Kan geen mail verzenden naar AOL adres?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Kan geen mail verzenden naar AOL adres?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 21:16

Op de één of andere manier is er wat raars met die mailadressen.
Ik heb nu al een aantal mails (sommige met foto's of filmpjes) doorgestuurd naar een AOL emailadres. Dat lukte.
Maar degene die dat wílde doen, kreeg ze steeds terug. Ik gebruik hotmail en planet, zij gebruikt @home en de mail van d'r website. Ook met 12move had ze problems om naar AOL adressen te mailen. Nu stuurt ze mailtjes die daarheen moeten dus maar naar mij En ik stuur ze door.
Het is dus niet dat de mailtjes te 'groot' zijn voor haar account of die van de amerikaan. Want die amerikaan kan van mij die mailtjes wel ontvangen, en ze heeft ze wel aan míj verzonden.
Wat is dat toch met AOL?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 09:51

ik heb dat ook mar niet met AOL, met een ander. Ik denk dat die mensen mij gewoon geblokkeerd hebben, als ik op het email adres van een collega naar ze mail, komt het wel gewoon aan namelijk....

Guinevere

Re: Kan geen mail verzenden naar AOL adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:20

AOL heeft dat wel vaker. Mijn vriendin kan bijv. geen mail naar haar zus (AOL) sturen vanaf haar comcast account, maar wel via Gmail. Geen idee waar het aan ligt, maar het is wel vervelend.

Ragne

Re: Kan geen mail verzenden naar AOL adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:37

AOL heeft een héél vervelend spam-filter. Je wordt al geblokkeerd wanneer je naar meer dan 5 AOL-adressen een mailtje stuurt. Maar ze blokkeren ook hele servers als er ooit maar één iemand een mail heeft gestuurd die afgekeurd is door hun beleid. Dus het hoeft helemaal niet je eigen schuld te zijn.
AOL speelt god op het internet, met hun beleid. Als je ze erover mailt krijg je geen antwoord, tenzij je lid wordt van AOL. Heel vervelend maar zij zitten gewoon in een machtspositie. Veel mensen vinden het natuurlijk fijn zo'n strak mailbeleid, maar zeker niet handig wanneer persoonlijke post ze niet eens kan bereiken. Vaak krijg je niet eens een foutmelding, maar meestal is het een 554 error. Google maar eens op "AOL 554 error"
Helaas is er dus weinig aan te doen, er komen wel rechtzaken op gang, maar ja, beetje David-Goliath verhaal...