Commetaar in topic over nieuwprijzen ed.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yvie_Juudje

Commetaar in topic over nieuwprijzen ed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 22:27

Ik word er echt zo dood ziek van dat er zoveel mensen altijd maar commetaar hebben, of even willen melden voor hoeveel zij hebben betaald voor iets.

Ik vind dat dit afgelopen moet zijn!
Mensen die topics openen weten zelf heeeeel goed wat zij er voor
betaald hebben. Andere hoeven hier dus verder geen commetaar over te geven.

Wie is het er met mij eens?

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:31

AM -> FZ

visje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:31

Ik lees precies andere topics dan jij, want ik heb er nog nooit iets van gemerkt. Ik begrijp ook amper je opmerking.

Bedoel je dan dat sommige mensen proberen te pochen met hoeveel geld ze ergens aan uitgeven??

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 22:33

Wat ik heeeeel vaak lees is dat een ts aangeeft bijvoorbeeld 25 euro voor iets betaald de hebben. Iemand anders zegt dan ineens:
Jamaar ik heb er 17 euro nieuw aan betaald daar en daar.
Ik vind dit overkomen alsof die mensen dus bieders weg willen krijgen.

Wat maakt het uit wat die persoon er voor betaald heeft, de ts geeft aan dat betaald de hebben en wil die prijs er ongeveer voor terug.

Het gaat dus om spullen aanbieden.

Snap je het een beetje?

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:18

Volledig mee eens, ik ben commercieel adverteerder, dus heb er geen last meer van, maar erger me er inderdaad dood aan. Als je terwille van de TS nou zonodig wil vertellen dat de prijs niet correct is PB dan, maar blijf uit het topic met zulke reacties!!!

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 23:24

Volledig mee eens.
Van die mensen vind ik het overkomen alsof ze het willen verzieken voor de TS

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:34

Uh Dobbel, wat voor Targus de aanleiding is geweest om dit topic te starten weet ik niet, voor mezelf weet ik dat ik niemand specefiek in gedachten heb, maar dat het me gewoon opvalt en stoort.

Is het niet de verantwoordelijkheid van de potentiele koper zelf om te bekijken wat iets nieuw kost. Trouwens niet alleen de nieuwwaarde telt mee. Als ik een bepaald dekje te koop heb wat nergens meer te krijgen is, ja misschien kan ik er dan wel meer voor krijgen.
Dat is nou eenmaal de markt van vraag en aanbod.

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 23:41

Ik heb ook zeker niet specifiek in gedachten en zal hier dan zeker ook geen namen noemen van personen waar ik het bij gezien heb.

Maar ik irriteerd me er gewoon heel erg aan, en net als Alwiene zegt, stuur dan een pm maar wees even sociaal en zet het niet in een topic neer.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:43

Alwiene, maar dergelijke opmerkingen passen toch ook in die vraag-en-aanbod-markt? Het geeft alleen een ander idee over het aanbod.

Misschien is het ook niet bedoeld om de adverteerder dwars te zitten, maar om de kopers te helpen. Dan is het dus wel sociaal bedoeld maar vooral gericht op de (mogelijke) kopers.
Dat is in principe niet verkeerd denk ik, bij gewone aankopen zijn overzichten van de consumentenbond of van kieskeurig.nl bijvoorbeeld ook heel handig.

Neemt niet weg dat het niet de bedoeling is om dergelijke reacties steeds te plaatsen.
Maar wat vind je het principiele probleem met zulke opmerkingen?

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 23:46

Dat het misschien over kan komen alsof ze bieders/kopers weg halen bij het topic, zo vind ik het dan overkomen.
Als jij weet dat het ergens anders goedkoper is, haal jij het toch daar.
Als iemand anders kiest om in een topic te bieden, is dit de keuze van die bokker.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:48

Targus, heb je het nu over mensen die hun eigen producten aanbieden in andermans topic? Dat is absoluut niet de bedoeling en mag meteen geTeMd worden.

Maar als het gaat om een opmerking van 'zomaar' iemand: waarom zou je andere bokkers niet mogen helpen met hun keuze, door meer informatie te geven?

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 23:50

Nee dat bedoel ik niet.

Oke, maar voor de TS kan het erg vervelend zijn, vind ik zelf en weet zeker dat ik niet de enige zal zijn.

