Banner naast Bokt logo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caritas

Banner naast Bokt logo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 15:01

Hoe schakel je die banner uit naast het Bokt logo? En wanneer komt de optie Bokt Office weer terug?

#Ymke#

Re: Banner naast Bokt logo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:13

Ik weet alleen hoe je die banner stil kunt laten staan als je op een bepaalde pagina zit te lezen (net zoals bewegende avatars)
Gewoon op ESC drukken en ze staan stil, geen geflikker meer voor je ogen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:32

Er staat één banner op bokt om geld op te halen voor nieuwe hardware en dergelijke, die is dus niet uit te schakelen. Niet in bokt zelf, er is vast wel software voor te downloaden. Maar waarom zou je dat willen?

Bokt Office komt weer terug als iemand zin en tijd heeft om de skin te herontwerpen voor de nieuwe versie van PHPBB.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:42

Op tweakers.net is het trouwens regel dat je gebanned wordt als je een programma gebruikt dat banners verwijderd van pagina's. Eigenlijk niet zo'n slechte regel

Overigens wil ik het met liefde en plezier zo maken dat je geen banners op Bokt ziet als jij dan zo vriendelijk bent om 100 euro te storten op mijn bankrekening

Bokt Office gaat idd weer terugkomen. Eerst komt er echter een andere layout (de huidige layout is een beetje een rommeltje). Met die nieuwe layout wordt het ook veel eenvoudiger om een Bokt Office te maken.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 18:36

Maar die banner van Bol bijvoorbeeld, daar erger ik me ook helemaal niet. Er komen alleen af en toe dingen van GoogleAd voorbij, waarvan ik niet kan snappen wat de relatie met paardengerelateerde zaken is.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:10

GoogleAd reageert op deels op de inhoud van een pagina. Als ik hier nu 'zwangerschap' 'abortus' 'over tijd' en 'morning-afterpil' neerzet is de kans aanwezig dat we dadelijk zwangerschapstesten.nl voorbij zien komen. Dat heeft dan weinig met paarden, maar weer met de inhoud van de pagina te maken (daar zorgt de 'googlebot' onderaan voor). Een ander deel van google is helemaal 'onafhankelijk' van de inhoud van de pagina, en afhankelijk van het aanbod van google.

Ik ben zelf niet geheel op de hoogte van Bart z'n advertentiebeleid, dus hij mag me corrigeren als ik het fout heb, maar volgens mij hebben 'paardenadvertenties' voorrang en is google 'opvulling'. Maar wel een opvulling die ervoor zorgt dat Bokt zichzelf een beetje kan terugverdienen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 23:09

True. Normaal levert de Google banner ook niet super veel op. Op het moment gaat het overigens wat beter met die (overigens totaal niet relevante) hypotheek banners. We draaien nu echt een factor 2 tot 3 meer omzet met Google dan normaal. Als je die banner dus voorbij ziet komen is het misschien handig om even te gaan kijken AdSense (die Google banners) werken idd grotendeels zoals Ellende al zei, ze worden zo veel mogelijk afgestemd op de inhoud van de pagina. Helaas zijn er niet zoveel nederlandstalige paard gerelateerde advertenties en dus zien we erg vaak dezelfde dingen terug komen en soms ook totaal niet relevante dingen. Adverteerders kunnen via AdWords (AdSense maar dan voor de adverteerder) bieden op bepaalde woorden, bijvoorbeeld 'zadel', 'western', 'aigle', 'krachtvoer', 'zwangerschap', 'hypotheek', etc. De adverteerder die het meeste geboden heeft komt als eerste in de banner te staan (en soms zelfs als enige). Schijnbaar hebben de hypotheek mensen nogal wat geld over, ze hebben zo te zien al een paar dagen alle paard gerelateerde advertenties weggedrukt. Leuk voor de inkomsten (hoewel er vrij weinig op die dingen geklikt wordt) maar niet echt relevant voor de site

Overigens probeer ik er zeker op te letten wat er allemaal voorbij komt op Bokt aan banners. Mensen die aankomen met een enorm schreeuwerige en knipperende banner worden ook geweigerd, ook al willen ze flink betalen (meestal passen ze dan gelukkig de banner aan ). Ook laten we in principe alleen banners toe voor paard gerelateerde producten en diensten. Google en Bol zijn echter opvul banners die de ruimte vullen die we niet verkocht hebben.

