Draadloos netwerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

Draadloos netwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 23:11

Wij hebben thuis een draadloos netwerk ik heb een kaartje bij mijn laptop stop dat er in en heb verbinding met het draadloze netwerk.

Het nadeel is dat als ik beneden ben alles heel goed is. Als ik naarboven ga naar me kamer (op zolder) Heb ik haast niet tot geen verbiding.

Wie weet hier een oplossing voor zodat ik dit jaar lekker mee kan cammen in het barncam topc op de Kraamstal.

Zou het zo leuk vinden dit jaar namelijk wel een bevalling te kunnen volgen.

Alvast bedankt voor de tips.

(ps. liefst geen moeilijke dingen vragen ben echt een leek op dit gebied. Weet dat ik draadloos ben via dat kaartje en hoe verder is voor mij een vraagteken zoalang ik maar kan internetten.)

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:14

hé dat probleem heb ik ook, ik heb alleen op de laptop in de woonkamer een prima verbinding maar op de pc's in de slaap- en logeerkamer is het waardeloos....... ff in de gaten houden hier

Nannes

Re: Draadloos netwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:17

ik zit ook op een laptop met kaartje. Ik kan overal internetten (ook op zolder) zonder problemen.
Het ligt er volgens mij aan hoeveel bereik je kaart heeft, dus hoe ver je kan gaan. Hoeveel meter je hemelsbreed vanaf het hoofdantennetje kan gaan zeg maar.
Ik zal het ff navragen aan me broer, die sluit al die zooi hier in huis aan.
Als ik wat weet zal ik het even melden

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:37

Hier scheelde het een stuk toen ik het basissation óp de kast had gezet ipv eronder (een stuk hoger dus).

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:42

dat zal ik morgen eens proberen, als het kabeltje tenminste lang genoeg is

Nannes

Re: Draadloos netwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:47

dat ding staat bij ons in een kastje naast de modem. Wij hebben hem trouwens van linksys, ik weet niet of het merk er iets mee te maken heeft. mijn vader wou alles in een kastje omdat hij het naders geen gezicht vond, mjah, hij doet het iig

Bitwise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 01:22

Linksys is idd van goede kwaliteit.

Het probleem met draadloos netwerk is dat de ontvangst vaak wordt gestoord. Veel voorkomende storingen komen van draadlozen telefoons en magnetrons omdat deze allemaal rond dezelfde frequentie werken.

Het verplaatsen van het basis station is een goed idee. Daar moet je wat mee experimenteren. verder moet een basis station niet in een hoek of te dicht bij een muur staan. dit veroorzaakt 'ruis'.

verder moet je opletten of ook de buren een draadloos netwerk hebben. Je kunt de band instellen (2-11). Als de buren op dezelfde band zitten werkt er niets meer omdat dan iedereen op de zelfde golflengte zitten te schreeuwen. Advies is om er minimaal 2 of 3 naast te gaan zitten. Ook twee naast elkaar liggende banden (bijv 6 en 7) storen elkaar.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:07

Wij hebben hier hetzelfde probleem gehad, met de laptop op mijn kamer.
Beneden prima bereik, op zolder was het drama, en had ik ook meestal geen verbinding.

We hebben eerst het basisstation verplaatst, en dus hoger gezet. Hielp niks.

Toen hebben we een betere kaart gekocht voor in mijn laptop. Ik had er al 1 van linksys, nu hadden we maar de allerbeste gekocht, ook van linksys. Hielp ook niks.

Wat je nog kan proberen is er een soort 'hulpzender' tussen te zetten, dus een zender tussen die die je beneden hebt staan, en de zolder. Die kan het signaal van beneden opvangen, en weer net zo sterk naar boven sturen.
Helaas hielp dat bij ons ook niet, omdat de hulpzender niet in het netwerk paste oid. Maar jou zou het kunnen proberen..

Uiteindelijk hebben we hier maar gewoon een draadje naar boven getrokken, want het draadloos-gebeuren werd echt niks....