Ik vind het echt niet meer leuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mexx93

Ik vind het echt niet meer leuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 14:14

hey,

Mijn lease pony heeft een aardig buikje.
En in elk toppic dat ik open,
vertel ik erbij dat ik hier graag geen commetaar over wilt hebben.
Ze houd nou eenmaal van eten en er staat altijd eten voor haar klaar.
En haar eigenaar wil haar voerschema niet aanpassen.
En zo dik is ze nou ook weer niet dat ze erg heel erg last van heeft.
Ik ben er ongeveer 3 x in de week, want ik heb ook school en andere dingen te doen.
Voor de rest loopt ze haast niet mee in de lessen omdat ze zo pittig is, dus ze kan ook daardoor niet afvallen.

maar dan krijg ik toch elke keer dat ik een toppic open over haar gezeur dat ze te dik is en blabla.
Terwijl ik uitgelegt heb dat ik hier graag geen commetaar over wil.
Ik snap het gewoon niet, kijken veel mensen dan alleen maar naar het uiterlijk?
Ik word er niet pepaald vrolijk van dat ik elke keer hier weer commetaar over krijg en dat ik gevraagd heb dit niet te doen.
Ik heb nu zelfs de neiging om geen toppics meer over haar te openen..maar dat vind ik aan de andere kant ook wel jammer omdat er ook wel bokkers zijn die wat positiefer reageren..

Sorry..wou dat even kwijt..

Mowoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 14:37

Bokt is nou eenmaal een en al commentaar.

Misschien kun je haar beter wél mee laten lopen in de lessen, zodat ze dan rustiger word én afvalt.
Maar dan wel onder ervaren mensen, die leren er dan ook veel van!

Gewoon lekker blijven openen, en als het té erg word met het: Ze is te dik, even een PB'tje naar een Mod, misschien dat die er iets aan kunnen doen.

Succes.

soesita

Re: Ik vind het echt niet meer leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 14:41

Ik denk dat het er niet echt om gaat of ze er dan leuk uitziet of niet. Het gaat er om dat het overvoeren de gezondheid van je paardje schaadt. En daar je hier op bokt met (hopelijk! ) paardenliefhebbers te maken hebt, is het niet meer dan logisch dat je daar op gewezen wordt.

Soms is het idd moeilijk te voorkomen dat een pony tijdelijk wat te dik is of een hooi-/grasbuik heeft. Maar een teveel aan gewicht is gewoon niet goed voor beenderen, pezen, spieren, hart,...

Kan je er niet eens op deze manier met de eigenaar over praten?

Coot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:45

Hey, ik reageer even, haar pony staat op een manege. Daar kun je pony's uitkiezen die je dan kunt gaan leasen.
Op deze manege staan ze in ponyboxen waar altijd eten ligt. Voor 1 pony zal de eigenaar niet dit gaan aanpassen, dit gaat namelijk al jaren zo.
Elena, veel mensen weten dit wat ik net vertel niet. En daarom zullen ze zo reageren. Omdat het gewoonweg paardenliefhebbers zijn, en net als wat soesita zegt, is te dik zijn slecht voor de gezondheid.
Ik snap je probleem. Maar dat is bokt, het is meestal alles tegen 1 en ik erger me er ook dood aan.
Veel plezier met Mexx, en trek je er alsjeblieft niet te veel van aan, jij kunt er helemaal niks aan doen.

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:50

Tja; bokt is idd commentaar, MAAR ik denk dat het altijd toch nog zo wordtr bedoeld dat je paard er het beste van heeft. Zolang jij weet dat je paard gezond is dan moet je je er niets van aantrekken.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:52

JH --> FZ

_Dunja_

Re: Ik vind het echt niet meer leuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:41

Wat een onzin is dat hè.
Ik ben het met je eens dat het heel vervelend is terwijl je er nog bijzet dat je daar geen commentaar op wilt.
Het is niet jou pony dus kan jij er ook niks aan doen dat de eigenaar dit niet wilt veranderen...

Laat ze lekker zeuren vind ik hoor trek je er gewoon niks van aan.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:44

Misschien helpt het ook als je niet meer in je topics noemt dat je geen commentaar wilt over haar gewicht . Iets wat je niet noemt valt meestal veel minder op .

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:54

Apple schreef:
Misschien helpt het ook als je niet meer in je topics noemt dat je geen commentaar wilt over haar gewicht . Iets wat je niet noemt valt meestal veel minder op .

Haha.. Zat ik ook al aan te denken.
En anders gewoon negeren. Je wist het zelf toch al? boeiend dat dan ng 100 mensen het zeggen

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 10:09

Apple schreef:

Minder opvallen..naja ik zal het proberen,maar ik denk niet dat het echt werkt, maar ik zal het proberen..

groetjes en bedankt voor de reacties!

Sabinee__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 14:05

Ik zou het gewoon negeren.
Je geeft zelf aan dat je het al weet, dus dan
vind ik dat mensen die reageren er zich gewoon
niet mee moeten bemoeien.

Girl In The Mirror

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 14:19

Niet janken, gewoon negeren. Bokt stikt nu eenmaal van mensen die denken dat ze enorme paardenkenners zijn

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 16:05

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat je er steeds commentaar op krijgt, zeker omdat je het zelf niet in de hand hebt.
Ik denk dat er veel commentaar komt omdat er best wat Bokkers tussen zullen zitten die een paard of pony hoefbevangen hebben zien worden, misschien zelfs om die reden af hebben moeten geven. Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat het allemaal goed bedoeld is, met oog op jou EN je paardje!

_Tiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 16:24

Paardenmensen zijn nou eenmaal gewoon altijd jaloers op elkaar...

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:21

Chestnut schreef:
Paardenmensen zijn nou eenmaal gewoon altijd jaloers op elkaar...

Wat heeft dat hiermee te maken?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:33

Dat ze dus zichzelf en hun paard willen ophemelen door anderen belachelijk te maken.