Opera wil mij niet meer inloggen op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

Opera wil mij niet meer inloggen op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 19:31

Zoals de titel al zegt, kan ik via Opera Internetbrowser niet meer op Bokt inloggen. Een bekend liedje: ik log correct in (en krijg ook de melding van een correcte inlogprocedure), maar zie vervolgens toch "Login - Registreren".
Via IE gaat alles prima (ik ben nu dus gedwongen om via IE te Bokken), maar ik zou graag weer terug naar Opera kunnen. Ik zal de details besparen, maar met IE heb ik dus veel last van pop-ups (Ja ik heb een virusscanner, en mijn beveiligingssysteem bij Internetopties staat zelfs op "Hoog" waardoor alle pop-ups geblokkeerd zouden moeten worden) en bovendien is Opera veel sneller.

Ik heb al vanalles geprobeerd: alle internetbestanden verwijderd, alle cookies verwijdert, ik heb die link van Bokt gebruikt om alle forumcookies te verwijderen, maar niks helpt. Het vreemde is trouwens dat dit van de een op de andere dag niet meer kon, en ik had dus niks aan de instellingen veranderd.

Welke mede-Operagebruiker redt mij uit de brand?

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:42

Misschien heb je 'cookies accepteren' uitgezet? Kijk bv bij Bestand -> "Snelle opties" -> Cookies accepteren.
(De werkelijke vertaling van 'snelle opties' kan afwijken, ik heb de Engelse versie.)

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 20:07

Nee, die staan volgens mij goed (aangezien ik niks heb veranderd waardoor ze het niet meer zouden doen). Ik heb ze hier op staan:

Normale cookies: Allen accepteren.
Cookies van derden: Elk geval afzonderlijk laten beoordelen.

Volgens mij hoort het zo? Als ik ze verander, doet hij het nog namelijk nog steeds niet.

Via Bestand kom ik er trouwens niet. Dan moet ik naar Extra -> Voorkeuren.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:09

Welke versie van Opera heb je?

Dat je niets hebt veranderd zegt niet altijd wat, soms kun je instellingen per sneltoets veranderen, en dat kan heel ongemerkt gaan. Dat gebeurt me nog wel eens.

Maar het kan ook zijn dat er een firewall of anti-virusprogramma scherpere regels heeft ingesteld.

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 20:15

Opera 8.51, die nieuwe. Maar het kwam niet doordat ik die dus geïnstalleerd heb. Die heb ik namelijk pas vanaf gisteren, en het probleem heb ik al meerdere dagen.

(In feite dacht ik dat het probleem verholpen zou zijn als ik die update zou installeren, maar niet dus)

Ik zal eens proberen of hij het doet als ik Zone Alarm uitzet...

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 21:48

Ik kan mijn bericht niet meer editten, dus dan maar even zo:

Het helpt niet als ik mijn anti-virusprogramma uit zet o.i.d. Sterker nog, als ik hem uitzet heb ik geen verbinding met het internet meer.
(vaag, maar ik krijg dus steeds 'Pagina kan niet worden weergegeven' als ik probeer in te loggen als Zone Alarm uit is)

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 02:18

Niet echt een antwoord op je vraag, maar al eens overwogen om Firefox te gaan gebruiken. Ik ben er helemaal weg van (en steeds meer mensen). Sneller, goede pop-up blokker en ik maak erg veel gebruik van de tabbladen optie.

Opera heb ik nog nooit gebruikt, dus weet niet wat je daar mee kan.

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 16:44

Firefox is inderdaad ook een goed alternatief voor IE, maar in principe zijn ze ongeveer hetzelfde (ander jasje natuurlijk, maar dezelfde mogelijkheden zoals tabfunctie en zo). Als ik echt geen oplossing vind kan ik idd misschien beter FF gebruiken. Dan heb ik in ieder geval mijn tabfunctie terug!

Kaiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:48

Ik zei toch dat Opera irritant is
Misschien kun je de Google toolbar gebruiken? Bij mij blockt 'ie gewoon alle pop-ups

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 17:57

Ik vind Opera niet irritant hoor. In vergelijking met IE zijn Opera, Firefox e.d. een hemeltje op je pc. Zo fijn, die tabbladen.

De Google Toolbar hoef ik trouwens niet. Het privacy- en beveiligingssysteempje van IE staat allemaal op "Hoog", wat dus alle pop-ups zou moeten blokkeren. En ik heb ook nog een virusscanner aanstaan. Het gaat trouwens niet om de pop-ups, ik gebruik gewoon geen IE.

Bedankt voor de reacties tot dusver, ik denk dat ik maar eens moet gaan informeren over Firefox. Een andere oplossing weet ik nu nog niet, hopelijk komt er nog iemand die raad weet.