Ter verbetering van bokt: mentors/bokt oudste oid...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kristie

Ter verbetering van bokt: mentors/bokt oudste oid...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 13:04

Zeer regelmatig duiken er topics op met: 'hoe plaats ik foto's' of 'waarom doet mijn avator het niet' enz.
Deze topics worden dan gesloten met de mededeling dat het staat uitgelegd bij de handleiding, en dat was het dan.
Maar {ervan uitgaande dat de nieuwe bokker de handleiding heeft gelezen } dat is dus niet altijd (even) duidelijk.

Daarom dacht ik waarom komen er op bokt, niet een paar menors/ bokt oudste {of hoe je het ook wil noemen} waaraan je {als nieuwe maar eventueel ook als 'oude' bokke} al dit soort vragen kwijt kunt... Volgens mij scheelt dat een boel werk voor de beheerders en moderators.

En ik had ook al bedacht hoe dat 'er dan uit zou zien' bij het 'welkomstmailtje' kan dan ingevoerd worden: voor al je vragen kun je terecht bij *****

MeiaLuna

Re: Ter verbetering van bokt: mentors/bokt oudste oid...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:06

ik vind dit een heel goed initiatief kristie!!
hopelijk word het goedgekeurd door de Mod's!

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:09

Ja dat klopt wel, maar als je alle sticky's en dergelijk leest bovenaan dan heb je eigelijk geen mentor nodig.

Als je gee nzin hebt om het te lezen kan je inderdaad wel effe zoeken ja.

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:11

99% van de topicstarters van 'hoe krijg ik een avatar' heeft de FAQ gewoon niet gelezen. Als er dan nog onduidelijkheden zijn, staan er in de FAQ's links naar centrale topics op forumzaken waar je om extra uitleg kan vragen. Om even voor mezelf te spreken: Ik krijg eigenlijk maar weinig vragen van mensen die de faq hebben gelezen en het toch niet begrijpen. (en dat terwijl hij onder mijn naam gepost is, dus de pb knop toch dicht in de buurt zit )

Ik ben op zich wel benieuwd wat anderen van het idee vinden, maar ik vraag me af of het echt nodig is. Als mensen duidelijker dan ik in de FAQ gedaan heb kunnen uitleggen hoe je foto's moet plaatsen is het misschien handiger als die dat gewoon in een pb naar mij toe sturen zodat ik de FAQ kan aanpassen

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 17:33

Ja maar van die 99% die de FAQ niet lezen opent 50% een topic... En juist DIE 50% zou dan een pb/mail kunnen sturen naar een mentor.

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:06

Maar als ze niet weten dat het in de FAQ staat, hoe zouden ze dan wel kunnen weten dat er een boktmentor bestaat?

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:41

Misser schreef:
Maar als ze niet weten dat het in de FAQ staat, hoe zouden ze dan wel kunnen weten dat er een boktmentor bestaat?

Dacht ik ook meteen aan.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:42

Misser schreef:

Citaat:
En ik had ook al bedacht hoe dat 'er dan uit zou zien' bij het 'welkomstmailtje' kan dan ingevoerd worden: voor al je vragen kun je terecht bij *****

de kleine lettertjes

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:17

Liedje: Ik denk niet dat mensen die de FAQ niet kunnen vinden wel het welkomstmailtje door gaan lezen om te kijken of ze daar hulp kunnen vinden. Als dat zo was zou ik trouwens ook eerder de link naar de FAQ daar neerzetten

Even kort samengevat: ik zie niet in hoe 'boktmentors' het aantal 'mijn ava werkt niet' topics zou kunnen verkleinen, hoe zie je dat voor je?

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:22

Het was niet mijn idee hoor
Ik meld het alleen even

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 01:56

kristie schreef:
Ja maar van die 99% die de FAQ niet lezen opent 50% een topic... En juist DIE 50% zou dan een pb/mail kunnen sturen naar een mentor.

Zodat die mentor constant berichten terug kan sturen; lees de faq lees de faq lees de faq..... ?

Je idee is leuk, maar als je even door/na denkt is het niet imo niet nodig.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:28

Maar volgens mij hebben de moddies het toch erg druk.
Ik tem vaak een topic waarvan ik denk; moeten die moddies dat nou elke keer gaan sluiten?
Dat is veel te veel werk!
Een paar onzinnige topics hier en daar..

Maarja.
Zou het wel een leuk idee vinden!

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 11:29

Ik denk ook dat het wel handig is..
Zit na een half jaar ook welles in de knoop met bokt

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:10

Als de bokkers nou gewoon even de boktregels en de FAQ doorlezen...
Ik vind het niet nodig om nou een 'mentor' aan te wijzen om 'luie' bokkers (Ja, zo noem ik het dan maar even...) uit te gaan leggen hoe ze een foto kunnen plaatsen terwijl het duidelijk uitgelegd staat in de FAQ.
Het is heel aardig bedoeld, maar het is onnodige tijdverspilling.

Meisje201

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:55

Ik heb als net bokkertje toen ik hier begon de faq doorgelezen, en ik snapte nog geen klootviool van hoe ik een foto moest plaatsen
Ik vind het een heel goed idee!
is het niet mogelijk om in faq een printscreen-stappenplan-van-hoe-plaats-ik-foto's te maken? dat scheelt denk ik al heel wat

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 15:17

Liedje: het tweede deel was een algemene vraag

llkah:
Als iemand zin heeft om een topic met 'how to' printscreens te maken (imageshacks en mijnalbum bijvoorbeeld, geloof dat dat de populairste zijn, dan zorg ik dat ze gelinkt worden vanuit de FAQ.

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 17:11

_MaanMeisje_ schreef:
Ik vind het niet nodig om nou een 'mentor' aan te wijzen om 'luie' bokkers (Ja, zo noem ik het dan maar even...) uit te gaan leggen hoe ze een foto kunnen plaatsen terwijl het duidelijk uitgelegd staat in de FAQ..

Ja maar het is niet alleen voor 'luie' bokkers, wat als je de FAQ WEL hebt gelezen en je snapt het dan nog niet?
Of je bokt al 'langer' en ej weet niet hoe iets werkt...
Wie ga je dan een pb sturen? In dit soort gevallen, lijkt het mij wel wat om een 'mentor' te hebben, die je een pb kunt sturen .

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:24

Ellende, wou je dat dan via verschillende uploadsites doen?
Ik werk namelijk met Groups.msn en dat zou ik wel willen printscreenen....