Ik heb al een paar keer gemerkt of gezien dat als er een oud topic is en ik Tem ervoor, dat hij gewoon open blijft staan, omdat sommige mods liever hebben dat het topic dan omhoog wordt gehaald met nuttige reacties, inplaatst van een nieuw topic openen..
Maar andere mods doen gelijk een slotje op het topic terwijl er ook goede en nuttige reacties zijn gegeven..
Volgens mij worden topics na een bepaalde tijd gewoon gesloten. Heb zelf eigenlijk nog nooit meegemaakt dat die open bleef staan. Ikzelf ben er ook voor dat oude topics gewoon worden verwijderd, ik vind het enorm vervelend als die oude dingen worden opgehaald.
Op de fotofora zijn topics waarin 2 weken niet meer gereageerd is altijd 'oud'. Komt er toch nog een reactie, dan wordt het topic voorzien van een slotje. Op de overige fora wordt er gekeken of het bericht een waardevolle aanvulling is op het bestaande topic. In principe geldt: liever een ouder topic omhoog halen (uiteraard met een nuttige aanvulling ) dan een nieuw topic openen over hetzelfde onderwerp.
Daat begrijp ik ook wel Oscar..Maar ik heb dus al een paar gezien dat sommige topics omhoog waren gehaald en een nuttige reactie was gegeven, maar toch op slot werd gezet..
De reden dat verschillende moderators er anders op reageren komt omdat het moeilijk is om aan te geven wat precies wel en wat niet nuttig is.
Het peesblessure voorbeeld is er één van, en dat vind ik veel vaker gelden. Als er een topic waarin de ts een vraag heeft gesteld een aantal maanden later omhoog geschopt wordt met meer antwoorden heeft de ts daar zelden meer wat aan naar mijn mening en is een slotje logischer, vooral omdat weinig mensen vaak doorhebben dat het om een oud topic gaat.
Als een topic omhoog geschopt wordt met een nieuwe vraag die nauw aannsluit bij hetzelfde onderwerp (voorbeeld: 'hoe laad je een veulen in een 2 paards trailer' wordt na een maand omhoog geschopt met 'is dat anders in een 1.5 paards trailer?' laat ik het wel open.