EA, wat ik niet snap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

EA, wat ik niet snap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 04:54

Ik kijk regelmatig op eenmaal andermaal, om ff te kijken of mensen nog leuke dingen aanbieden voor mijn verzameling.
Maar wat mij opvalt, is dat de koopwaar vaak in zeer trieste staat is. Ongewassen, gescheurd, aangevreten, versleten etc. En toch worden er nog behoorlijk hoge prijzen voor gevraagd.
Dan denk ik: Wat een lef, om daar nog zoveel voor te vragen, of: Schamen die mensen zich niet om zulk rommel aan te bieden?
Ben ik nu de enige die dit opvalt, of hebben meer mensen er last van of ben ik gewoon te kritisch?

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 05:18

nee dat vind ik ook! het ergste is dat als je dan iets koopt omdat het op het plaatje nog in redelijke staat is (gezichtbedrog) en je krijgt het en is echt tien keer erger dan je verwacht.

Als je ouwe troep hebt of dingen die niet meer in een goede staat zijn, geef ze dan voor een prikkie weg aan mensen die het al niet zo breedhebben

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 08:43

ja idd, ik ben het helemaal met de bovenstaanders eens, nou moet ik wel zeggen er zitten zeker ook WEL goede en nette spulletjes tussen hoor,

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 09:28

Daar zeg ik ook niks van
Het gaat me om die gare en gore dekjes, rafels etc. Gewoon dingen die ik nog niet eens in de hondenmand zou gooien, laat staan dat ik ze zou proberen te verkopen.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 10:40

Zijn er dan nog mensen die dat kopen joh?? Als het er op de foto al slecht uit ziet...

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 10:44

ja idd, gebruikte artikelen die aangeboden worden tegen bijna de nieuwprijs.
Maar de kopers hebben nog altijd zelf de keus, waarschijnlijk verkopen de mensen het niet tegen de prijzen die ze vragen.
en als mensen dat bedrag + verzendfkosten er wel voor over hebben, dan is dat hun eigen keus.
Maar zo niet, dan komen ze er snel genoeg achter dat ze teveel vragen

Eilandje

Re: EA, wat ik niet snap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 11:06

Dat mensen dikwijls zeggen dat ze besparen door tweedehandse dingen via Bokt te kopen begrijp ik niet. Ik zie ook heel vaak compleet versleten dingen voorbij komen, die geraken volgens mij echt niet verkocht, en dan dekjes ed in goede staat maar waar bijna de nieuwprijs voor gevraagd wordt. Dan betaal ik liever een paar euro meer voor iets nieuw.

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 11:34

Of dat mensen nog zo veel willen hebben voor hun spullen dat het inclusief verzenden boven de nieuwprijs zit, zijn ze dan echt zo

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 11:35

Volgens mij ben je vooral als je dat geld er aan uitgeeft

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 11:49

voor mijzelf zou ik zulk spul er al nooit opzetten...ik zou het nog niet durven te verkopen..
en als koper ben je er zelf voorbij..
ik denk ook meestal wel 100x na voordat ik iets wil gaan kopen

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 11:51

Hier is een soortgelijk topic over:
viewtopic.php?f=13&t=438200

Vaak valt het mij zelf ook op in wat voor "slechte"staat de spullen verkeren. Maar het zal blijkbaar nog wel verkopen, of moet ik zeggen: Blijkbaar trappen daar nog enkele bokkers in...

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 11:52

Lijstje ergernissen....
- echt slechte foto's (dus donkerzwart of wazig)
- geen foto
- compleet versleten materiaal voor een hoge prijs
- advertenties met maar de helft van de info (geen maat, kleur, staat)
- iets verkopen als zijnde "in goede staat" vervolgens is het gewoon kapot en onbruikbaar
- iets via internet willen verkopen, maar zelden online zijn
- na betalen weet ik niet hoelang wachten met verzending, niet reageren op mail/ pb en ook geen track en trace nummer meegeven.
- na overeengekomen bedrag aangeven dat je niet meer zoveel op je rekening hebt staan of het voor minder mag?

