Kopen via Internet!!! o.a. Bokt. Problemen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xox

Kopen via Internet!!! o.a. Bokt. Problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 19:38

Ik verkoop vaak spullen via bokt en ook marktplaats. Nu heb ik de laatste tijd vaak. en dan met name via Bokt dat mensen via het Topic of PM spullen kopen. Je wisselt adres en bankgegevens uit. Dan maak ik het pakketje vast klaar. Maar dan komt er niks. Intussen hadt je het alang weer aan een ander kunnen verkopen. Dan stuur je na een aantal weken maar eens een berichtje. dan krijg je allerlei smoesen zoals vergeten, begravenis, heb een ander hoofdstel gekocht, enz. Of je hoort gewoon niks en krijgt geen berichtje terug terwijl ze gewoon posten op bokt.
Ik vindt dit echt associaal dan kun je toch even een berichtje sturen van ik heb iets anders gevonden. Of koop het niet als je bijvoorbeeld geen geld hebt.
Hebben jullie dat nou ook wel eens? Is het misschien iets om er een topic over te maken met eventueel namen van dat soort mensen.
Ik wordt er namelijk niet goed van.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 19:39

Als het hier trouwens niet hoort dan verplaatsen maar

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:42

Vind ik ook Ook problemen mee Vaak verkoop je wat en dan hoor je er nooit meer wat van

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:43

ja idd
Ik heb het ook eens gehad(noem maar geen namen ), maar toen had ik geboden omdat het mocht van mijn ouders, was het verkocht aan mij mocht het ineens niet meer
Toen baalde ik wel heel erg, vooral tegenover de TS.
Maar ik heb het ook een paar keer gehad terwijl ik iets verkocht had Dat ikhaar adres had enzo
*grmbl

Draakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:44

Ja of je koopt iets en dan betaal je netjes, maar vervolgens krijg je niets.......

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 19:48

Draakje schreef:
Ja of je koopt iets en dan betaal je netjes, maar vervolgens krijg je niets.......

Dat heb ik dan gelukkig nog nooit gehad. Maar ik betaal altijd meteen en ls mensen betaalt hebben gaat het dezelfde dag of de volgende dag nog op de post.

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:53

Hmm ik heb alleen ooit iets van Yellowfish gekocht, maar alleen omdat ik die een beetje 'ken'.
Alleen via Bokt, maar goed.

Via Marktplaats heb ik ooit concertkaartjes verkocht, belachelijk veel geld voor gekregen. Ze maakte eerst de helft over, en als ze de kaartjes had de andere helft. Netjes gebeurd ook, al had ik dat niet verwacht eigenlijk.

Tatyana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:55

pff ja ik wacht nog steeds ergens op wat ik een half jaar terug had moeten krijgen...

Ik heb al een paar x gemaild, krijg netjes mailtjes terug, maar gewoon geen spullen :@

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:55

Ik heb toch al aardig wat via Bokt gekocht en ook wat verkocht maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Alles waar ik voor betaald heb,heb ik ook gekregen.

Ik vind het wel irritant als je bv.reageerd op een bericht dat iemand iets zoekt en er vervolgens geen antwoord op terug krijgt.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 19:57

taverno schreef:
Ik heb toch al aardig wat via Bokt gekocht en ook wat verkocht maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Alles waar ik voor betaald heb,heb ik ook gekregen.

Ik vind het wel irritant als je bv.reageerd op een bericht dat iemand iets zoekt en er vervolgens geen antwoord op terug krijgt.

Ja, dat is ook zo'n ding. Ze zoeken iets en je hebt wat. Dan denk ik als je het niks vindt is het toch een kleine moeite even te melden dat je wat anders zoekt.

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:58

heb al heel wat verkocht en gekocht via marktplaats,speurders,ebay en paar dinge op bokt, nog nooit geen last gehad.

Liess__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:00

Idd, ik had het eerst ook!! Heel vervelend, alles klaar gemaakt, maar nee hoor geen geld! Daarna aan britjuhhh verkocht en dat ging super! netjes het bedrag betaald enz.

En met mystictinker (ofzo) geruild, ging ook super! Ik goede staat ontvangen terwijl ze op de foto niet zo mooi waren

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:02

Via marktplaats durf ik eigenlijk niet iets te kopen.Daar hoor ik toch wel heel vaak van dat er iets mis gaat.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:06

Ik doe het alleen nog maar binnen de regio, dus dat ik zelf spullen kan ophalen of desnoods brengen.
Op het moment dat het dan ineens niet meer hoeft, dan weet ik al hoe laat het is.... Scheelt een hoop gedonder.

