Hoe moet je tekst in het midden zetten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe moet je tekst in het midden zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:36

Ik vroeg me af hoe je een tekst naar het 'midden' kunt uitlijnen in je profiel en onderschrift.
Is hier een code voor? Zo ja, welke?
Misschien een beetje moeilijk uitgelegt, weet niet hoe ik het anders moet zeggen.

Een voorbeeld is het onderschrift van vemrulz. Haar tekst staat niet helemaal naar links 'geplakt' zeg maar.

Ik hoop dat iemand het begrijpt en me kan helpen

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:42

[list][/list]

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:53

Okee, bedankt

Menno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:08

Met [list] kun je tekst niet in het midden zetten, je laat de tekst alleen wat inspringen

Aangezien er diverse soorten schermresoluties zijn zul je dit dus nooit met list voor elkaar krijgen. Mensen met een 800x600 scherm zullen een horizontale schuifbalk zien en mensen met een scherm groter dan 1024x768 krijgen een vreemd uitgelijnde opsomming te zien.

Statistieken schermresoluties bokt-bezoekers:
Code
1.   1024 x  768   74.0 %
2.   1280 x 1024   19.0 %
3.    800 x  600    7.0 %

Ruim een kwart van de bezoekers ziet het dus niet zoals jij wilt...

Centreren kan in deze versie van phpbb niet, dus het beste advies is niet van zulk soort truukjes uit te halen

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:41

De TS had het over het onderschrift van vemrulz, daar is zeker weten de [list][/list] gebruikt

Maar indd, echt centreren kan niet. Al kom je met [list][/list] wel een heel eind.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:43

Ja, list heb ik nu in m'n profiel, en dat was wat ik bedoelde

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:51

Je kan overigens voor hetzelfde stuk tekst wel meerdere [ list][ /list] gebruiken.

Zoals dit:

1 keer [ list][ /list] gebruikt:
    Ik vroeg me af hoe je een tekst naar het 'midden' kunt uitlijnen in je profiel en onderschrift.
    Misschien een beetje moeilijk uitgelegt, weet niet hoe ik het anders moet zeggen.

Een voorbeeld is het onderschrift van vemrulz. Haar tekst staat niet helemaal naar links 'geplakt' zeg maar.

---

Als je bijvoorbeeld 2 keer [ list][ /list] gebruikt krijg je dit:

Dat doe je dus zo:
Code
[list][list]Ik vroeg me af hoe je een tekst naar het 'midden' kunt uitlijnen in je profiel en onderschrift.

Ik hoop dat iemand het begrijpt en me kan helpen [/list][/list]

Je kan ook nog vaker de [ list][ /list] gebruiken dan 1 of 2 keer