Hoeveel data en ruimte voor eigen forum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

Hoeveel data en ruimte voor eigen forum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 01:30

Ik beheer al bijna 2 jaar een forum (voor my little pony verzamelaars en liefhebbers ) bij messageboard, 'gratis' dus, kost een paar euro per jaar voor extra dingen die nodig zijn.
Mensen die het kennen weten wel dat er aardig wat problemen mee zijn, zoals gisteren, alles uit de lucht en nu pas mijn forum terug, maar dan zoals het 7 weken terug was , alle berichten weg, nieuwe leden weg, niet aangemaakt forumdeel helemaal weg, en helaas geen goede backup.

Aangezien het dus niet de eerste keer was en het forum toch wel druk bezocht wordt zitten we eraan te denken om het zelf te doen. Maar dan heb ik wel even een kostenplaatje nodig. We gebruiken nu ongeveer 50 tot 100mb dataverkeer per dag, wisseld heel erg maar het groeit wel. Aantal posts is ongeveer 30.000 (edit, zie nu dat er van enkele delen van het forum alle topic van iig dit jaar helemaal zijn verdwenen, dus aantal berichten ligt veel hoger ) maar ook dat groeit snel en waar het kan worden nutteloze en oude posts nu verwijderd.

blablabla.... hoeveel van wat is nu het verstandigdst om te nemen voor het hosten van een forum van dit formaat?

BartVB
Eigenaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:31

Dataverkeer gaat meestal per maand, jij zit ergens rond de 3GB/maand en dat is niet echt schokkend veel (en dus niet schokkend duur ). 30.000 berichten in 2 jaar zijn ook geen schokkende hoeveelheden dus ook wat disk ruimte betreft heb je voldoende aan de wat kleinere pakketten (100MB ofzo?).

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 12:53

ok, dankjewel

Dan heb ik aan een pakket van 300mb en 16GB dus meer dan genoeg.

BartVB
Eigenaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:03

Yup, meer dan voldoende.
Zorg wel dat de hoster ook ondersteuning voor PHP en MySQL heeft...

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 13:19

MySQL databases: 5 (?) en php4 en 5 ondersteuning
Dat is bij alle pakketten hetzelfde, misschien dat we een groter pakket nemen zodat iedereen die meebetaald er een eigen email en webpagina bij kan maken.