is er een gratis visusscanner??(Bv Hitman PRO)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

is er een gratis visusscanner??(Bv Hitman PRO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:16

Mijn Norton is illegaal en ik merk nu dat hij tussendoor
vraagt op een bevestiging van het serienummer, maar die heb ik dus niet.
Lekker slim van Norton, zou hou je het illegaal copieren een beetje in de hand..
MAAR....nu moet ik dus een andere virusscanner hebben,
maar wil er liever niet teveel geld aan uitgeven daar deze PC toch de deur uitgaat.

Zijn er ook gratis scanners die hun werk goed doen?

Ik heb Hitman Pro, maar heb de virusscanner natuurlijk
uitstaan daar ik ook altijd Norton had.
Is dit wat?
Is die scanner goed en betrouwbaar?

Ik heb nu 10 dagen de tijd om iets nieuws te gaan zoeken...

Wie kan me helpen?

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 00:01

hitmanpro is een heel programma op zich, dat naar ik me heb laten vertellen ook spyware op je pc brengt, ik heb het er maar snel weer afgegooid
pb anders even naar juno1, als ze al niet snel op dit topic reageert, zij heeft er verstand van

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 00:06

ik heb hitmanpro ook lopen op advies van @home
de scanner is super en doet zijn werk

juno1

Re: is er een gratis visusscanner??(Bv Hitman PRO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 02:32

Hitmanpro is geen virusscanner en het advies is om deze te verwijderen.
Waarom> het is een schil om de software van andere programmamakers heen, doormiddel van een script werken deze tesamen.
Maar de ellende van deze bundel is dat het conflicten geeft door dat er bepaalde software in zit die andere beinvloeden.
Er zit bijvoorbeeld NOD32 in als trialversie, dit is een virusscanner die op dit moment als beste uit de bus komt in de testen.
Maar hij stopt na 30 dagen en inmiddels kun je dus al een aardige besmetting hebben want 2 virusscanners werken elkaar tegen...wie moet nu wat doen of doen dus helemaal niets.
Wat zit er nog meer in> spywaredocter die de nodige problemen geeft door valse meldingen te geven, en niet te vergeten die je wel meldingen geeft maar het niet verwijderd...mits je eerst hun software koopt.
Dat is van een soort marketing waar mijn haren van overeind gaan staan.

Eén van de belangrijke fora's op het gebied van beveiliging en Hijacklogs heeft zelfs de samenwerking met de maker van Hitmanpro opgezegd.
De reden en het waarom is hier te lezen

Dus verwijder die Hitmanpro uit het configuratiescherm.
Installeer de belangrijkste programma's apart en controleer ze handmatig per stuk op hun updates en scan je computer.
1 Adaware ( scanner voor spyware)
2 Spybot%Destroy ( scanner voor spyware )
3 Spywareblaster ( draait op de achtergrond en houdt constant in de gaten of spyware zich op je computer wil installeren, moet je alleen 1 x per week updaten en zorg o.a dat de startpagina niet wordt veranderd )
4 Ewido ( een goede diepe trojan en spywarescanner die na de 30 trialversie blijft werken )
5 Spywareguard (SpywareGuard draait op de achtergrond en houdt constant in de gaten of spyware zich op je computer wil installeren. Ook als je eerder gedownloade bestanden opent die spyware bevatten, slaat SpywareGuard alarm, ook 1 x per week kijken voor updates)

Een virusscanner, eventueel freeware AVG of Avast
Een firewall > niet die van Windows XP maar bijvoorbeeld Zonealarm

( ben zelf op het forum actief met de beveiliging van leden, dus weet wel waar ik het over heb mocht iemand twijfelen )

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 02:39

ik heb ook hitmanpro op advies van me broer. en die heeft heel veel verstand van computers, hij is niet voor niks systeembeheerder

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 02:54

Ik zou AVG nemen als ik jou was Dat heb ik, is een goede vind ik!

MotherGoose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 03:12

Een goede, gratis antivirusscanner is Avast. Ik heb hem hier zelf draaien omdat ik Norton Antivirus te zwaar vond qua gebruik van systeembronnen (voornamelijk geheugen, wat dan ook weer leidt tot een langzamere reactie van windows). Avast heeft zo ongeveer alle bescherming die je kunt bedenken:

- Een component wat bestanden controleert op virussen die binnen kunnen komen tijdens het surfen met Internet Explorer
- Een component dat iedere e-mail die verstuurd en ontvangen wordt controleert op virussen
- Een component dat ieder bestand wat binnenkomt via eMule, Bittorrent, Kazaa, etc. controleert op virussen
- Een component dat ieder bericht/bestand wat binnenkomt via MSN, Yahoo, ICQ, etc. controleert op virussen
- Een component dat continu in de achtergrond hangt en bestanden controleert op virussen.

