Gedownloade bestanden uitpakken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Gedownloade bestanden uitpakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 22:52

Ik heb net Riding Star het spel gedownload. Maar nou moet ie uitgepakt met Winrar, maar dan komt er een ToolBar.exe bestand, die wil niet openen. Weet iemand wat dat is? En wat je dan moet doen?

juno1

Re: Gedownloade bestanden uitpakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 01:13

Dan zul je wel blij zijn met je download, want je haalt een virus binnen.
Geen virusscanner zeker, want die had moeten gillen.

Weggooien en je computer laten scannen op virussen.
En installeer Ewido en laat een diepe scan doen http://www.ewido.net/en/

Oh en > ter bevestiging

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 12:18

juno1 schreef:
Dan zul je wel blij zijn met je download, want je haalt een virus binnen.
Geen virusscanner zeker, want die had moeten gillen.

Weggooien en je computer laten scannen op virussen.
En installeer Ewido en laat een diepe scan doen http://www.ewido.net/en/

Oh en > ter bevestiging

Aiii... Ja ik heb wel een virusscanner, maar die gaat zo langzaam Dus ik ben te lui om alles te scannen. Maar ik zal ewido eens downloaden.
Bedankt voor je hulp

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:27

Beter even langer met scannen op virussen dan het op je computer te hebben.
Met een beetje pech kun je namelijk alles opnieuw installeren en zijn zelfs je backups besmet ( als je die al hebt )
En het internet te vervuilen met virussen en je vriendenkring niet te vergeten.

En als je download hoef je niet je hele computer te laten scannen, je kunt de downloads naar een map laten zetten en daar klik je rechts op en kies je > scannen met 'je virusscanner '

Voor alle duidelijkheid > Ewido is GEEN virusscanner, maar controleert op Spam en Trojans.
Is dus een goede keus om die na Adaware en/of Spybot te gebruiken voor diep scannen en meestal vind die dan nog wel het nodige.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 18:11

juno1 schreef:
Beter even langer met scannen op virussen dan het op je computer te hebben.
Met een beetje pech kun je namelijk alles opnieuw installeren en zijn zelfs je backups besmet ( als je die al hebt )
En het internet te vervuilen met virussen en je vriendenkring niet te vergeten.

En als je download hoef je niet je hele computer te laten scannen, je kunt de downloads naar een map laten zetten en daar klik je rechts op en kies je > scannen met 'je virusscanner '

Voor alle duidelijkheid > Ewido is GEEN virusscanner, maar controleert op Spam en Trojans.
Is dus een goede keus om die na Adaware en/of Spybot te gebruiken voor diep scannen en meestal vind die dan nog wel het nodige.

Dat is waar, heel erg bedankt Ik vond nog een installatie setup ding ofzoiets van Pc virusscanner, die heb ik nu dus, en Ewido is druk bezig met alarm geven

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:50

OMG Ik ben al hartstikke paranoide ofpvirussen en scan beide pc's ongeveer 2 keer per week, plus af en toe nog eens een online scan erover heen en Hitman pro + C-Cleaner 2 keer per week

Hopelijk is het geen virus, maar als het een toolbar is dan zal het in ieder geval wel iets zijn wat er niet thuis hoord. Mag ik vragen welke virusscanner je gebruikt?

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:20

Citaat:
installatie setup ding ofzoiets van Pc virusscanner,

Wat bedoel je nu precies, je hebt geen virusscanner geinstalleerd ?

Als je er geen geld aan wilt uitgeven dan zijn er ook goede gratis alternatieven als AVG of Avast of Antivir.

Zet er geen 2 virusscanners op want dat geeft conflicten en werkt er geen eentje want wie moet tenslotte wat doen.

Ewido mag alles verwijderen wat die vind.
Benieuwd of er nog een virus gevonden wordt ?

Heb je ook een firewall geinstalleerd, dus niet die van Microsoft maar bijvoorbeeld Zonealarm ?

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 15:14

juno1 schreef:
Citaat:
installatie setup ding ofzoiets van Pc virusscanner,

Wat bedoel je nu precies, je hebt geen virusscanner geinstalleerd ?

Als je er geen geld aan wilt uitgeven dan zijn er ook goede gratis alternatieven als AVG of Avast of Antivir.

Zet er geen 2 virusscanners op want dat geeft conflicten en werkt er geen eentje want wie moet tenslotte wat doen.

Ewido mag alles verwijderen wat die vind.
Benieuwd of er nog een virus gevonden wordt ?

Heb je ook een firewall geinstalleerd, dus niet die van Microsoft maar bijvoorbeeld Zonealarm ?

Zone alarm stond er wel op. Geen idee of die er nu nog op staat. Ik heb nu PC virusscanner er op. Dat kan dus niet in combinatie met Ewido? Ik krijg van Ewido de hele tijd meldingen, dus die werkt goed. Maar ja ik zit nu op school want thuis doet internet het niet, op een of andere manier.. Ook lekker dus..

Avast heb ik als virusscanner gehad, maar daar was mijn licentie van verlopen, nu heb ik dus PC virusscanner.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:49

Ik zou sowieso even kijken of je uberhaupt nog wel een firewall gebruikt, of het nu ZoneAlarm is of een andere. Anders blijf je bezig

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 23:04

PC virusscanner heb je dus en kan je ook updaten ? ( nee dus, want je hebt geen internet )

Ewido kan je wel gebruiken, dat is een zeer goede aanvulling om te controleren op spyware en trojans en laat alles verwijderen wat die vind.

Gebruik die naast Adaware en/of Spybot.
Installeer ook Spywareblaster en controleer wekelijks of er updates zijn.
( die werkt op de achtergrond om ervoor te zorgen dat je startpagina niet veranderd kan worden )

Controleer op de computer of er een firewall is geinstalleerd,je zou dat ook al bij de klok moeten zien > iconen welke er staan.
Heb je Windows XP kijk dan even in het beveiligingscentrum wat er staat, zie de uitleg waar je dan ook kunt zien of er een andere aan staat.

Dat je Internet het niet doet kan door een foute configuratie komen van je beveiliging.
Je hebt dus ook geen email en geen msn ?
Je virusscanner kan dus ook geen updates binnenhalen en zal achter lopen.
Wat is de melding als je IE opstart, krijg je een foutmelding of pagina niet gevonden ?