Help!! Stop-fout, inaccessible boot device??!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bettine

Help!! Stop-fout, inaccessible boot device??!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 11:49

Oke wij hebben weer eens wat met de pd hier....

Als we hem opstarten, dan komt er net na het scherm dat windows aan het opstarten is een blauw scherm... En daar kom je niet meer uit dus

Dit staat er precies:

Stop-Scherm

Inaccessible_boot_device

Is dit de eerste keer dat uw computer dit stop-scherm vertoont, start dan de computer opnieuw op. Krijgt u dan weer dit stop-scherm, voer dan de volgende stappen uit:

Controleer uw computer op virussen, verwijder nieuw-geïnstalleerde schijven of vaste schijf-controllers. Is de vaste schijf juist geconfigureerd en afgesloten? Voer CHKDSK /F uit om na te gaan of de vaste schijf is beschadigd en start daarna opnieuw op.

Raadpleeg de introductie-handleiding voor meer informatie over het verhelpen van stop-fouten.

Maargoed, die stappen die daarop staan wil ik best uitvoeren.... Maar: je kan nooit meer bij dat scherm wegkomen, en als je de pc uitzet en opstart dan doet ie het weer, Ik kan met geen mogelijkheid windows meer inkomen....

Iemand suggesties

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:57

Op welk moment weergeeft hij dat scherm?

Misschien kun je ervoor nog de veiligheidsmode opstarten.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 14:57

Net na het scherm dat er staat dat windows wordt geladen..
Dan springt ie op het blauwe scherm met deze tekst...

Als ik voor die tijd al op (ik geloof) F8 druk, en kies voor opstarten in de veilige modus (of andere modus) dat maakt niks uit, ook dan krijg ik dit scherm...

Kan echt gewoon niet meer in windows komen.
(zit nu bij mn opa maar steeds )

EvaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:02

Heb ik een tijdje geleden ook gehad.
Mijn vader heeft best wat verstand van computers maar ook hij kwam er niet meer uit. Toen hebben we de hele computer opnieuwe geïnstalleerd en was het over.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 15:08

Mn vader gaat vanmiddag op de zaak een nieuwe opstartschijf (oid ) halen, en kijken of het daarmee lukt.
Anders moet er toch maar een computer-meneer bijkomen...

Als je hem opnieuw installeert, heb je dan nog wel al je bestanden enzo die er eerst opstonden?

Ik moet nlk. maandag voor 12 uur 's middags een website voor school op internet hebben gezet.. De hele site + alle tekst stond dus op die computer, het einge wat ik nog maar hoefde te doen was uploaden...
*baalt*

EvaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:14

Ik heb het even nagevraagt. Als je hem dus opnieuw moet installeren ben je al je bestanden kwijt.

Als het werkt met die opstartschijf, mijn vader zegt dat het een cd-rom is ofzo kan je waarschijnlijk wel weer bij je bestanden.
Anders ben je gewoon alles kwijt.

Ik duim voor je dat het werkt.
Computers...

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 15:20

Hmmmmmm
Dan ga ik maar heel erg hopen dat dat lukt, want al mn nog niet-ingeleverde schoolopdrachten staan erop, en dat zijn er nogal wat...
Anders moet ik dat allemaal opnieuw gaan maken

Mocht niet niet lukken met die schijf dan wordt er denk ik sowieso een computerm-meneer bijgehaald, maar ik dacht misschien weet iemand op bokt DE oplossing

EvaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:24

Misschien komen er nog computer-experts langs dit topic

juno1

Re: Help!! Stop-fout, inaccessible boot device??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 18:37

Zo gauw je de knop van je computer indrukt zodat die opstart, druk je al op de F8 toets.
In XP gaat het namelijk veel sneller en moet je zien dat je het opstarten van windows voor blijft.
In je blauwe scherm krijg je waarschijnlijk deze fout te zien Stop 0x0000007B
Lees daarom ( of je vader ) dit artikel even na.

