f

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janna

f

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 23:34

f
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Re: Moeten topics eeuwig bewaard blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 23:36

Ben het er niet mee eens dat topics verwijdert moeten kunnen worden. Je dient jezelf altijd te realiseren dat dit het internet is, iedereen mee kan lezen en ook verhalen die je in het verleden hebt geplaatst je kunnen achterhalen. Dus leer ervan, plaats voorzichtig, je weet nooit wie er meeleest....

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 23:43

f
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 23:59

aan de andere kant denk ik dat als topics op een gegeven moment worden verwijderd, er weer meer 'ruimte' zal ontstaan. Is dat dan niet minder belastend voor het databeest? Ik heb daar verder geen verstand van, maar dit was het eerste wat er in mij op kwam. Als ik zo nadenk lijkt het me gewoon zo dat er ruimte wordt verspilt door 'dode' topics. Of is dit niet zo?

En idd, verder ben ik het ermee eens dat als je een topic opent, je er jezelf bewust van moet zijn dat de informatie niet beperkt vindbaar is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 00:15

Er zijn veel mensen die nog regelmatig oude topics bekijken. Daarom alleen al zou het jammer zijn deze kwijt te raken.
En wat met de 'speciale' topics? Alle topics van bijvoorbeeld Dorine maar gewoon weggooien? En over een jaar die van Lavanta?
Nee hoor, van mij mogen de oude topics lekker blijven staan.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 01:34

Het heeft zijn voordelen en zijn nadelen. In de regels is al heel snel opgenomen dat je niets moet plaatsen wat je niet wilt dat andere lezen. Dus niets plaatsen wat je ook niet op de voorpagina van een krant zou zetten.

Ik zou het fijn vinden als ik nog wat kon terug vinden over een paard dat ik wilde kopen. dat zijn hele eerlijke berichten. Sommige zetten het ook in hun advertenties.

Maar ieder voordeel heb z'n nadeel.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 22:53

Ik vind het goed zo. Zo kan ik altijd nog leuke topics lezen van vroeger

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:34

Ik vind het ook beter dat je alles terug kunt lezen, vooral mijn fotottopics die zoek ik nog wel eens terug als ik geen zin heb om weer upteloaden

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 23:04

Hmm misschien dat hele oude topics wel kunnen worden verwijderd uit bepaalde fora als...

Itp
Haw
Ff
Hk
Kh
Bm
Wd
Cb

Maar andere zijn wel leuk om altijd terug te kunnen vinden. Wellicht is het een opluchting voor het Databeest, vooral de fototopics zullen misschien verlichting geven

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 07:16

Het lijkt me logischer als deze topics worden verplaats naar een archief, dat je alleen kan zien als je vóór een bep. tijd geregistreerd bent. Dus 1 jaar voor verschijning van het topic, of misschien wel 2 jaar zelfs.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 15:38

Ik vind het heel leuk om sommige oude topics nog af en toe door te kunnen lezen.
Aan de andere kant zijn er ook topics die wel gewoon verwijderd worden (o.a. één die over mij ging, die verwijderd is, die ik nooit heb gezien en die ik ook niet in kan zien, maar ik werd er wel zwart in gemaakt). Zo'n topic zou ik graag nog wel willen lezen, maar dat kan dus niet, wat ik heel erg vervelend vind.

Ik kan me in jouw geval goed voorstellen dat je het vervelend vindt dat je benaderd wordt door bepaalde mensen. Als de topics niets nuttigs toevoegen en er is iemand die er een probleem mee heeft dat ze nog steeds gelezen kunnen worden, zie ik niet in waarom ze niet op verzoek van die user verwijderd kunnen worden.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 15:58

Ik zat net over dit onderwerp na te denken, omdat ik op een ander forum kom waar ze echt heel veel opruimen.
Ik denk dat een deel best opgeruimd kunnen worden, zoals oude EA topics of topics die gesloten worden omdat ze bijv dubbel zijn of 'geen inhoud' hebben en daarom al snel gesloten zijn. Met topics die na een lange discussie worden gesloten ligt het wat anders.

