er fotobewerkingsprogramma's opzetten, Word, Powerpoint en Excel (moet je wel de Mac versie hebben natuurlijk ), noem maar op.
Ik wil niet meer anders

Enigst nadeel is dat Apple wel vrij duur is. Voor mijn 14" iBook heb ik ongeveer 1200 euro betaald. Daar staat wel tegenover dat Macjes ontzettend lang meegaan! Wij hebben 2 Macjes staan die nu een dikke 10 jaar oud zijn en het nog steeds doen!

Voor meer info moet je hier maar eens kijken: www.apple.nl

Bullitt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:50

kijk eens bij Dell.nl de goedkoopste kan eigenlijk niemand aan tippen

Karamell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:12

Aldi heeft hele goedkope en degelijk laptops af en toe, maar je moet er wel snel bij zijn.
Ik heb er eentje en ben er héél tevreden van.

Bella_Donna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:56

ik zit nu achter mn ACER Aspire 3002WLMI die ik via school heb gekocht voor ongeveer 800 euro. Hier zitten ook heel veel inrichting en bewerk programmas op. ik ben er best wel tevreden over alleen de accu!! die hoort toch 2 uur mee te gaan als je een laptop koopt? nou die van mij hield het in het begin maar een uur vol en van sommige uit mijn klas hoorde ik dat ze het maar een half uur of zelfs 20 min. volhouden een stagaire had een een ACER gekocht en die heeft hetzelfde probleem... om de accu hoef je dus zeker geen ACER te kopen

Racekees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:00

Bella_Donna schreef:
ik zit nu achter mn ACER Aspire 3002WLMI die ik via school heb gekocht voor ongeveer 800 euro. Hier zitten ook heel veel inrichting en bewerk programmas op. ik ben er best wel tevreden over alleen de accu!! die hoort toch 2 uur mee te gaan als je een laptop koopt? nou die van mij hield het in het begin maar een uur vol en van sommige uit mijn klas hoorde ik dat ze het maar een half uur of zelfs 20 min. volhouden een stagaire had een een ACER gekocht en die heeft hetzelfde probleem... om de accu hoef je dus zeker geen ACER te kopen

Mijne houd het langer vol als die 2 uurtjes maar dan moet je natuurlijk niet van die zware programma;s gaan draaien dan past de software de processor aan zodat hij zo lang mogelijk aan blijft.

Ellebelletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:07

Bullitt schreef:
kijk eens bij Dell.nl de goedkoopste kan eigenlijk niemand aan tippen

FoutFoutFout.....de goedkoopste maar ook de minst betrouwbare...ik en mijn vriend hebben computerbedrijf en hoeveel dell computers of laptops we binnenkrijgen met problemen kun je niet op 1 hand tellen.

Ze bezuinigen ergens op en dat is vaak op de hardware onderdelen...2e rangs materialen worden in de systemen gestopt waarmee je dus vroeg op laat in de problemen komt!! Dan doen ze het misschien het 1e jaar prima...maar dan begint de ellende ...

Ik zou je een Acer, of een Asus aanraden (hp is op zich ook nog wel prima)

Mocht je nog meer informatie willen of vragen hebt...mag je me altijd mailen!

Groetjes Ellen

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 20:28

eej bedankt voor de tips... Ik zat zelf ook te denken aan een acer.. Die zijn hier bij de Dixons niet zo vreselijk duur.. En alst mee zit kan ik ook nog eens meer dan de helft terug krijgen via mijn baas... Kwil um morgen dan al gaan kopen zodat ik lekker vant weekend met dat ding bezig kan zijn...

SuperQuinta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:32

mijn vriend heeft ook een acer!
een erg fijne laptop voor een mooi bedrag!

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:33

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:37

als je wat wilt moet je een laptop met een centrino processor kopen. de accu hiervan gat ongeveer 4 uur mee.
Ik heb nu de sony vaio, is fijne laptop, met alles erop wat je je maar kunt wensen. Tevens ook een zeer uitgebreid standaard pakket. En een super beeldscherm!
Hiervoor had ik een acer aspire.

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 20:45

Ik vind de toshina er wel erg mooi uitzien, maar is wel weer een slag duurder...

Zit net te kijken op de kijk en vergelijk site.. Daar lees ik dat de baterij van de Acer wel heel snel leeg is.. Je kan toch ook je laptop aansluiten op een addapter terwijl je er op bezig bent?? (ik heb niet eerder een laptop gehad zoals je misschien wel door had haha)

Een centrino processor ?? is dat het merk of zit dat in ieder willekeurige laptop??

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:47

Wij hebben hier ook twee Acers. Aspire 1801WSMI_2.93
Op zich een hele fijne laptop, word enz zat er niet op maar ik gebruik nu in plaats daarvan open office en dat bevalt me net zo goed eigenlijk.

Alleen heb ik dus hetzelfde probleem als hier eerder genoemd, de accu is volkomen waardeloos.