Weet je ook of je voordat deze fout kwam iets gedaan hebt, iets geinstalleerd, iets verwijderd of dat er al hardware problemen aanwezig waren.
Zit er een goede virusscanner op, wordt er ook geregeld een virusscan gedaan of zou er een optie kunnen zijn dat er een bootvirus aanwezig is.
In de link van Microsoft komen vele opties aan de orde, daar zul je dus verder mee moeten wil je je gegevens terughalen.

En anders wordt het een complete nieuwe installatie en in de toekomst leren om te zorgen voor een dagelijkse/wekelijkse backup in geval van belangrijke werkstukken of gegevens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:02

In feite zegt je computer dat de harde schijf niet gevonden wordt.
In veilige modus starten zoals Juno1 zegt gaat dan (meestal) ook niet meer.
Misschien is de schijf nog te lezen als je hem in een andere computer hangt maar dat is uitproberen. Het is waarschijnlijk de enige mogelijkheid om je gegevens te redden.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:06

Marreke schreef:
Misschien is de schijf nog te lezen als je hem in een andere computer hangt maar dat is uitproberen. Het is waarschijnlijk de enige mogelijkheid om je gegevens te redden.

Inaccessible_boot_device

Zegt het al he Niet bereikbaar, maar wel aanwezig. Hij kan hem dus wel vinden, maar er niet in komen

Gewoon als 2e hardeschijf erin en klaar is het

Waarschijnlijk is je bootpartitie beschadigd geraakt

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 23:12

juno1 schreef:
Zo gauw je de knop van je computer indrukt zodat die opstart, druk je al op de F8 toets.
In XP gaat het namelijk veel sneller en moet je zien dat je het opstarten van windows voor blijft.
In je blauwe scherm krijg je waarschijnlijk deze fout te zien Stop 0x0000007B
Lees daarom ( of je vader ) dit artikel even na.

Weet je ook of je voordat deze fout kwam iets gedaan hebt, iets geinstalleerd, iets verwijderd of dat er al hardware problemen aanwezig waren.
Zit er een goede virusscanner op, wordt er ook geregeld een virusscan gedaan of zou er een optie kunnen zijn dat er een bootvirus aanwezig is.
In de link van Microsoft komen vele opties aan de orde, daar zul je dus verder mee moeten wil je je gegevens terughalen.

En anders wordt het een complete nieuwe installatie en in de toekomst leren om te zorgen voor een dagelijkse/wekelijkse backup in geval van belangrijke werkstukken of gegevens.

Hmm weet niet of het uitmaakt. Maar we hebben gewoon windows 2000, geen XP.
Die F8 toets hadden we al gevonden ja..

Qua virusscanner zit er Norton op, en nog iets (kom zo niet op de naam, een gratis service van internet, werkte haast beter dan Norton ) en dat werd regelmatig eover gehaald, iig iets van iedere week.

Voor zover ik weet geen problemen (maar dat zegt niks natuurlijk) en ook niks geïnstalleer, verwijderd of wat dan ook

Ga die handleiding hier doorkijken in elk geval, de nieuwe opstartschijf had helaas ook niks uitgehaald..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:24

Sundancer schreef:
Marreke schreef:

Inaccessible_boot_device

Zegt het al he Niet bereikbaar, maar wel aanwezig. Hij kan hem dus wel vinden, maar er niet in komen

Gewoon als 2e hardeschijf erin en klaar is het

Waarschijnlijk is je bootpartitie beschadigd geraakt

En in hoeverre zeg ik iets anders? De meeste mensen hebben geen tweede harde schijf liggen en dan is de computer van de buurman vaak de beste oplossing.
Eerst de gegevens redden en dan de schijf op orde brengen als dat wil lukken. Niet iedereen herstelt zomaar even de bootpartitie.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 11:32

Hmm alles geprobeerd uit de handleding, maar toch maar een computer-meneer erbij gehaald

Die heeft hem maar meegenomen, want hier thuis ging t niet lukken
Hopelijk krijgt ie er nog iets uit