Geluidboxen installeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Geluidboxen installeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:17

Mijn computer was gecrasht, en nu is dus mijn hele computer leeg en bla bla bla.
Het meeste heb ik al opnieuwe gedownload enzo, en mijn muziek van een andere computer af kunnen redden.

Nou wil ik wat muziek gaan draaien, dus ik sluit mn boxen aan, zegt die dit:

Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.

Ik weet mijn god niet wat hier aan de hand is, ik heb met Probleemoplossers enzo gewerkt, maar ik krijg het neit voor elkaar.
Wie red me?

MrICW

Re: Geluidboxen installeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:31

ga naar start => instellingen => configuratiescherm => systeem ga dan naar tabblad "hardware" en klik op het knopje "apparaatbeheer"
als het goed is moet je dan een mapje te zien krijgen die "Besturing voor geluid, video en spelletjes" heet.
als je die uitvouwt zie je daar je geluidskaart staan.
dubbelklik op je geluidskaart en op de eerste tab zie je of dit apparaat correct werkt. staat er dat hij correct werkt heb je kans dat hij stuk is of moet je er iemand met wat meer verstand ernaar laten kijken.

als je de map "Besturing voor geluid, video en spelletjes" niet ziet
en zie je ergens een mapje onbekende apparaten(of iets dat er op lijkt) betekend het dat je geluidskaart niet geinstalleerd is.