Mell_Binky

Re: Kopen via Internet!!! o.a. Bokt. Problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:09

Ik heb het juist andersom gehad, zat ik te wachten op het pakketje wat steeds maar niet kwam gelukkig had ik onder rembours gedaan...

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:14

Ik heb zojuist ook wat gekocht via bokt, broeken gevraagd zijn ze nog helemaal heel, ja ze zijn nog wel helemaal heel maar wel een beetje dun in het kruis maar verder helemaal goed,
2 van de drie broeken zijn gerepereerd dus ik voel me flink genaaid zeker omdat ik er naar gevraagd heb, naja op bokt is dus ook niet iedereen te vertrouwen,

nodi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:21

taverno schreef:
Via marktplaats durf ik eigenlijk niet iets te kopen.Daar hoor ik toch wel heel vaak van dat er iets mis gaat.

nee marktplaats is niet altijd te vertrouwen...
laatst stond er een kind te koop ..

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:13

AM -> FZ

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:14

nodi schreef:
taverno schreef:

nee marktplaats is niet altijd te vertrouwen...
laatst stond er een kind te koop ..

echt ?

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:27

over dat kind, dat weten ze nog niet als dat nou serieus was of een grap...

ik vind dat op bokt verkopen idd. veel problemen oplevert... eerst ging het altijd goed de laatste tijd heb ik wat geplaatst nou ik geloof dat ik wel 4 dingen verkocht zou hebben maar dat ze weer met een smoesje aankomen zetten of niks van zich laten horen... ben het eerlijk gezegd ook een beetje zat. kunnen ze niet bep. mensen bannen ofzo die zoiets vaker doen?

op marktplaats daartegen heb ik juist nooid problemen gehad!

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:30

Ik kan het topic zo 1,2,3, niet vinden maar er loopt al een topic op algemeen of forumzaken over:
of er een topic mag komen voor mensen die wel of niet eerlijk verkopen op bokt.
Misschien weet iemand anders hem te vinden...

GEVONDEN
viewtopic.php?f=25&t=516541&hilit=

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:44

Kangaroo_Syl schreef:
En met mystictinker (ofzo) geruild, ging ook super! Ik goede staat ontvangen terwijl ze op de foto niet zo mooi waren

Ja idd klopt Allebei tegelijk opgestuurd en twee dagen later was t binnen, zo moet t!

En de andere dingen die ik verkocht heb, dat ging ook altijd goed tot nu toe *afkloppen*

Alleen inderdaad best wel vervelend als mensen je een bericht sturen dat ze interesse hebben, dan stuur je de prijs door en een verhaaltje erbij en dan laten ze niks meer van zich horen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:54

Ik heb ook iets geruild,was ze het vergeten op de post te doen,heeft ze het volgende dag op de post gedaan.
Vindt het heel vervelend,want dan ga ik me afvragen of ze het wel opsturen.
Ik ben benieuwd,een dag later opsturen vindt ik geen probleem,als het maar bij me aankomt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:39

Ik koop regelmatig via internet en heb eigenlijk nooit problemen. Wel probeer ik zoveel mogelijk over de verkoper te weten te komen. Feedback bekijken, naam intikken bij andere verkoopsites en bij Google, mailtje sturen en naam en adres vragen, dat soort dingen. Zonder na te trekken adres geen betaling. Hoogstens onder rembours of, liever nog, contant bij afhaling.
Ik heb één keer een probleem gehad met betalen (verkoper kon/wilde geen creditcard betaling via PayPal) maar na twee mailtjes was dat opgelost en kon ik een postwissel sturen.
Kopen via internet blijft een beetje gokken, maar als je voorzichtig bent kun je een hoop problemen voorkomen.
Via Bokt heb ik nog nooit iets gekocht of verkocht maar ook dan zou ik net zo voorzichtig zijn.

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 00:10

Gelukkig via bokt nooit problemen gehad, wel op dit moment via mail iemand voor wie ik in ieder geval twee dekens klaar heb/had liggen en die misschien nog meer wilde. Na een aantal keurige mail over en weer niks meer gehoord. Nog gemaild om te zeggen dat ik het graag even hoorde als ze geen interesse meer had, maar helaas leverde dat (tot nu toe) ook niks op.

Idd ook jammer mensen die iets zoeken waar je niks meer van hoort, of mensen die heel veel vragen over iets en dan ineens niets meer laten horen.

Maar ja Xox als ik me niet vergis ben jij ook commercieel, volgens mij hoort het er voor ons gewoon nou eenmaal bij.