Netje

Re: Commetaar in topic over nieuwprijzen ed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:52

Ik zie het probleem ook niet zo; soms worden dingen aangeboden en dan wordt er bij vermeld dat het heel voordelig is (bijvoorbeeld: goedkoper dan in de winkel). Als je dan weet dat het elders voor veel minder te verkrijgen is, dan denk dat het niet meer dan fair is dit even te melden. Veel mensen hebben niet zo veel geld en willen toch graag leuke spulletjes. Wel stuur ik dan meestal even een PB aan degenen die bieden (dat het elders veel goedkoper kan).

Iets tweedehands proberen te verkopen voor een prijs waar je het ergens anders nieuw voor kan krijgen: dan vind ik dat je best de verkoper mag zeggen dat hij of zij overvraagt. Natuurlijk staat het iedereen vrij om het dan alsnog te kopen. Het blijft natuurlijk wel vraag en aanbod en zoiets heet nou eenmaal marktwerking.

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 23:55

Ik vind het ook prima als iemand me een pb stuurt.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:55

ik heb het wel eens gedaan.... omdat de verkoper 2 keer de nieuwwaarde aangaf als aankoopsprijs........ en dat is niet netjes.

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 23:58

Kijk maar dan is het ook terecht.
Maar in dit geval zat ik geloof ik ruim 10 euro onder de nieuwwaarde.

Lancome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:02

Ik vind dat als je toch niet wilt gaan bieden je ook geen reacties moet plaatsen. De meeste mensen weten zelf wel wat ze ervoor over (willen) hebben. Verder hebben we het over tweedehands spullen en de nieuwprijs kan je zelf opzoeken zonder het te vermelden in het topic. Vind het altijd jammer als er in zo'n topic zo'n discussie ontstaat. Doe dat dan even via PB als je het echt nodig vind....

Netje

Re: Commetaar in topic over nieuwprijzen ed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:03

Toch denk ik dat je als verkoper ook reëel moet blijven. Ik heb zelf hier wel eens iets gekocht wat werd verkocht met: 'als nieuw' met een foto erbij die er netjes uitzag. Kreeg ik het thuisgestuurd (en nog een hoop geld voor betaald), hingen de flarden eraan en was de binnenkant heel erg vies (kan je niet zien op een foto als je het goed doet). Als ik dan weet dat ik voor bijv. 10 euro méér iets nieuws kan kopen, dan ben ik als potentiële koper alleen maar blij dat iemand daar iets over opmerkt. Het werkt nl. altijd twee kanten op. Als je koper bent, ben je juist blij met zo'n berichtje !

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 00:04

Ja oke, maar in jou geval Netje is het gewoon niet netjes geweest van de TS en had jou dan ook eerlijk moeten vertellen wat de staat was.

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:13

Sorry Targus ik ben het niet met je eens. De reden dat iets 2e hands wordt aangeschaft is toch vaak dat de koper niet zo ruim in zijn geld zit. Dan mag je de koper best een beetje in bescherming nemen als je weet dat het artikel elders goedkoper te verkrijgen is.

Bovendien krijg ik vaak de indruk dat de verkoper geen verlies wil lijden op het artikel wat hij/zij verkoopt. De nieuwe koper moet opdraaien voor het feit dat hij/zij zelf iets impulsief hebben aangekocht zonder eerst te denken of ze het artikel wel echt mooi vinden, nodig hebben of past.

een 2e hands produkt is nu eenmaal minder waard dan iets nieuws.
Wil je geen verlies dan had je eerder naar de winkel terug moeten gaan om het te ruilen voor iets anders.

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:23

@Shadow0 Ik blijf erbij dat het de verantwoordelijkheid van de kopers zelf is om na te gaan waar ze iets het beste en voordeligste kunnen kopen. Zoals sommige mensen het nu doen geeft het mij de indruk dat je bij een bepaald artikel bij bv de Blokker gaat staan en tegen elke klant die ernaar kijkt zegt dat het twee straten verderop bij de Action veel goedkoper in de aanbieding is. Ik durf te wedden dat meneer Blokker je wel heel snel "vriendelijk doch dringend verzoekt zijn winkel te verlaten".

Even voor de duidelijkheid, dit bedoel ik dus niet als mensen een onwerkelijke nieuwprijs aangeven!! Maar een artikel is bij de ene winkel gewoon goedkoper dan bij de ander, en soms komt het voor dat artikelen op het moment van verkoop nieuw veel goedkoper te krijgen zijn omdat ze in de aanbieding zijn.

