Arion gaat Caffeine (het databeest) vervangen en is een compleet nieuwe server, dit zou het minste problemen op moeten leveren. Sleipnir gaat Escape en Oxygen vervangen maar Sleipnir bestaat uit het grootste deel van de onderdelen van Caffeine. Eigenlijk alles op het moederbord en de processor na. Deze server moet compleet opnieuw ingericht worden, dat kan dus nog een klein feestje worden als er wat dingen tegen zitten

Maar goed, ik ga er van uit dat mijn voorbereiding veel meer dan het halve werk is geweest en heb er goede hoop op dat we voor het avondeten weer in de lucht zijn

Ik vertrek nu ongeveer richting Amsterdam, over ongeveer ander half uur gaat Bokt dus (hopelijk tijdelijk

17:30
De database server is geinstalleerd en de databases zijn overgezet. Nu komt het verbouwen van caffeine tot Sleipnir wat een wat grotere klus gaat worden. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik niet voor 18:00 klaar ben maar als het goed is hebben jullie van die vervanging weinig tot geen last.
19:30
Het ombouwen van Caffeine gaat vandaag niet lukken, er gaat iets niet helemaal lekker met de voeding. Helaas zijn de winkels nu dicht dus dit wordt ergens volgende week verder afgerond. Op dit moment dus alleen een nieuw databeest, nog geen verandering in de webservers (die het eigenlijk het zwaarst hebben). Ik ga kijken of ik caffeine tijdelijk in kan zetten als webserver. Maar eerst wat eten en naar huis