Niet goed lezen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Niet goed lezen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 21:20

Het valt mij (en niet alleen mij) op dat er vaak niet goed gelezen wordt in topics en dat mensen daardoor onlogische reacties plaatsen.

In de meeste topics niet zo'n ramp, in sommige topics irritant, omdat een hele meute als een kip zonder kop elkaar napraat zonder goed te lezen, ook nadat er keer op keer op gewezen wordt in het topic.

Helaas gebeurt het ook in topics met een ernstig onderwerp, vanavond bijvoorbeeld hier [AM] Spelend meisje gespiest op hek. (NH).

Tot 2 keer toe reageren er mensen zonder goed te lezen, wat gezien de ernst van het onderwerp toch irritatie opwekt.

Ik snap dat het kan gebeuren dat je iets verkeerd begrijpt of een keer niet goed leest, maar is het niet mogelijk om bokkers die vaker moeite hebben met lezen er een keer op te wijzen hoe vervelend dit kan zijn?

Een kleine melding per PB door een mod of als het veel voorkomt een waarschuwing.

Bokt is immers niet alleen snel een reactie plaatsen, maar ook de tijd nemen voor het lezen van de topics waarin je plaatst.
Of zie ik het verkeerd?

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:26

Daar ben ik het wel mee eens. Ik weet alleen niet of het helpt om mensen erop te wijzen (misschien lezen ze de waarschuwing niet goed , okay, flauw).
Maar ben het er helemaal mee eens dat er beter gelezen moet worden. Zo ontving ik ooit een pb-tje over wat een mooie pony ik had en dat het zo goed was dat ze alles zo goed kon en dat het zo fijn was dat ze weer beter was geworden. Jerai was toen al minstens een half jaar dood. Ook niet erg fijn dus.
Denk dat het niet goed lezen er bij sommige mensen ook mee te maken heeft dat ze zo snel mogelijk zoveel mogelijk berichten willen halen, daar krijg je dan echt van die standaard inhoudloze reacties door.

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:53

Dat klopt inderdaad. In sommige topics kan ik me voorstellen dat je daar geïrriteerd door wordt.
Ik weet alleen niet of het bij iedereen zou helpen, door een waarschuwing te geven. Het moet toch vanuit jezelf komen... het is een stuk interesse, nietwaar? Als je die interesse niet hebt en je post toch, dan lijkt het er inderdaad op - zoals Ptries zegt - dat het om de berichtenteller gaat.
Vooral in zulke ernstige topics is dat jammer.

Meryl_S

Re: Niet goed lezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:05

ja, ik heb ook eens even het topic gelezen die je net gaf, vind het eingelijk wel een beetje irritant. Volgens mij lezen ze alleen de titel en dan plaatsen ze gewoon een reactie..
moet even op gelet worden!

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:08

ik ben het met je eens, ik word er helemaal gek van als mensen van die stomme reacties geven, omdat ze niet gelezen hebben!
Dat vind ik trouwens ook van mensen die de regels niet kennen, zoals maar 1 topic over hetzelfde onderwerp, vannacht last gehad van een meisje die 4 topics over hetzelfde opende op andere plaatsen(maar dit is offtopic eigenlijk) Ook een kwestie van lezen!

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:08

Ik ben het met je eens. Ik neem het mensen zeker niet kwalijk als ze eens perongeluk een fout maken door ergens over te lezen, dat doe ik zelf ook. Maar het moet natuurlijk niet te erg worden en helemaal in bepaalde gevallen niet!

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:14

Ik ben het met je eens, het gebeurt vaak dat er niet goed gelezen wordt.
Soms is dat niet zo heel erg, bijv. een vraag van een topicstarter waarop je rechtstreeks antwoord geeft en niet als doel hebt om je in een lopende discussie te mengen.
Maar het gebeurt ook dat er 'fout' gereageerd wordt en dat kan soms kwetsend zijn.
Toch denk ik dat je er niet bij voorbaat vanuit moet gaan dat het desinteresse is.
In sommige gevallen (jawel, ik heb het zelf ook weleens gedaan) lees je wel, maar op een of andere manier interpreteer je het anders, of je interpreteert het fout. Dat kan iedereen overkomen.
Als het om een incident gaat (en dan bedoel ik geen gebruikers die er maar wat op los posten als een kip zonder kop), dan denk ik dat gebruikers hier een taak in kunnen hebben.
Door de poster op zijn/haar bericht te wijzen, komt het hopelijk niet meer voor.
In het genoemde topic is dit al gebeurd en ik vind eigenlijk dat de gebruikers in dit topic er prima op gereageerd hebben.

Mandyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:20

Idd zie je dit wel eens voorkomen.
Natuurlijk is het niet altijd desinteresse, maar bij sommige topics kan het bijna niet anders dan desintresse zijn.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:52

Sja, lezen ís en blijft moeilijk.
Ik geef je gelijk hoor, maar vergissen is menselijk.

Ik lees zelf meestal het gehele topic voor ik een reactie plaats, maar soms gaat 't ook mis.
Heb ik het verkeerd begrepen ofzo.

Heb het topic even gelezen wat je gelinkt had, sja, raar.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 00:11

idd soms is het heel iriterend en het zijn meestal ook dezelfde soort mensen die die reacties plaatsen.

soms op haw ook, dan staat er een titel bv. gribbel @ springwork (v. jikke)
en dan vragen ze in het topic wie de vader is

OemmiejO

Re: Niet goed lezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:57

Ja, ik zie het ook vaak.
Erg vervelend.