Nieuwe laptop=> Dell?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guess001

Nieuwe laptop=> Dell?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 15:02

Ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen, mijn oudje gaat het nu toch echt een keer begeven.

Nu ben ik op zoek naar het simpelste van het simpelste, gewoon een laptop waar ik mee kan tekstverwerken en internetten. Een DVD/CD-R station is wel handig.

Nou heb je voor Dell rond de 600 euro al een leuk laptopje. Ik heb alleen ooit eens vaag gehoord dat de service daar voor consumenten niet zo goed zou zijn. Daarom wil ik vragen of iemand daar ervaring mee heeft. Wat vinden jullie sowieso van de Dell computers?

Of zijn er simpele laptops van een ander merk die beter zijn (ongeveer dezelfde prijsklasse) ?

*Ik kon zo snel even geen topics vinden over dit onderwerp, als er al wel een topic is mijn excuses.

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:05

Ik hoor goede verhalen over dell.
Heb zelf een toshiba, ook een goede. Ik wilde eerst ook een dell, maar met wat ik er allemaal op wou hebben, was die toshiba goedkoper.
Maar bij dell hebben ze ook leuke aanbiedingen vaak!

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:17

ik heb een 2ehands dell, maar ben er supertevreden over, maar zou als ik jou was dan eerst eens op ebay kijken.. ik heb een latitude met cdbrander en de rest van de meuk erop *digibeet* gekocht voor nog geen 500 euro, bij een bedrijf in wageningen. Die maken van gebruikte laptops weer nieuwe zeg maar. Superservice die mensen, ben er erg over te spreken. Ook toen het me niet lukte iets te installeren (dat aan mij lag ) waren ze erg vriendelijk en behulpzaam, en het kostte me niets. Gewoon eens kijken, als je precies wilt weten welk bedrijf, stuur me dan maar een pb

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:33

ik zit nu achter een dell van zo´n 5 jaar oud (computer dan he)
hij doet het prima, nog steeds even snel enz. alleen hebben er wat virussen door inet opgezeten waar hij niet tegen kon
die zijn er nu af en hij doet het weer prima.

het zijn leuke pc´s voor niet al te veel geld

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:38

Ik heb een pc van Dell en ben er erg tevreden over.
Er zijn altijd wel aanbiedingen, soms loont het de moeite om even te wachten tot er een aanbieding komt die precies wat voor jou is.
Wel goed oppassen met de totaalprijs
Ik maakte ook gebruik van een aanbieding, maar door allerlei ditjes en datjes toe te voegen kwam ik uiteindelijk meer dan dubbel zo duur uit als de originele aanbieding

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 21:45

Haha Oscar.

Thanks voor de info allemaal, super!
Ik hoef echt maar een simpel ding en volgens mij kan dan nu al voor ongeveer 600 euro.
Wat ik gehoord heb is dat de service niet zo denderend is wanneer er iets aan kapot is, maar dat heb ik echt vaag via-via gehoord dus of dat echt zo is? Het is natuurlijk ook te hopen dat hij het gewoon lang uithoudt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 09:55

Bealy schreef:
Haha Oscar.

Thanks voor de info allemaal, super!
Ik hoef echt maar een simpel ding en volgens mij kan dan nu al voor ongeveer 600 euro.
Wat ik gehoord heb is dat de service niet zo denderend is wanneer er iets aan kapot is, maar dat heb ik echt vaag via-via gehoord dus of dat echt zo is? Het is natuurlijk ook te hopen dat hij het gewoon lang uithoudt.

Njah het ligt er natuurlijk aan wat je wilt, ik heb net een week geleden een pc besteld bij Dell, en je kan het dus helemaal zelf invullen zoals je wilt. Wil je er service bij dat ze bijvoorbeeld 3 jaar lang bij jou thuis komen repareren als er iets kapot is dan moet je daar wel extra voor betalen natuurlijk. Zo heb ik dus 3 jaar service erbij genomen. Kost wel iets maar dan heb je ook de zekerheid dat ze onderhoud plegen wanneer dat nodig is.

Ik heb voor de rest eigenlijk alleen maar goede verhalen gehoord over de service. Alleen als je de klantenservice belt duurt het laaaang Maar voor de rest zijn ze wel erg duidelijk en behulpzaam

Melf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 13:29

Pfff... Dell. Van hun gezegde 'Easy as Dell' heb ik niets gemerkt. Pas toen ik ze daar mee confronteerde kon het ineens allemaal wel. Het bestellen duurt lang, lang, lang...

Citaat:
Wel goed oppassen met de totaalprijs
Ik maakte ook gebruik van een aanbieding, maar door allerlei ditjes en datjes toe te voegen kwam ik uiteindelijk meer dan dubbel zo duur uit als de originele aanbieding

Ook met dit 'nadeel' ben ik bekend.

De laptop opzich is oke. Het installeren gaat ook redelijk snel.

Karamell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 16:18

Hmmm, ik heb een Dell gehad en vond het allemaal niet zo geweldig.
Pas op slecht is het niet maar ik zou toch geen dell meer nemen.
De consumentendienst is niet zo geweldig (maar dit zal wel varieren naar gelang wie er achter de telefoon/pc zit). Verder begaf mijn batterij het vrij snel ondanks dat ik er op gelet heb hem goed te behandelen. En een nieuwe batterij bestellen bleek blijkbaar ongeloofelijk ingewikkeld.

Mijn moeder gebruikt nu die oude pc, dus slecht is hij niet. Hij moet gewoon continu op het lichtnet aangesloten zijn.

Ik zou gewoon wachten op een aanbieding bij Aldi ofzo; kan je heel goedkoop een leuke medion hebben. Maar zoals ik al zei Dell is zeker niet slecht^^

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:31

Ik heb nog nooit met de klantenservice van doen gehad, dus daar kan ik niet over oordelen.
Wel positief dat ik ze trouwens nog nooit nodig heb gehad, het geeft wel aan dat m'n pc oerbetrouwbaar is

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:11

Oscar schreef:
Ik heb nog nooit met de klantenservice van doen gehad, dus daar kan ik niet over oordelen.
Wel positief dat ik ze trouwens nog nooit nodig heb gehad, het geeft wel aan dat m'n pc oerbetrouwbaar is

ik hoop dat ik hetzelfde kan zeggen zometeen mijn huidige pc maakt geluiden alsof hij op wil stijgen Ik ben vooral een beetje bang voor het transport, je hoort van die verhalen

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:17

Mijn Dell had ik opgeblazen (door een doorgebrande stekkerdoos), viel binnen de garantie/verzekering en ze hebben me een hele nieuwe computer gegeven. Puur uit gevaar voor eigen leven, super geregeld allemaal. Een en al goede ervaringen dus!!

Dribbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:33

Wij hebben drie Dell's thuis.

Eigen ervaring van de service was super goed.

-Spullen werden snel geleverd
-Alles werd ook geleverd
-Snel
enz.
enz.

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:12

dat klinkt goed ik heb er ook 3 jaar garantie bij besteld dus ik hoop dat hij goed lang meegaat