Laat het overigens even weten als je je ergert aan banners die je voorbij ziet komen. Als ik nooit iets hoor weet ik ook niet wat jullie vervelend vinden. Banners van google kan ik gewoon blocken en irritante banners van 'normale' adverteerders zijn meestal (in overleg met de adverteerder) wel aan te passen.

BTW de banners zijn op dit moment veruit de belangrijkste inkomstenbron voor Bokt. Het zou fijn zijn als je daar dus af en toe zou willen kijken en evt door zou willen klikken bij interessante artikelen/diensten. Misschien kom je nog eens een leuke aanbieding tegen of leer je nog eens wat. Jou kost het iig niets, Bokt kan er met een beetje geluk het grootste deel van de maandelijkse rekeningen van betalen.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:43

Bart, vraagje...

Ik zou best op je banner willen klikken, maar dan opent hij 'm in mijn huidige venster. Dat vind ik erg irritant, ben je je boktpagina dus weer kwijt. En in het ergste geval moet ik daarna ook weer inloggen oip bokt (dat vinkje van automatisch inloggen zet ik liever niet aan).
Zou het mogelijk zijn om dit te kunnen aanpassen zodat die site dan in een nieuw venster geopend wordt?
Dan zal ik vaker op die banners klikken!

Edit: het is niet met alle banner zo merk ik nu net.....
Edit: voor zover ik nu even heb gekeken is het alleen met de google ads en vitalhorse.nl

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:03

Bij google is het niet toegestaan om het zo te maken dat banners in een nieuw scherm openen. Wel kan je bij de Google banners vrij eenvoudig met rechts op de banner klikken en dan 'open in new window' selecteren. Overigens blijf je gewoon ingelogd, ook al ga je even naar een andere site. Iig zolang je binnen iets van een uur weer terug komt op de site.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 12:49

je kunt ook shift indrukken en op de banner clicken, zelfde effect

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:19

Ranja schreef:
Edit: voor zover ik nu even heb gekeken is het alleen met de google ads en vitalhorse.nl

En waar mag jij die zien? Bij mij staat die er toch echt niet...

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 16:18

naast je bokt logo links boven in de hoek ( het paard zelf) staat daarnaast in je pagina een rechthoekige banner

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:14

Cayusejuhh schreef:
naast je bokt logo links boven in de hoek ( het paard zelf) staat daarnaast in je pagina een rechthoekige banner

Owja Ik zie daar echt helemaal niks (kan wezen dat ik innerlijk pcBlonT ben, maargoed...)

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:32

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:04

Ik wou net zeggen, dat is toch rechts Neej dan begrijp ik het

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:04

*Adblock FireFox extension dankbaar is

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:11

GITM: en voor het gebruiken van dat soort software wordt je op Tweakers dus gebant

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 02:44

Nou zeg, ik denk ik zal bokt even steunen door op de banner te klikken, doet hij het niet (Bol).

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:05

Cayusejuhh schreef:

Ow hahaha nu snap ik je zin pas Ik dacht dus dat je bedoelde naast je boktlogo staat links daarvan een banner, maar je bedoelde dus dat er naast je boktlogo die links staat, rechts daarnaast een banner staat... Goedemorgen Ersilia... (wat een nachtje slapen al niet kan doen hè )

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 15:18

Als we nou allemaal massaal gaan klikken, brengt dat iets op?

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 00:19

Ellende schreef:
GITM: en voor het gebruiken van dat soort software wordt je op Tweakers dus gebant

heb ik tot op heden niets van gemerkt

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:23

Vroeg me al af waar die googlebot voor was maar snap t nu

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:59

Sieltjuh schreef:
Cayusejuhh schreef:

Ow hahaha nu snap ik je zin pas Ik dacht dus dat je bedoelde naast je boktlogo staat links daarvan een banner, maar je bedoelde dus dat er naast je boktlogo die links staat, rechts daarnaast een banner staat... Goedemorgen Ersilia... (wat een nachtje slapen al niet kan doen hè )

GOEIEMORGUH! wakker worden!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:56

Wáát??

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 19:59

Van mij mogen er zelfs wel wat meer Banners of reclame materiaal op bokt.
Komt er meer geld vrij voor hardware en ik stoor me er totaal niet aan