Zo maar even een greep uit mijn ergernissenlaadje

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 11:53

Volgens mij is dit meer iets voor FZ.

Anke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:17

Mensen verstaan vaak ook andere dingen onder 'bruikbaar' Ik vind iets nog bruikbaar als een keertje invetten nodig is of even schoonmaken. Maar leer dat ingescheurd is of dekjes met gaatjes erin.....tja dat is gewoon rotzooi.... Helaas vinden verkopers dit niet altijd zo en bieden het op bokt te koop aan. Op foto's ziet het vrijwel altijd beter uit dan in het echt.

Gelukkig zijn er meer goede en betrouwbare verkopers dan die paar die je eigenlijk gewoon oplichten....

Meest vervelend: betalen en niets ontvangen!!!

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:21

Even schoonmaken of invetten zijn dingen die je dan heel simpel even bij je topic kunt vermelden . Dan weet een mogelijk geinteresseerde waar hij aan toe is .

En met dat laatste ben ik het meer dan eens

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:22

Sja dat vind ik ook.
Laatst zag ik een paar chaps, hartstikke bruin van de modder.
Die ga ik dus echt niet kopen.
2 dagen wachten tot ie schoon is en dan pas erop zetten is ook moeilijk.

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:27

of goedkoper aanbieden met de mededeling dat ze niet schoongemaakt zijn

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:31

haha... vieze en versleten dingen vind ik ook niet kunnen...

weggeven aan mensen die bijna niks hebben... misschien ooit bedacht dat de mensen spullen verkopen omdat ze zelf niet meer zoveel hebben?

Ik heb een hoop spullen te koop die ik zelf bijvoorbeeld niet meer mooi vind, waar ik op uitgekeken ben en misschien dat een ander het wel leuk vind. Ik doe het niet voor te weinig weg, omdat ik het niet voor niks verkoop. Ik verkoop het wanneer ik zelf dringend geld nodig heb.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:31

"Gratis af te halen, vind het zonde om weg te gooien"

Daar heb ik nog wel eens over gedacht

(Wel eens gedaan ook, maar toen kwam iemand met de briljante suggestie: "Zullen we de verzendkosten delen?" Ook zeker )

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:34

Margreet schreef:

(Wel eens gedaan ook, maar toen kwam iemand met de briljante suggestie: "Zullen we de verzendkosten delen?" Ook zeker )

Hmm die verzendkosten delen is dan idd wel weer een blonde opmerking.

Ik zit zelf bijna nooit op EA omdat ik niets wel verkopen of kopen en heb daar dus ook niet veel te zoeken. Nu ik dit zo heb gelezen ga ik er wel zeker eens even een kijkje nemen!

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:36

opzich vind ik het gratis af te halen verhaal nog niet eens zo'n slecht idee hoor.

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:37

Margreet schreef:

Haha, zo had ik er een die woedend was dat ik een gratis rijbroek pas na 3 dagen opstuurde.. Een gegeven paard..

Maar nee, sommige spullen zien er idd erbarmelijk uit, maar als je goed zoekt kan je best leuke spullen vinden. Aangezien ik student ben is echt bijna alles wat ik voor Fleur heb tweedehands en ze ziet er echt best netjes uit

Helaas kunnen we natuurlijk ook geen regel maken dat je alleen mooie spullen mag aanbieden

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:39

sjakie schreef:
opzich vind ik het gratis af te halen verhaal nog niet eens zo'n slecht idee hoor.

Dat is het ook niet.

Maar wél als ik het gratis weggeef maar blijkbaar nog verzendkosten op me moet nemen ook

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:39

je hebt idd gelijk.
En als je dan laag biedt, met de rede 'het ziet er niet uit' zeggen ze dat het nog in prima staat is, en ze niet akkoord gaan met het bod.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:43

aan de andere kant vind ik kopers ook niet altijd redelijk.
Ik probeer al een tijd een boek te verkopen wat gewoon 1 keer open is geweest. Dat boek is nog niet zo lang geleden uitgebracht en heeft me 26 euro gekost. Gaan mensen 10 euro bieden. Ja sorry, maar zo gek ben ik dan ook niet hoor.