FreiaLover schreef:Heey,
Ik weet nog niet zo zeker hoor of dit wel een grapje is...
Want ik ken nl iemand,....(en dat is echt GEEN grapje!!!) die heeft dus een aantal (illegale) bestandjes gedownload,...en daarmee kan hij, als hij een of andere code heeft van iemand z`n computer, van alles doen. Bijvoorbeeld: Het beeldscherm aan en uit doen, alle MSN gesprekken meelezen, het cd-laatje de hele tijd open en dicht doen, en zelfs (!!!) de koeler of ventilator of wat het ook is, van de computer uit zetten, en dan brand dus ALLES door! Computer stuk...
Dat heeft hij 1 keer bij iemand gedaan zegt hij...
(Niet dat ik dat goedkeur)
Maar dat is dus WEL echt mogelijk!
Groetjes, Martine
Sorry, maar dan ben je als PC gebruiker dom bezig om dit toe te laten/je PC niet te beschermen.
Een monitor uit zetten? Dat kan alleen als je hem zelf uit doet, met het knoppie, of via dpms (een subfunctie van apm).
Die code bedoel je zeker een openstaande poort mee? Dan moet er een programma draaien dat die poort checkt. Dus een virus of remote access.
CDlaadje open en dicht doen en koeler uitschakelen is eigenlijk hetzelfde verhaal als van de monitor.
Bovendien brandt er in mijn PC niets door als de koeler uitvalt, dan loopt mijn PC vast, kwestie van de juiste instellingen gebruiken...
BackOrifice is bijvoorbeeld een virus die dit soort dingen doet, maar een beetje virusscanner houdt dat ding tegen.