Onvoldoende virtueel geheugen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Onvoldoende virtueel geheugen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 11:14

Mijn computer (op stage) begint na een half uur draaien te zeuren dat hij onvoldoende virtueel geheugen heeft. Hij loopt vast, laat enorme witte vlakken zien, en reageert nergens op. Kan zelfs niet afsluiten en opnieuw opstarten. Dus trek ik de stekker eruit en probeer opnieuw.

Wat heb ik al gedaan?
* Koekjes verwijderd.
* Tijdelijke internetbestanden verwijderd.
* Geschiedenis verwijderd.
* Schijfopruiming gedaan (defragmentatie is mijn account niet bevoegd tot)
* Adaware gedraaid (geen verontreinigde bestanden gevonden. Spybot mag ik niet installeren).

En nu weet ik het niet meer… Behalve dat het onnoemelijk irritant en onhandig werken is…

Help?

Siempie

Re: Onvoldoende virtueel geheugen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 11:53

Hoeveel ruimte is er daadwerkelijk nog vrij op de pc?? Hoeveel werkgeheugen heeft de pc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 12:43

Er zijn twee harde schijven op 1 pc, voor het account waar ik mee werk moet je je aanmelden naar het netwerk hier. Dus:
Disk C : totaal : 33,9 GB ; gebruikt : 10,5 GB ; Ongebruikt : 23,3 GB
Disk D : totaal : 67,8 GB ; gebruikt : 32,5 GB ; Ongebruikt : 35,2 GB

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 13:02

heb je 126 of 265 MB geheugen?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 14:12

Ik had het net ook. Maar dan met Photoshop. Ik vind het erg vervelend, want het duurt allemaal super lang. Houd dit topic even in de gaten!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 18:05

Mijne zegt dat ook wel eens, maar hij geeft eerst een waarschuwingsschermpje, wat ik negeer, en dan doet hij het weer normaal Gelukkig.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 18:24

Je hebt voldoende schijfruimte, maar nu gaat het over het virtuele geheugen.

Je kunt het volgende doen om dit te voorkomen:
( let wel dat minstens onderstaande geheugen in je computer aanwezig moet zijn om soepeler te kunnen draaien.
Photoshop vraagt als bewerking veel, dus zeker tussentijds je werk blijven opslaan en andere software zoveel mogelijk uitzetten.

Citaat:
Herstel problemen met te weinig virtueel geheugen

Windows XP gebruikt harde schijfruimte om RAM-geheugen te emuleren om zo de beschikbare hoeveelheid geheugen te vergroten wat weer betere prestaties van het systeem tot gevolg heeft.
Ga via Start> Configuratiescherm> Prestaties en onderhoud> Systeem> tabblad Geavanceerd.
Klik op de knop "instellingen" binnen het kader "prestaties". Vervolgens klik je op een tabblad "geavanceerd" en onderaan staat "virtueel geheugen".
Klik op de knop "wijzigen". In het venster dat verschijnt selecteer de harde schijf waarop zich het wisselbestand bevindt.
Selecteer de optie "aangepaste grootte" en wijzig de bestandsgrootte in 2,5 maal de beschikbare hoeveelheid RAM-geheugen dat je hebt.
Vul bij begin grootte en maximale grootte dezelfde waarde in. Klik vervolgens op de knop "instellen". Sluit alle vensters door O.K. te klikken en herstart de computer.

Heb je méér dan 1 partitie of harde schijf dan kun je ervoor kiezen het wisselbestand in te stellen op een andere partitie of andere schijf dan die waarop het besturingssysteem is geïnstalleerd.
Geheugen geinstalleerd in de computer is namelijk véél sneller dan het virtueel geheugen.
Je zult dus minstens de volgende moeten hebben.
Windows 98 en ME 128 MB
Windows 2000 en XP 256 MB en zelfs liever hoger wil je zwaardere software of games spelen.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 18:35

Ken het, heb er ook een hele tijd last van gehad.
Nadat m'n pc vorige maand zowat crashte en nu volledig schoon is, heb ik er geen last meer van.

Wat juno hierboven quotte heb ik ook weleens geprobeerd, met het hielp altijd maar tijdelijk.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 22:17

Toevoeging:
Als je tot een geheugen tot 256 MB hebt kun je eventueel het kleine programma Fast Defrag installeren.
Maak je tussentijds weer geheugen vrij, zeker als je meer dan een uur op Internet zit/muziek download/met fotobewerking bezig bent.

Het programma heeft vele opties in zich, handig en loopt niet vast.
( Kan natuurlijk ook als je meer geheugen in de computer hebt zitten )