Topic na drie weken al oud?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Topic na drie weken al oud?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 01:23

viewtopic.php?f=13&t=514419&start=100

Er is al eerder een topic gestart over het feit dat er te vlug slotjes op topics worden geplaatst, en nu moet ik toch ook even wat kwijt. Op bovenstaand topic is vandaag een link geplaatst nadat er drie weken geleden de laatste reactie is geplaatst. In mijn ogen is zoiets GEEN oud topic, sorry hoor, maar dit slotje is in mijn ogen toch echt niet terecht. Kan best wezen dat er een vergelijkbaar topic is geopend in de tussentijd, en ik kan er helemaal inkomen dat je liever geen parallele topics hebt, maar zet er dan geen reden bij dat het topic oud is...
En plaats een link naar beide topics (dus niet alleen in het gesloten topic, maar ook in het topic wat nog verder mag lopen)
Wel zo fijn zolang de zoekfunctie het niet doet....

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 03:14

Ik ben het wel met je eens Cassidy

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:37

Hahahah, ik heb eens gereageerd op een slotje want dat topic was pas 11 dagen oud... maargoed, ik kreeg als antwoord dat het wel oud was

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:12

Maar een topic op bv FF dat na dag al op pagina stond en waar na dagen nog eens een nutteloze reactie word toegevoegd ("Haha ge-we-ldig") dan snap ik het ook wel dat hij op slot gezet word...

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:50

Ik zie het ook wel, ben het dan ook met cassidy eens

Olympia

Re: Topic na drie weken al oud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:57

Cassidy schreef:
viewtopic.php?f=13&t=514419&start=100

Er is al eerder een topic gestart over het feit dat er te vlug slotjes op topics worden geplaatst, en nu moet ik toch ook even wat kwijt. Op bovenstaand topic is vandaag een link geplaatst nadat er drie weken geleden de laatste reactie is geplaatst. In mijn ogen is zoiets GEEN oud topic, sorry hoor, maar dit slotje is in mijn ogen toch echt niet terecht. Kan best wezen dat er een vergelijkbaar topic is geopend in de tussentijd, en ik kan er helemaal inkomen dat je liever geen parallele topics hebt, maar zet er dan geen reden bij dat het topic oud is...
En plaats een link naar beide topics (dus niet alleen in het gesloten topic, maar ook in het topic wat nog verder mag lopen)
Wel zo fijn zolang de zoekfunctie het niet doet....

Ik heb ooit eens hier op FZ een topic geopend, waarom de ene mod een slotje op een topic doet na 2 weken en de ander zegt, nee dat hoeft niet, want er wordt een serieuze reactie gegeven en dat hebben we liever dan een nieuw topic dat geopend wordt..

Ik kreeg als antwoord dat er niet een vaste regel voor was en dat iedere mod het op zijn of haar eigen manier afhandelde..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:24

Ik twijfel ook wel eens aan slotjes, laatst nog eentje; er werd een zeer nuttige reactie geplaatst en toen ging 't topic op slot. Volgens een van de moderators was 't niet nuttig genoeg, en laatst TeMde ik omdat een topic van een paar maanden oud omhoog werd gehaald (met een IMO niet erg nuttige reactie), maar die bleef open, want dat was nuttig. Dat mensen verschillen over wat nuttig is en wat niet nuttig is dat snap ik wel, maar ik heb de laatste tijd het idee dat moderators niet graag hun werk ongedaan maken (dan heb ik 't over topic opnieuw openen, of een topic opnieuw verplaatsen).

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:29

Er zijn wel richtlijnen voor, maar geen absolute regels. Misschien willen jullie de voorbeelden van de topics die te lang open zijn gebleven of te vroeg gesloten even doorgeven? Op deze manier is het erg moeilijk om er wat van te zeggen.

Cassidy, de tekst zoals die nu in de slotpost staat, vind je die wel voldoen of niet? En waarom niet?

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:58

Ja, er staat inderdaad in de regels dat er niet meer op een oud topic gereageerd mag worden, behalve als het een nuttig bericht is. Dat missen sommige mense nvolgens mij af en toe, want er worden vaak topics gesloten die niet gesloten hadden hoeven worden.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:00

Secricible: heb je hier voorbeelden van? En is dit sinds het vorige topic nog vaak voorgekomen?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 23:53

Shadow0 schreef:
Cassidy, de tekst zoals die nu in de slotpost staat, vind je die wel voldoen of niet? En waarom niet?

Mijn probleem is dat ik een topic geslotterd zie worden dat 5 pagina's telt, met een verwijzing naar een vers topic, zonder verwijzing in het verse topic naar het geslotterde topic. Mensen die in het geslotterde topic hebben gereageerd hebben hun zegje gedaan, en gaan en hoeven dat in mijn ogen ook niet nog een keertje in het open topic te doen. Een eenmaal gesloten topic zakt weg, dus ook de mening van de mensen in het gesloten topic zakt weg. Aangezien de zoekfunctie het niet doet, zullen mensen gericht dat topic moeten opzoeken of moeten quoten om hun daar geplaatste mening weer kenbaar te maken.
De discussie in het gesloten topic doet er zeer zeker toe, discussies kunnen in vergelijkbare topics een heel andere kant uitgaan. Waarom dan geen slotje op alle topics over (bijv.) de Join-up, Vrijheidsdressur en wel een over het wel of niet binnen houden van paarden?

Als mensen in een nette discussie hun mening zeggen, en er een pauze optreed van een week of twee of in dit geval drie, is dat niet "zeker een oud topic"! Het is me nooit echt opgevallen dat slotjes willekeurig geplaatst worden, maar dit knalt er echt met hoofd en schouders bovenuit!

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 09:25

Cassidy, ik denk dat het in dit geval inderdaad ook een optie was geweest om het jongste topic te sluiten en daarin te verwijzen naar het topic dat al uit 5 pagina's bestond.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 13:14

Dat had idd ook gekund.
Maar ook dat "verse" topic had ondertussen al heel wat pagina's.
Dan is het idd beslissen, welk topic laat je open.
Want alles langs elkaar heen leek mij ook niks.

Het oude topic was 4 weken oud als ik me goed herriner, mensen hebben dan al 4 weken geen behoefte gehad daar nog verder te praten, vandaar dat ik daar voor het slotje koos.
En ook niet aan een verwijzing heb gedacht.
Wat ik wel gedaan zou hebben als ze een paar dagen na elkaar waren geopend.

Blijft moeilijk zoiets

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 13:55

Bij dit soort situaties zou het ook handig zijn als je topics kon samenvoegen. Nou lukt splitsen wel, maar samenvoegen niet, bij mijn weten. Dus ja, dan moet je keuzes maken.

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:12

licht eraan of er veel op het topic gereageert wordt.. Maar als er al 3 weken niemand iets gezegd heeft zou ik hem idd op slot doen. Aan de andere kant snap ik dat ze dit doen, anders is er straks een topic overschot

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 22:34

Ik ben er toch echt voor dat, op het moment dat je het op tijd ziet, het nieuwe topic op slot te gooien. Of je laat ze allebei open. Het is sowieso inherent aan een paardenforum dat je verschillende vragen en discussies vaker tegen kunt komen.
Als een topic langer open blijft, of er dwarsverwijzingen mogelijk zijn, kan de lezer zich uitvoerig informeren en bijlezen. Wel zo fijn voor de mensen met RSI (zoals yours truly).