spyware anti-virusprogramma

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EbbyT

spyware anti-virusprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 22:15

Hallo,
Misschien een beetje een onduidelijke titel, maar kon niets beters bedenken.
Ik had een anti-virus programma op mijn computer, die allerlei spyware opspoorde maar neits wou doen, dan moest je eerst veel geld neertellen. Het verscheen op mijn bureablad, begon met scannen ed, maar het vloog overal tussendoor en geinstalleerd had ik het nooit. Het anti-virusprogramma was zelf de spyware. Allerlei hulpdiensten ed gebeld, maar niemand kon me helpen en verwijderen (hij stond gewoon tussen soft-ware), lukte niet.
Maar, toen bedacht ik dat ik hem bij alt-control-delete en dan processen wel zou vinden. Mn computer was toch al opgegeven. GElukkig stond ie er herkenbaar tussen (als je iets verkeerde onderbreekt kan je hele computer in de soep lopen ). Gestopt en hoppa, programmatje eraf, anti-virusscanner (die hij blokkeerde) erdoorheen en een super schone computer.
Dus als je weet wat je computer dwars zit, eens bij processen kijken en misschien kan je hem zo van je computer afkiepen .

juno1

Re: spyware anti-virusprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 04:21

Daar schakel je het alleen maar voor het moment uit, na opstarten van de computer is hardnekkige spyware die diep in je register zit weer terug.
En er bestaat veel van deze rommel wat je om de tuin kan leiden, zelfs dat jij denkt dat je virusscanner het weer doet

Anoniem

Re: spyware anti-virusprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 22:07

Juno1, goed geschreven spyware zie je niet eens in Taakbeheer en kun je daar ook niet 'uitzetten' dus dan maakt het in feite ook niet uit of het bij de volgende start weer terugkomt
Tel daar het wonderbaarlijke Systeemherstel bij en veel computergebruikers komen er nooit vanaf.

EbbyT schreef:
en geinstalleerd had ik het nooit

Zelfs het verkeerd wegklikken van een pop-up kan er voor zorgen dat je bepaalde software installeert. Soms is de NEE-knop hetzelfde als de JA-knop. Het beste is altijd nog het kruisje of sluiten via de taakbalk.
Om welk zogenaamd antivirusprogramma gaat het trouwens?