nog een nieuwe tip voor nieuwe bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

nog een nieuwe tip voor nieuwe bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 10:07

is het een idee voor iedereen die zich nieuw aanmeld die dan in bijvoorbeeld ALGEMEEN iets wilt plaatsen dat ze dan moeten aanklikken dat ze de FAQ hebben gelezen voordat ze iets kunnen plaatsen.

Als je bijvoorbeeld msn aanmeld krijg je ook de vraag of je accoord gaat anders mag je niet verder.

Denk dat je dan met het nieuwe bokt minder last hebt van vragen die opgezocht kunnen worden.
Al lezen die mensen het niet ze zijn zich er dan wel bewust van dat er uitleg staat.

wie vind dit ook een goed idee (hahaha zit vol ideeen )

Freggel

Re: nog een nieuwe tip voor nieuwe bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:38

Heeft geen zin, je kunt gewoon klikken zonder dat je het daadwerkelijk gelezen hebt.

Dit is ook al wel eens eerder geopperd maar het is gewoon niet haalbaar om mensen te verplichten om van te voren een handleiding door te laten lezen.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 10:42

Freggel schreef:
Heeft geen zin, je kunt gewoon klikken zonder dat je het daadwerkelijk gelezen hebt.

Dit is ook al wel eens eerder geopperd maar het is gewoon niet haalbaar om mensen te verplichten om van te voren een handleiding door te laten lezen.

maar dan weten ze in iedergeval dat er een handleiding is, nu zeggen mensen vaak van FAQ wat is dat?

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:47

Jaah Vlasta en Freggel.. Jullie hebben allebei gelijk..
Het is wel een goed idee.. Maar ik denk dat jongere bokkers er gewoon overheen kijken..
Althans, dat deed ik vroeger wel altijd (ook toen ik nog niet op bokt zat ) Altijd klikklikklik klaar
Of ze lezen er spontaan overheen, of ze zien nog dat er een FAQ is

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:44

Ik vind het een leuke suggestie maar zolang mensen het vor elkaar krijgen om vanuit het sticky in de Huiskamer (met daarin de link om aan te melden) een PBtje te sturen hoe ze lid kunnen worden van de HK, heb ik er weinig vertrouwen in dat dat helpt.

Freggel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:22

Lielle schreef:
Ik vind het een leuke suggestie maar zolang mensen het vor elkaar krijgen om vanuit het sticky in de Huiskamer (met daarin de link om aan te melden) een PBtje te sturen hoe ze lid kunnen worden van de HK, heb ik er weinig vertrouwen in dat dat helpt.

Dat bedoel ik dus, mensen lezen gewoon niet en dat zijn vast niet alleen de jongere bokkers

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:02

vlasta schreef:
maar dan weten ze in iedergeval dat er een handleiding is, nu zeggen mensen vaak van FAQ wat is dat?
Hihi, wat moeten ze dan zeggen? "Ja, dat weet ik, maar daar ben ik te lui voor?"

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:37

Lielle schreef:

dat is inderdaad best erg..

Ik vind het wel een goed idee.. Alleen denk ik dat er maar weinig mensen zijn die er écht de moeite voor nemen het te lezen..
Zou jammer zijn als er zoveel tijd ingestoken word door Bart, en dat niemand het leest..

Irismacho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:52

Ik vind het wel een goed idee, maar denk idd ook dat het niet werkt ..

Maar ze kunnen het altijd proberen (als ze dat nog niet/nooit gedaan hebben, dat weet ik namelijk niet)

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:35

Denk niet dat dat gaat werken. Als mensen niet lezen, dan lezen ze gewoon niet. Dan kun je zelfs met koeienletters 'FAQ!!!!" rechtsboven typen, als mensen het niet willen [of de moeite er niet voor nemen] kom je nergens.

Dat voorbeeld van Lielle, best wel erg eigenlijk.

Kaiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 12:00

Idd, denk niet dat het zo'n succes zal zijn, en om eerlijk te zijn, bij MSN lees ik het ook nooit.
Bij Bokt heb ik het wel gelezen