Naar mijn idee heeft Avast meer mogelijkheden dan AVG.

Senja_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 03:58

Wat je ook kan doen is naar piratebay kijkt onder software neemt bijvoorbeeld azureus als torrent en download hem illigaal met code werkt perfect. kan je ook gelijk de nieuwste films downloaden

Ik gebruik Hitman pro ook maar laat die om de paar weken draaien op mijn computer dat doe ik voor de zekerheid altijd goed om te doen

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:55

Ik gebruik AVG, en ben er heel tevreden over, zeker over de nieuwe versie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:09

@Juno; jeetje wist niet dat hitman PRo zo slecht was,
ik gebruikte overigens de virusscanner niet hoor!
Die heb ik uitgeschakeld,.
Maar ik betwijfel al of mensen dat wel gedaan hebben,
want als je zuperblond bent heb je er volgens mij geen
notie van dat je 2 scanners op je pc heb staan, en al helemaal
niet hoe je die moet uitschakelen of nog erger..
moet verwijderen als Hitman hem
geinstalleerd heeft.
Ik ga me er eens in verdiepen, bedankt voor je reply Juno.

Ik heb overigens een scanners gevonde, genaamd grisoft.

IceBabY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:14

Ik heb NOD32 gratis. En ik vind dat een hele goede virusscanner. Ik kan 'm trouwens verzenden via MSN. Dus als iemand NOD32 wil voeg me maar gewoon toe love_gingermorgan@hot...

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:36

Senja_x schreef:
Wat je ook kan doen is naar piratebay kijkt onder software neemt bijvoorbeeld azureus als torrent en download hem illigaal met code werkt perfect. kan je ook gelijk de nieuwste films downloaden

Ik gebruik Hitman pro ook maar laat die om de paar weken draaien op mijn computer dat doe ik voor de zekerheid altijd goed om te doen

Gaat lekker met die tips, en wat dacht @Senja te downloaden als het gratis is.
Hitmanpro is geen virusscanner, want die is meer van toepassing bij de downloads van P2P.

IceBabY schreef:
Ik heb NOD32 gratis. En ik vind dat een hele goede virusscanner. Ik kan 'm trouwens verzenden via MSN. Dus als iemand NOD32 wil voeg me maar gewoon toe love_gingermorgan@hot...

@IceBabY, zal Bokt niet blij mee zijn, dat soort tips ( helemaal dom je mailadres openbaar te zetten, gevolg een dosis spam op je adres )
Eén voordeel dat je Nod32 hebt gekozen
Hou er wel rekening mee dat er veel software in omloop is die er scripts bij hebben zitten en iets extra's toevoegen aan je computer.
Zo van, 'jij de software en ik in je computer'

@Chiqa > ( ik ben ook blond, maar niet dom of wijsheid komt met de jaren )

Velen weten dat dus niet, vooral bij het installeren zou je dan al moeten aangeven dat het niet geinstalleerd moet worden.
Maar daar let niemand op, net als de tekst waar je mee akkoord gaat bij installatie.
Sommige Freeware software hebben al in die tekst een verklaring dat er spyware wordt meegeinstalleerd, na oke te klikken komt het samen met je software contact leggen naar buiten.
( vandaar de Firewall die belangrijk is, niet die van Windows want die geeft je geen melding dat er iets op je computer zit ( spyware/trojan/virus ) maar een andere als Zonealarm of Sygate enz.

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:55

Wendy schreef:
Ik gebruik AVG, en ben er heel tevreden over, zeker over de nieuwe versie

Same here. In het jaar dat ik die gebruik geen virussen gehad die AVG niet traceerde (voor zover ik weet). Een keer een Trojaan en die heb ik er zelf handmatig uit moeten halen via de Registerfiles . Maar ik ben de enige die mijn pc gebruikt, ik download geen 'rare' films e.d en bezoek geen 'rare' sites.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 01:47

Ik heb vernomen dat die scanner van Hitman pro een gratis trial versie
is dus velen zitten dus nu onbeschermd....

Ik ga voor de versie van AVG (Grissoft) heb er veel goede dingen over gehoort.

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 01:56

gewoon via google, gratis virus scanner in tikken
Dan heb je keuze zat!