Dit laatste was het geval in een topic waar ik nu aan denk, TS biedt een bijna nieuw artikel te koop aan, zet keurig de aankoopprijs erbij (welke zeker niet de hoogste prijs was waarvoor het artikel te koop staat/stond) en vraagt een op basis daarvan een reeële vraagprijs.

En hup, daar staan onze boktmoraalridder al weer klaar om luidkeels te verkondigen dat het artikel nieuw nu veel goedkoper te koop is.
Ja, ik stoor me hieraan, dezelfde mensen gaan toch ook niet massaal naar de ruitersportzaken mailen die het artikel nog wel duurder te koop hebben om hen te beschuldigen, nee dat doen ze niet, dat wordt geaccepteerd of genegeerd, maar als op bokt iemand iets niet voor de allerlaagste prijs aanbiedt dan moet er wel meteen op gereageerd worden.

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:25

lindsey schreef:
Sorry Targus ik ben het niet met je eens. De reden dat iets 2e hands wordt aangeschaft is toch vaak dat de koper niet zo ruim in zijn geld zit. Dan mag je de koper best een beetje in bescherming nemen als je weet dat het artikel elders goedkoper te verkrijgen is.

Bovendien krijg ik vaak de indruk dat de verkoper geen verlies wil lijden op het artikel wat hij/zij verkoopt. De nieuwe koper moet opdraaien voor het feit dat hij/zij zelf iets impulsief hebben aangekocht zonder eerst te denken of ze het artikel wel echt mooi vinden, nodig hebben of past.

een 2e hands produkt is nu eenmaal minder waard dan iets nieuws.
Wil je geen verlies dan had je eerder naar de winkel terug moeten gaan om het te ruilen voor iets anders.

Als iemand echt teveel vraagt voor zijn artikel, denk je niet dat deze daar dan vanzelf achter komt als hij/zij het niet verkoopt? Eis hierbij vind ik dus wel dat de werkelijke nieuwprijs (eventueel op aanvraag) correct vermeld wordt.

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 00:28

Bedankt alwiene dat je het duidelijk hebt uitgelegd.

Hieruit blijkt dus ook dat ik duidelijk niet de enige ben die er zo over denkt.

Netje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:44

Alwiene schreef:
Ja, ik stoor me hieraan, dezelfde mensen gaan toch ook niet massaal naar de ruitersportzaken mailen die het artikel nog wel duurder te koop hebben om hen te beschuldigen, nee dat doen ze niet, dat wordt geaccepteerd of genegeerd, maar als op bokt iemand iets niet voor de allerlaagste prijs aanbiedt dan moet er wel meteen op gereageerd worden.

Nou, dat is natuurlijk niet helemaal waar. Als ik ergens een tv koop en ik kan hem ergens anders goedkoper krijgen, maar ik koop liever bij een voor mij bekende zaak, dan zeg ik : daar en daar is ie goedkoper, wil je hem mij voor die prijs verkopen en dan lukt dat ook vaak.

Zelfde voor online-ruitershopzaken. Ook daar is IMO te onderhandelen, als ergens anders iets goekoper is (in ieder geval lukt dat mij vaak wel). Als je goede ervaringen hebt met een online-shop, kun je zoiets echt wel aangeven. Wel is het dan zo, dat ik dat niet meteen met grote letters op Bokt zet. Maar via PM wil ik dan wel de naam van zo'n zaak aan iemand doorgeven.

Veel kleine beetjes winst is net zoveel als één keer grote winst.

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:50

Netje schreef:
Veel kleine beetjes winst is net zoveel als één keer grote winst.

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten, had een uitspraak van mij kunnen zijn.

Maar dan kijk je wel weer in de zakelijke wereld. Ik denk dat er met de met name kleinere online-ruitersportzaken misschien nog wel beter te onderhandelen valt dan met de normale winkels. Ikzelf ben ook zeker bereid hiertoe, alleen niet bij iedereen anders kon ik mijn artikelen wel meteen lager prijzen, bovendien moet er wel een markt in stand gehouden worden (helaas zijn er op dit moment veel kleintje die alleen ikke ikke ikke lijken te denken en vergeten dat als één of twee grote hetzelfde deden zij wel in kunnen pakken) maar inderdaad met vaste klanten of grotere bestellingen valt er natuurlijk best wel eens te praten.

Ik denk alleen niet dat dit te maken heeft met het oorspronkelijke onderwerp.