[spoed] help??? pc gehackt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje__

[spoed] help??? pc gehackt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 14:54

Nja of het echt serieus is weet ik niet, maar check

http://img375.imageshack.us/img375/4936/help17hz.jpg = de site waar je heen wordt gelinkt

http://img375.imageshack.us/my.php?image=help21uv.jpg = de melding als je naar beneden scrollt na de eerste melding

http://img375.imageshack.us/img375/7992/help39ii.jpg = de eerste melding..

we zitten dag en nacht op internet, dus ja het zou mogelijk zijn.. maar welke idioot gaat er onze pc nu hacken

We hebben draadloos internet, boven op laptop. Daar had ik al paar dagen die rare site, maar geen aandacht aan besteed..
Vandaag ging in benenden aan de computer, opende www.connemara.nl en dan gastenboek, en kreeg die wazige meldingen..
\
Heb het alleen op die site, niet op bokt ofzo.. maar hij opend ook dehele tijd uit zichzelf die site

Geintje of echt?

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 14:58

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:58

Volgens mij ben je niet gehackt, nou wel beetje maar volgens mij heb je een "open" draadloos internet en kan iedereen in je omgeving het äftappen" maar ik ben niet zo zeker. Maar ben wel bekend met zulke ervaringen

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:59

Nouja... er staat wel hacked bij netviper..
Probeer eens via google te zoeken op die naam, kijken wat je vind.

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 15:00

ja ben al druk aan het googlen... Maar in het nederlands is er uberhaupt niet te vinden, en in spaans wel allemaal..

Nja er is zo contstante verbinding, en das is het zowiezo makkelijker. Maar met draadloos, om via onze modem verbinding te maken heb je wel wachtwoord mogelijk...

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 15:04

Nja ik denk dat ik niet gehacked ben, maar bepaalde sites....

Cathelijne

Re: [spoed] help??? pc gehackt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:56

Ik geloof dat 't te maken heeft met php sites (vaak fora die lijken op Bokt) die hun software niet hebben geupdate. Hierdoor zijn ze erg kwetsbaar voor dit soort geintjes. De updates van Bokt zijn heus nog wel ergens goed voor

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:23

ik denk eerder dat die site is gehackt hoor

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:32

Of je hebt perongeluk op een reclame berichtje gedrukt en zit er nu spyware op je pc. Misschien kan je even Ad-Aware, Norton (of een andere virusscanner), SpywareBlaster, etc inschakelen. Als je dan toch bezig bent; alle geschiedenis, offline bestanden enzovoort verwijderen (via extra - internet opties) + schijfopruiming uitvoeren (verwijdert onnodige bestanden op je pc). Als je daarna nog last hebt, ligt het gewoon aan de site.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 01:08

Is het niet gewoon spyware, inderdaad?
Of tja, 'gewoon'.. wij hebben spyware van Slotch gehad, en daar kom je lastig vanaf.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 08:16

L0ortje schreef:
Of je hebt perongeluk op een reclame berichtje gedrukt en zit er nu spyware op je pc. Misschien kan je even Ad-Aware, Norton (of een andere virusscanner), SpywareBlaster, etc inschakelen. Als je dan toch bezig bent; alle geschiedenis, offline bestanden enzovoort verwijderen (via extra - internet opties) + schijfopruiming uitvoeren (verwijdert onnodige bestanden op je pc). Als je daarna nog last hebt, ligt het gewoon aan de site.

Allemaal gedaan.. Het eerste was ik ook dacht was adware draaien... Maar omdat het daarna steeds maar in beeld bleef komen, zonder i-net, werd ik beetje ongerust... Pc begon wazig te doen enzo

Maaar idd, gewoon die site die was gehackt... Iig bedankt voor julie hulp

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:18

Ik denk dat die site gewoon gehackt is?

bassistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 10:00

Ook al is de site gehackt kan het nog zo zijn dat je alsnog een hoop spyware op je pc hebt staan.
Het beste kun je even naar deze pagina gaan en daar de aanwijzingen opvolgen onder "lees dit eerst"
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=123&collapse=1
Dit is de antiviruspagina en als je dan alles opgevolgd hebt en een logje plaatst daar, dan kunnen hun voor je nakijken of er geen ongewenste dingen meer op je pc zijn.
Ik dacht ook supergoed beveiligd te zijn maar had er wel een backdoor troyan inzitten

Maartje__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 19:57

Vinaba schreef:
Ik denk dat die site gewoon gehackt is?

was ook ... Ik maakte me weer te snel, onnodig zorgen dus