Bij het kopen van een PC heb ik me aangemeld bij 12move als provider , dus ging mail via een 12move account.
12move is onderdeel van Tiscali , dus later is mijn mailadres verandert naar boomloosrijden@tiscali.nl omdat ik ADSL wilde.
Nu is onlangs mijn Tiscali abonnement overgenomen door Planet....
Planet heeft me een stom mailadres / inlognaam gegeven , dus ik heb meerdere mail-aliassen aangemaakt.
Dus meerdere accounts ingesteld in Outlook Express.
Tot zover gaat alles goed. Elke keer dat ik op de knop druk voor mail verzenden / ontvangen , haalt hij alle mail op en verstuurd alle mailtjes.
Dus van alle 4 de accounts die ik in gebruik heb.
Dit zijn :
- de originele nieuwe planet-account
- boomloosrijden planet-mailalias-account
- innova tack planet-mail-alias-account
- oude tiscali boomloosrijden account die nog een half jaar loopt.
Ik heb de nieuwe boomloosrijden planet account als standaard ingesteld omdat dat mijn hoofd account is.
Wil ik iemand een mailtje gaan sturen dan kan ik kiezen via welke account ik dat doe , dus wat diegene als afzender ziet.
Standaard staat er dan boomloosrijden planet , omdat ik die heb ingesteld als standaard account.
Maar dan kan ik gewoon een andere account kiezen in het balkje "van:" bovenaan , isse simpel

Nou , tot zover alles super naar m'n zin

Maar nu is het gekke :
Ik stuur iemand een heel nieuw mailtje via het standaard boomloosrijden planet account.
Diegene antwoord door gewoon op Reply te drukken.
Ik ontvang het mailtje dus ook gewoon weer op de boomloosrijden planet account , logisch.
Ik klik dan weer op reply om een antwoord terug te sturen , en dan staat ineens als afzender innova tack ???????
Kan ik dan ook gewoon weer door simpel selecteren , wijzigen in boomloosrijden of 1 van de andere accounts als afzender , maar dat is toch raar ??

Stel ik een heel nieuw mailtje op dan gaat het automatisch via de boomloosrijden account , maar als ik antwoord gaat het automatisch via innova tack terwijl die er niks mee te maken heeft....
Ik zit me rot te zoeken of ik ergens wat in kan stellen , een verschil tussen een nieuw mailtje opstellen of antwoorden op iemand , maar zie nergens iets dat verkeerd kan zijn...
Zit rond te vragen bij PC kenners en op internet te zoeken , maar heb nog geen idee wat ik nou moet wijzigen

Iemand een idee ?