Inktpatroon Cannon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gjilke

Inktpatroon Cannon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 12:36

Ik heb sinds kort een nieuwe printer (Cannon Pixma iP1600)
Ik heb deze gekocht omdat *volgends de verkoper* deze zuiniger was dan een HP. Maar het inktpatroon is voor mijn gevoel toch behoorlijk snel leeg.
En gezien deze €22-27 p.s. zijn...

Nu is mijn vraag: zit er op deze printer mss iets van een inktbespaarmodus o.i.d?

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:23

Ik heb zelf de iP1500, en daar zit zo'n knop in elk geval niet op Overigens wel een enorm verschil in prijs voor de cartridges, ik betaal 9,95 voor zwart en 16,95 voor kleur...

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 15:30

Ik heb nu *eerste keer* wel de originele van Cannon gekocht. Kon volgens een vriendin ook wel merkloze, maar dat vond ik niet z'on goed idee

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:48

Zon inktbespaar knop die kent geen een printer,helaas...Bestond die maar,alle inktpatronen zijn al duur zat. Dus zon knopje zou niet verkeerd wezen!

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:09

Een 'variant' van het knopje bestaat wel, in words kan je kiezen voor afdrukkwaliteit 'concept'. Is de kwaliteit iets minder, maar je gebruikt wel minder inkt. Voor kladversies ed dus prima.

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 00:31

www.inkstation.nl
bijna 90 winkels door heel Nederland
Het vullen van de cartridges, klaar terwijl u wacht. Vullen vanaf 3.50 euries. 80% goedkoper als een nieuwe. Je kan ook een navulsetje kopen en thuis zelf vullen

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 03:14

Is dat navullen ook goed in verbandt met het afdruk kwaliteit?

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 10:17

Wij vulden ons oude inktpatroon ook altijd bij, maar ik weet niet of dat met deze ook kan. Hoe kom ik daar achter?

_MV_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:24

ik heb wel eens gehoord dat de inktpatronen die bij de printer geleverd worden maar halfvol zitten, omdat het een 'service' is bij de printer. Dat de inktpatronen die je los koopt meer dus meer inkt bevatten. Weet niet of het waar is, heb het ook maar van horen zeggen.

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:35

Pruttel schreef:
ik heb wel eens gehoord dat de inktpatronen die bij de printer geleverd worden maar halfvol zitten, omdat het een 'service' is bij de printer. Dat de inktpatronen die je los koopt meer dus meer inkt bevatten. Weet niet of het waar is, heb het ook maar van horen zeggen.

Dit klopt. Alle cartridges zijn half vol als je een printer koopt. Daarom zijn de cartridges zo duur en een printer zo goedkoop.

Gjilke schreef:
Wij vulden ons oude inktpatroon ook altijd bij, maar ik weet niet of dat met deze ook kan. Hoe kom ik daar achter?

Alle gangbare cartidges zijn te vullen. Op de site kan je zien hoe je dat moet doen. Je kan ze ook door Inkstation laten vullen, dan weet je zeker dat het goed is.

MSQuincyTE schreef:
Is dat navullen ook goed in verbandt met het afdruk kwaliteit?

De afdruk kwalitiet is het zelfde als van de originele.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:01

Canon heeft een nieuwe inkt ontwikkeld die 10 jaar goed blijft in de zon, 30 jaar achter glas en 100 jaar in het donker. Het zou mij verbazen dat een refill die eigenschappen ook bezit.

Ik heb een Pixma 5200 trouwens.

Sundancer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:21

Canon zuinig? Laat me niet lachen! Nee HP zijn toch nog de beste printers. Nooit gezeik. En elke keer waneer je een nieuwe inktpatroon koopt, vervang je ook de printkop.

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 23:14

Tja met HP heb ik toch behoorlijk wat troubles gehad En hiervoor een Canon gehad, en 6 jaar lang geen probleem. Dus vandaar dat Canon al een streepje voor had bij mij.

Bovendien schiet ik met deze opmerking vrij weinig op, gezien ik de Canon al gekocht heb

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:35

Bij Inkstation kan je Canon cartridges laten vullen voor 3.50, tenminste als je een kleintje heb. Alle prijzen staan op de website.

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:30

gelukkig zijn de cartridges van mijn HP printer niet zo duur (15 en 20 euro ofzo)

Siempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:02

Als ik eerlijk mag zijn vind ik mijn Canon veel zuiniger dan de HP die ik had. De patronen geven al een hele tijd aan dat ze leeg zijn ( 1 streepje), maar hij print nog steeds perfect! En ik heb al aardig wat foto's en andere documenten geprint.

Ik moet wel zeggen dat als ik een bestand print wat geen goede kwaliteit nodig heeft ik het inderdaad op "snel" printen afdruk. Hierdoor bespaar je toch iets. Of een samenvatting en dan print ik 2 pagina's op 1 pagina (scheelt ook nog eens papier ).

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 12:20

Ow... Dus als ze aangeven leeg te zijn zijn ze dat niet

Siempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:57

. Onder echt leeg versta ik dat er geen inkt meer uitkomt. Er wordt tijdens het printen een overzicht gegeven van de hoeveelheid inkt die in de patronen zit, maar bij mij staat die al weken op het laatste streepje zeg maar. Maar hij print nog steeds gewoon goed.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:10

Hij geeft bij mij ook ruim van tevoren aan dat de cartridge laag aan het raken is, en dan print hij inderdaad nog lang gewoon door

UrbanL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:17

Als je ze goed wil testen moet je ze naast elkaar zetten en iedere keer dezeflde foto printen en niet op beide andere.

Ik heb al jaren hp en bevalt mij prima. Als ik zwart/wit print pak ik mijn andere printer. Gewoon een aparte 2de hands gekocth voor de zakelijke dingen. De Hp gebruik ik dus alleen voor foto;s en kopieren.

Heb veel ellende met mijn Canon gehad nu HP en alles voorbij drivers zijn prima te krijgen. Terwijl voor mijn oude Canon ze niet meer te krijgen zijn kon hem dus weggeven aan iemand die windows 98 draaide .

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:21

Justy schreef:
Hij geeft bij mij ook ruim van tevoren aan dat de cartridge laag aan het raken is, en dan print hij inderdaad nog lang gewoon door

Siempie schreef:
. Onder echt leeg versta ik dat er geen inkt meer uitkomt. Er wordt tijdens het printen een overzicht gegeven van de hoeveelheid inkt die in de patronen zit, maar bij mij staat die al weken op het laatste streepje zeg maar. Maar hij print nog steeds gewoon goed

Er zit een programmaatje in de printer die aan geeft hoeveel A4tjes je kan printen met een cartridge. Als je bijv. 1 letter print, dan ziet hij dat als 1 A4. Zo kan het gebeuren dat hij aangeeft dat hij bijna leeg is en dat het eigenlijk niet zo is.

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 13:43

Ah op die fiets.. Sjit. Naja weet ik dat voor de volgende keer .