Pagina's laden soms traag dan weer snel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Pagina's laden soms traag dan weer snel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 05:15

Sorry voor de onduidelijke titel.

Heb sinds vandaag een probleem. Ik open mijn browser, in dit geval firefox, (met explorer wil het al helemaal niet), en roep een pagina op.

Deze laadt in eerste instantie keurig snel in. Als ik nu een x aantal kliks verder ben (stuk of 5) begint hij opeens vreselijk traag te laden.
Soms komt de pagina uiteindelijk wel binnen, soms niet.

Mijn vriedin werkt gelijktijdig op hetzelfde netwerk en heeft het probleem niet.

Welke pagina maakt niet uit, bokt, marktplaats en zelfs google reageren hetzelfde. De periode voordat hij zo traag wordt wisselt.

Ik heb ad-aware over mijn pc heen gehaald, en mijn c schijf en tijdelijke bestanden opgeruimd. Hier merk ik wel verschil van als hij normaal laadt (gaat sneller) maar het probleem is er niet mee verholpen.

Soms lijkt het probleem tijdelijk opgelost als ik mijn browser sluit en opnieuw open, soms niet. Dat wil zeggen, opgelost betekent in dit geval dat het weer een paar kliks goed gaat.

Wie o wie weet wat er hier aan de hand kan zijn. Kan me niet herinneren dat hij hiermee na een bepaalde actie begonnen is.
Het is vreselijk irritant dus help me alsjeblieft!!

juno1

Re: Pagina's laden soms traag dan weer snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:30

Als de eerste pagina snel kan laden is er niets mis met de internetverbinding.
Maar je opent er meerdere en wie weet wat er allemaal nog open staat ( muziek/mail/msn en dat vraagt redelijk veel geheugen.
De tijd die je bezig bent op de computer snoept steeds meer af van het werkgeheugen.
Vandaar dat er bij een nieuwe opstart alles snel gaat, dan is het geheugen optimaal, na een uurtje internet loopt dat al snel terug.

Dus herstart de computer,zet geen msn/mail/muziek of andere software open en start alleen je browser.
Open dan meerdere pagina's en kijk of dat snel gaat.
Pin je dan niet vast op allemaal pagina's van Bokt of marktplaats want daar kan altijd tussentijds vertraging op zitten door teveel bezoekers.
Dus pak bokt/nu.nl/marktplaats

Gaat dat goed ?
Hoeveel geheugen zit er in jouw computer 128MB/256MB/of hoger
Wat staat er allemaal actief bij de klok aan programma's ?
( wat is er mee opgestart dus )
Virusscanner al controle gedaan?
Heb je een firewall aan staan ? > niet die van Windows maar een andere softwarematige firewall ?
Heb je al een scan gedaan met Ewido ?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 18:51

Hoi,

Bedankt voor je reactie.

Citaat:
Als de eerste pagina snel kan laden is er niets mis met de internetverbinding.
Maar je opent er meerdere en wie weet wat er allemaal nog open staat ( muziek/mail/msn en dat vraagt redelijk veel geheugen.
De tijd die je bezig bent op de computer snoept steeds meer af van het werkgeheugen.
Vandaar dat er bij een nieuwe opstart alles snel gaat, dan is het geheugen optimaal, na een uurtje internet loopt dat al snel terug.

Het is niet zo dat ik veel pagina's in verschillende tabbladen open, hooguit twee, maar het probleem doet zich ook voor bij slechts één geopende pagina. Soms heb ik idd ook de mail openstaan, maar ook het uitzetten daarvan leverde geen verbetering op. Msn of muziek draait niet mee. Ik begrijp je punt, en ken het ook, hier zou ik ook niet raar van opkijken, maar dit gebeurt dus als ik een enkele browser met een pagina draai. En dan al na enkele kliks.

Citaat:
Dus herstart de computer,zet geen msn/mail/muziek of andere software open en start alleen je browser.
Open dan meerdere pagina's en kijk of dat snel gaat.
Pin je dan niet vast op allemaal pagina's van Bokt of marktplaats want daar kan altijd tussentijds vertraging op zitten door teveel bezoekers.
Dus pak bokt/nu.nl/marktplaats

Het probleem ligt niet aan de drukte van de pagina. Heb er meerdere geprobeerd. En daarnaast is bokt ook niet echt druk om 4 uur snachts.

Citaat:
Gaat dat goed ?
Hoeveel geheugen zit er in jouw computer 128MB/256MB/of hoger

Heb een pentium 4 laptop met 512MB DDR, het is goede nieuwe en vrij luxe laptop dus hier mag het niet aan liggen

Citaat:
Wat staat er allemaal actief bij de klok aan programma's ?
( wat is er mee opgestart dus )

Redelijk veel, maar geen rare dingen. Avast, verbinding, wat info dingen als volume, scherminfo, netstroom.
Openoffice quickstarter, Nokia pc suite (voor i-net via mobiel), harware veilig verwijderen, sound effects en synaptics aanwijsapparaat.

Citaat:
Virusscanner al controle gedaan?
Heb je een firewall aan staan ? > niet die van Windows maar een andere softwarematige firewall ?
Heb je al een scan gedaan met Ewido ?

Uiteraard heb ik Avast een scan laten doen, maar dit leverde niets op, Ad-aware haalde er wel een hoop rommel uit maar verbeterde het probleem niet. Op aanraden van mijn vader (die met computers werkt) draaien alleen nog avast en de windows firewall wat betreft bescherming. Had voorheen ook zonealarm/alert draaien maar dit was volgend hem overbodig..

Ewido ken ik niet, maar ga ik nu even opzoeken, voor zover mijn pc mee wil werken.

Nadat ik vannacht mijn bericht geplaatst had, leek alles even vloeiend te werken, helaas was dit van korte duur.

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 20:42

Ewido heeft er 129 verkeerde bestanden uit gehaald en voorlopig lijkt het probleem verholpen te zijn. Nu maar duimen dat het zo blijft.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:55

http://www.ewido.net/en/

Ewido blijft ook na de periode werken, deze scant dieper op trojans/spyware enz.
Je moet het naast de standaard Adaware en / of Spybot gebruiken.
Spywareblaster mag niet ontbreken.

( mocht je ook Hitmanpro als 'capsule' om deze software hebben dan moet je die verwijderen )
Het zorgt voor teveel conflicten van de software die er in zit.
Apart gebruik van de programma's is beter.
Is ook het advies van de beste beveiligingsexperts.

Wat betreft de firewall kies ik en adviseer ik nooit die van Windows.
Een firewall als Zonealarm zal je attenderen met een scherm als iets je computer in wil en/ of naar buiten.
Dat maakt je attent dat er iets op de computer is wat er misschien niet hoort te zijn.

Edit >>Ik lees je bericht over Ewido, geef een gil als je nog iets opmerkt of als het weer vertraagd.
Kan zijn dat je na een herstart iets activeert wat niet actief moet worden.