Internet op je laptop? Verschillende mogelijkheden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Internet op je laptop? Verschillende mogelijkheden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 20:21

Ik heb een PC met internet( ja anders zou ik dit niet posten ) maar ik wil ook heel graag internet op mijn laptop.

Nu kan ik op internet niet echt iets vinden waarbij de verschillende mogelijkheden ed op een rijtje staan ( misschien zoek ik met de verkeerde termen? )

Ik vroeg mij af of hier iemand zit die mij kan vertellen wat de mogelijkheden zijn, of dat er iemand is die heel tevreden( of juist niet ) is met zijn internet op de laptop ?

Ik wil in ieder geval het liefst overal internet hebben, dus niet met hotspots( heb wel een beetje info gevonden ) . Ik wil hem bij wijze van spreke in de trein kunnen gebruiken . Ook niet te duur, als het even kan .

Verder heb ik op deze pc ADSL( weet niet of dat wat uitmaakt ) .

Wie helpt mij verder met eerlijk advies voordat ik mij iets laat aansmeren door zo'n glad ventje bij de mediamarkt ?

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:40

Ik internet altijd met laptop. Maar ik heb dan ook geen andere pc en zit gewoon thuis
Je kan voor thuis gewoon draadloos nemen.
Draadloze router, enz.
Voor in de trein kan je volgens mij via je mobiel, maar hoe dat werkt weet ik verder niet. Misschien dat je dat bij KPN op kan vragen.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:51

Ik heb gewoon internet via het netwerk (niet draadloos helaas) bij mij thuis. Op school zit in aangesloten op het netwerk daar..

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:55

ik heb draadloos internet erop kan dan in het hele huis en in de tuin ed internetten.. maar als ik verder weg ga kan dat niet of ik moet bij iemand anders of draadloos internet gaan maar geloof dat je iets kan kopen dat moet je er dan in doen of bij je hebben dan kun je ook in de trein internetten?

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:32

Wij hebben internet op de centrale pc beneden, en daar zit zo'n kastje (geen idee hoe hetheet, modem, kan dat? ), en van daaruit gaat er een snoertje naar de 1e verdieping (pc van m'n zusje) en naar zolder (mijn pc), en als we internet op de laptop willen doen we ook een snoertje naar de laptop.
Hoewel we meestal kunnen internet op het draadloze systeem van iemand hier in de buurt.

Girl In The Mirror

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 15:00

Je kan niet internet 'op je laptop' of 'op je computer' nemen. Je kan wel internet nemen, en dit verbinden met je computer of laptop. Het internet zit namelijk niet op de comp/lap zelf. Het komt altijd vanaf een bepaalde locatie. Dit kan zijn via een modem of een router. Als je een draadloze netwerkkaart in je laptop hebt, kun je een signaal oppikken van een draadloze internetverbinding. In de trein zal dit bijzonder lastig worden, aangezien je steeds van punt verplaatst met een behoorlijke hoge snelheid. In sommige treinen heb je een draadloos accespoint, dat lost het probleem op natuurlijk. maar dit geld volgens mij maar voor tot nu toe 1 treinverbinding.

Wat je dus wel hebt, zijn zgn HotSpots van KPN, op bepaalde plekken kan je tegen betaling dan een netwerk verbinding krijgen. Dit is echter niet goedkoop. Kijk op de site van KPN voor info daarover.

ruitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 20:12

Bedankt allemaal zeg!

De techniek is dus nog wat minder ver( en goedkoop ) dan ik gehoopt had !

Ik zal eens even contact gaan opnemen met KPN !