ik weet dat ik een repeated measurement ANOVA (ofwel een one way within-subjects ANOVA) moet doen omdat ik mijn proefpersonen allemaal dezelfde factor (met 3 categorieën) heb laten ondergaan.
Uitleg:
ik heb mijn data in kolommen staan ipv rijen dat bij een dergelijke ANOVA nodig is (probleem 1). Ik zal alleen de kolommen geven die nu van toepassing zijn. Variabele 1: Reactietijden. Variabele 2: factor categorieën met 6 niveau's waarin ik geïnteresseerd ben in de onderlinge verhouding tussen categorie 1-2-3 en categorie 4-5-6 (deze heb ik voor het gemak ook in 2 of in 6 variabelen gesplitst met behoud van de oude variabelen). Ik wil weten welke categorie het snelst is en welke het langzaamst (simpel gezegd).
Uitwerking:
met bovenstaande krijg ik alleen een output wanneer ik een one way between-subjects ANOVA gebruik, maar als 'subjects' gebruik ik dan de categorieën, dit is dus niet goed.
Kan iemand hulp bieden? Als ik dit snap dan zal de rest van mijn analyses ook wel gaan. Ik wil best mijn gedeeltelijke data file sturen om alles wat duidelijker te maken, maar ik kom er niet meer uit

Alvast bedankt!