Help, mijn muis wordt overgenomen !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Help, mijn muis wordt overgenomen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 20:48

Gedver, ik had toch net zoiets engs.

Mijn muis werd op afstand overgenomen. Nu gebeurt dat bij mij op het werk regelmatig door de helpdesk, maar thuis vind ik dit toch heel bizar.

Zijn er dan hackers aan het werk of is er wat anders aan de hand?

Ik heb de computer gauw opnieuw opgestart maar ben er toch niet helemaal gerust op.

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 20:49

Ik weet het niet maar waarschijnlijk wel hackers ja.

Wij hadden het op mijn vorige school inderdaad ook. Dat noemde onze leraar een "goedaardig" virus. Maar dat kwam omdat hij dan inderdaad onze muis over nam. Maar nu iemand het zo bij jou doet, is het niet leuk!

Rafaela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 20:51

eng :|
ik zou mijn muis niet meer aan durfen te raken
had je niet toevallig op iets geklikt ofzo ?
anders grote kans op hacker, denk ik

Anoniem

Re: Help, mijn muis wordt overgenomen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 20:52

Hihi, door je titel dacht ik eerst aan je muis die M in Stroe had gedropt

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 20:56

Maar ging je muis in willekeurige richtingen over het scherm of gleed hij gewoon in een vaste richting? Dat ineens in een rechte lijn over je scherm glijden doet die van mij ook wel eens. Schijnt te komen doordat het een optische is.

bora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 20:56

Heb je soms een draadloze muis met baterijen? Dan kan het zijn dat de baterijen bijna op zijn. Dit had de computer bij mijn ouders heel erg.

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 20:58

Klikte je muis, en 'leefde hij' ?
Ik heb ook wel eens dat mijn muis een beetje van het beeldscherm wegschiet, gewoon een softwarefoutje.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:02

Dieuwke1989 schreef:
Klikte je muis, en 'leefde hij' ?
Ik heb ook wel eens dat mijn muis een beetje van het beeldscherm wegschiet, gewoon een softwarefoutje.

Ja?
Goh! Helpt het als je een nieuw muis koopt of niet? Want ik heb/had er boel last van

En, als hij heel traag beweegde naar 1 bepaalde kant dan kan het aan je muis zelf liggen.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:07

Mijn broer neemt mijn pc vaak genoeg over als ik in Groningen zit.
Altijd weer apart om te zien dat hij vanuit Twente de regie overneemt.

*Volgens mij kun je het instellen op je pc.
Radmin heet het geloof ik.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:08

mijn muis doet dat ook heel vaak en mijn tekst springt ook vaak naar een andere regel, allemaal wel sinds ik een laptop gebruik overigens......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:47

Heb je je muis ooit schoongemaakt? Mijn muis doet soms ook raar maar als ik de rollertjes weer schoongemaakt heb is alles weer oké.
Een hacker zou ik niet zo snel aan denken, behalve als het om iemand zou gaan met wie je ruzie hebt.
Voor hackers zijn privécomputers totaal niet interressant want wat staat er nou op jou computer wat voor en hacker "leuk" is?
Schoonmaken of nieuwe batterijen... Dat lijkt mij iets om als eerste naar te kijken.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 23:27

Batterijen zijn net vervangen en het is idd een optische muis dus geen rolletjes.
De muis ging niet in een rechte lijn over het scherm maar willekeurig en een totaal andere kant dan ik in gedachten had.

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:31

oeeh spooky, ik heb wel eens met muis van laptop dat hij opeens een andere kant opgaat terwijl de muis stil ligt. Is niet met balletje maar met zon lampje eronder. wel met snoer eraan. Hij lijd af en toe gewoon even een eigen leven . maar doet ie maar even, en in rechte lijn...dus denk dat er bij jou iets mis is

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 00:19

Zat je toevallig met het "oog" op de rand van je muismatje? Of zat er iets viezigs voor?

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 01:07

Ik heb ook wel eens dat als ik mn muis beweeg ie door het beeldscherm vliegt en van alles opent na een paar keer alt+control+delete indrukken stopt ie er wel mee. Wel zwaar irritant, ik had het voornamelijk als er weer eens teveel foto's op de pc stonden (lees: ong 10.000) waardoor ie het wat moeilijker aankon.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:50

Marreke schreef:
Heb je je muis ooit schoongemaakt? Mijn muis doet soms ook raar maar als ik de rollertjes weer schoongemaakt heb is alles weer oké.
Ja, en je schrikt ervan wat er tussen kan zitten .

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 00:57

Jeetje wat vaag zeg...

Ik zou ech doodeng vinden als mijn muis in eens een eigen leventje ging leiden..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 01:08

Gewoon de internetverbinding van je computer verbreken (dus echt de adsl- of modem-kabel achter uit je pc halen). Gaat hij dan door, dan kan het geen hacker zijn.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 01:35

Hoihoi

Heb je een radiografische muis? Heeft iemand anders in jouw huis ook zo'n muis? Mijn vriend en ik zitten namelijk regelmatig op de zelfde frequentie, heel irritant!!

Wat het ook kan zijn is dat je "hulp op afstand" aan hebt staan en inderdaad dat "hachersvirusje"..

Kijk eens of het bij een andere muis ook gebeurt..

Groetjes DIanne

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 10:15

Nee, we hebben maar 1 radiografische muis. Anyway, het is niet meer voorgekomen na die ene keer. Gelukkig maar want het blijft een hele rare gewaarwording.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 10:50

Ik had dit ook, mijn muis nam alles over. Kon er niets meer mee beginnen, hij tripte helemaal. Ging van alles openen, ik kon niks meer doen, hij ging de computer zelf afsluiten e.d. Toen iemand ernaar laten kijken die er versstand van heeft, en bleek dat er een 'fout' in mijn muis zat, dus maar een nieuwe gekocht. Nu geen problemen meer

Menno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 16:17

Ik zou me er (nog) geen zorgen over maken, zeker als het maar 1 keer is voorgekomen.

'Hackers' zijn niet zo stom dat ze je computer overnemen met een programma als remoteAdmin of 'Hulp op afstand', zodat iedereen mee kan kijken

Omdat het een optische muis is, kan het een hoop zijn wat er speelt.
Is de ondergrond waar je muis op staat niet te weerspiegelend (een goed schoon bureaublad kan al verkeerde signalen terugsturen)
Is de onderkant van je muis misschien vuil en blokkeerd hij de juiste signalen?
Lag het kabeltje van je muis misschien dubbel en kwam daar wat beweging in?
etc etc.

Het is waarschijnlijk geen hacker, als dat zo zou zijn zou je er pas achterkomen als het te laat was

Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om je virusscan te updaten en over je systeem te halen. Ook even Hitmanpro draaien en je computer is weer redelijk schoon

c_alsemgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 01:51

Misschien een entiteit die mee wilde bokken?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 09:38

er stodnd toevallig een stuk over in de Computer Idee van deze week: goed schoonmaken en ook het oppervlak waar je op muist moet goed schoon zijn en niet al te glad