(Met topics zonder inhoud bedoel ik topics waar bijv vage berichten in msn-taal staan en na 5 posts al gesloten worden, wegens die msn-taal)

Als het nog verde zou gaan dan mijn net genoemde idee, is het instellen van een archief misschien wel handig.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:33

@ Doree, wil je echt handmatig alle topics langsgaan of een topic ergens iets aan toevoegd of niet? En wie beslist dat dan?
Overigens kan een topic waar een paard in beschreven wordt zeer zeker iets toevoegen....niet voor de schrijver zelf, maar zeker voor een ander. Anders zou ze ook niet benaderd worden.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:43

Cassidy schreef:
@ Doree, wil je echt handmatig alle topics langsgaan of een topic ergens iets aan toevoegd of niet? En wie beslist dat dan?
Overigens kan een topic waar een paard in beschreven wordt zeer zeker iets toevoegen....niet voor de schrijver zelf, maar zeker voor een ander. Anders zou ze ook niet benaderd worden.

Nee, niet handmatig alle topics.
Maar als er een topic is waarvan een gebruiker het fijn zou vinden dat niet iedereen dat nu meer kan lezen (vb.'in Janna's eerste post), kan er best besloten worden dat het verwijderd wordt. Of in elk geval onleesbaar voor overige gebruikers en gasten.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:48

Hmm, ik vind het goed zo. Oude topics kunnen inderdaad erg handig zijn.

Daarentegen, sommige topics mogen ook wel opgeruimd worden! Misschien tijd voor een 'jaarlijkse opruimbeurt' voor topics die écht nergens goed voor waren (Die bijv. na 5 posts een slotje kregen etc. ) Maarja, dat zijn er misschien zo weinig dat het voor het databeest niets uitmaakt.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:52

Misschien is het handig om een subfora: Archief te maken
Daar staan alle dode, gesloten en ouder dan zoveel maanden/jaren topics in. Dat zou een hoop pagina's opschonen in bepaalde topics.

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:59

whoopylover schreef:
Misschien is het handig om een subfora: Archief te maken
Daar staan alle dode, gesloten en ouder dan zoveel maanden/jaren topics in. Dat zou een hoop pagina's opschonen in bepaalde topics.

is wel goed idee ja

hoeft van mij niet eeuwig te blijven staan net als te koop forum bijv: nog dingen van 2003 ofso dat allang verkocht is maar niet gemeld

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:07

Nu je het zegt, is echt een goed idee.

Net als wat je zegt, bij de verkoopfora. Gewoon ff melden verkocht ofzo en dan verplaatsen naar het archief.
Gesloten topics er ook heen.
En overdatum topics kunnen ook weg naar het archief.

Dat zou bij ITP, HAW, EA (en meer) echt VEEL ruimte geven, dan hoef je niet alle 350 pagina's door te spitten om iets te zoeken, en als je dan wat vind is het allang dood oid.

MODJE!!! kom es kijken naar mn goeie idee

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 15:45

[s
Laatst bijgewerkt door janna op 03-02-22 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 16:34

Euhmz, ik bekijk mijn fototopics toch nog regelmatig en zou ze neit graag verwijderd zien . Gewoon omdat ik dan kan terugzien van hé; toen ging het zo.

Wat betreft EA hebben jullie wel gelijk, dingen die verkocht zijn moeten er niet op blijven .

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 17:10

Juist ITP & HAW vind ik leuk om terug te bladeren, maar wat betreft de HK en 't KH.. wat vol staat met onzin.. daar mag van mij flink in worden gesneden

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 17:16

Sylleke schreef:
Euhmz, ik bekijk mijn fototopics toch nog regelmatig en zou ze neit graag verwijderd zien . Gewoon omdat ik dan kan terugzien van hé; toen ging het zo.

Wat betreft EA hebben jullie wel gelijk, dingen die verkocht zijn moeten er niet op blijven .

Volgens mijn idee zouden ze dan gewoon in het archief te vinden zijn
Tenzij de TS zelf aangeeft dat het topic gewoon definitief verwijdert mag worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:54

whoopylover schreef:
Sylleke schreef:

Volgens mijn idee zouden ze dan gewoon in het archief te vinden zijn
Tenzij de TS zelf aangeeft dat het topic gewoon definitief verwijdert mag worden.

dan kunnen ze het zo maken dat je, net als bij hk, alleen in dat forum kan als je lid bent.