Hoe zit het nou precies met shadowaccounts - IP adres?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrontC

Hoe zit het nou precies met shadowaccounts - IP adres?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 18:24

Hallo,

Ik heb even een vraag. Hoe zit het nou precies met het uitzoeken wanneer iets een SA is of niet?
Mijn zus heeft namelijk volgens mij haar boktaccount op deze pc (gezamelijke pc in de huiskamer, mijnes is stuk) aangemaakt, en ik ook. Ik bok vrijwel altíjd op dit adres, en zij zit af en toe op deze maar ook op haar eigen computer.
Hoe voorkom ik nu dat dit andere account wordt gezien als shadowaccount? (voor de naam van het andere account kunnen mods pb'en!)
Hoe word dit getelt, vanaf de pc waarvan het is aangemaakt of vanaf de pc waarvanaf het meeste wordt gebokt?

BVD,
Gunufje

MacavityL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:36

In absolute vorm is het zo dat wanneer er meerdere aanmeldingsnamen zijn waarmee vanaf één computer geinternet wordt, de tweede en volgende namen schaduwaccounts zijn van de eerste. Echter kunnen de volgende namen ook andere personen uit het gezin zijn (zoals bij jou het geval is en bij mij ook). De moderators zullen alleen snel genoeg zien aan de posts (inhoud) wanneer het om een schaduwaccount gaat die alleen maar van last is, of dat het een op zichzelf staand account is van een ander gezinslid.
Van elke computer waarmee je op bokt wordt het IP adres opgeslagen (dus naast thuis ook werk, school, etc). Je zus en jij hebben dus één gezamelijk IP adres én een IP adres vanwaar je zus soms bokt opgeslagen. Andersom, als een andere bokker op bezoek komt wordt zijn naam ook aan jullie IP adres gekoppeld, al is dat maar eenmalig.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:14

daarnaast als je zus geen rare dingen doet zullen ze er uberhaupt er niet veel mee doen geloof ik... Het is maar als 1 van jullie je enorm misdraagt dat er kan worden nagegaan of het een SA is

althans... dat dacht ik

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:13

Dat lijkt me van wel... Wel handig om te weten, mijn zusje zit tegenwoordig ook op bokt... En mijn nicht hier eerst ook op deze computer.

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:19

MacavityL heeft het prima uitgelegd
Wij kunnen inderdaad aan het IP-adres zien wie er vanaf dezelfde computer posten.
Maar dat wil nog niet zeggen dat we er klakkeloos vanuit gaan dat het meteen een schaduwaccount is.
Ik weet trouwens wie je zusje is, doe geen moeite, ik ken de naam al
Behalve het IP-adres zijn er nog veel meer manier om te checken of het om een schaduwaccount gaat.
Ik ga hier niet vertellen hoe we dat doen, dus dit zul je op m'n woord moeten geloven
Maar maak je geen zorgen, we weten dat jullie met z'n tweeen vanaf 1 pc posten en we weten ook dat jullie 2 verschillende personen zijn

FrontC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 10:36

Okee, gelukkig maar

_Katinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 17:34

Maar wat gebeurt er dan als iemand een schaduwaccount heeft aangemaakt? (En het later ook toegeeft) Want kom het nogal vaak tegen dat iemand zegt: "ik had een schaduwaccount aangemaakt omdat..." (ga nu even geen namen noemen )

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:07

Dat ligt er een beetje aan
Er zijn schaduwaccounts die toegestaan worden omdat er vooraf toestemming voor gevraagd is en omdat er een probleem aangekaart wordt dat nogal gevoelig ligt.
Deze 'legale' schaduwaccounts mogen alleen gebruikt worden voor probleemgevallen en er mag niet in normale topics mee gepost worden.
Illegale schaduwaccounts worden na ontdekking op slot gezet en het hoofdaccount krijgt een OW (Officiele Waarschuwing).

sandorra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:22

Haha Hey Oscar weet je dat dan ook bij mij thuis?

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:27

Ja

Sundancer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:50

Inderdaad, zo heb ik dat met een forum ook waar ik beheerder ben. Vaak komt het wel voor dat IP's zoveel veranderen per bericht, dat er soms 2 dezelfde gebruikers een ip hebben. Erg irritant, maar daar is helaas niets aan te doen.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:10

Mijn nichtje mag thuis niet op de pc van haar vader en heel af en toe (is echt zeldzaam) zit ze bij mij op bokt mee te lezen en af en toe een post te plaatsen. Ze heeft haar account ook hier aangemaakt. Denk idd dat mods snel genoeg in de gaten hebben wanneer iemand echt een sa heeft aangemaakt

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:48

Handig om te weten.
Maar als de een zich misdraagt en geband wordt, kan de ander dan nog wel op bokt?