Wat betekend CC of bCC (hotmail)??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

livo

Wat betekend CC of bCC (hotmail)??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 15:09

Wat houdt het in als ik met hotmail mail verstuur via CC of bCC??? wat is het verschil met normaal?

BlackWych

Re: Wat betekend CC of bCC (hotmail)??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:12

CC = Carbon Copy is kopie sturen aan
BCC = Blind Carbon Copy en betekent dat andere geadresseerden niet kunnen zien dat dat adres ook een kopie heeft gekregen.

livo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 15:20

maar waarom zou je dan via CC sturen...wat is het nut ervan?

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:27

als je aan de ene vriendin een berichtje stuurt en je wilt dat een andere vriendin dat berichtje ook leest dan kan je dat CC sturen. Dan weet die 2e vriendin dat het berichtje niet voor haar is maar dat ze het wel moet lezen, en weet de eerset vriendin dat de tweede vriendin het ook weet

snap je het?

als je nou aan het roddelen slaat en je wilt niet dat de eerset vriendin weet dat de tweede vriendin het ook weet dan stuur je het BCC, dan weet de tweede vriendin dat het mailtje niet voor haar was, dat ze het wel moet lezen maar dat de eersdte vriendin niet mag weten dat zij het ook gelezen heeft, en de eerset vriendin denkt dat zij de enige is die het kreeg.

en om nu echt in de war te raken:

Als je het berichtje naar de eerste vriendin stuurt, en CC naar de tweede, dan weet de eerste en de tweede vriendin van elkaardat ze het hebben gelezen, de tweede weet dat het bericht niet voor haar was maar dat ze eht wel moest lezen, enzovoorts. Als je dan een derde vriendin het bericht ook wilt laten lezen zonder dat vriendin 1 en 2 het weten dan stuur je het bericht dus BCC naar haar. Dus dan krijgt vriendin 1 het e-mailtje, vriendin 2 krijgt het berich CC en vriendin3 krijgt het BCC. Vriendin 3 weet dan ook dat vriendin 1 en 2 van elkaar weten dat zij het hebben, maar niet dat de derde vriendin het ook gelezen heeft.

simpel toch?

livo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 15:30

Ja simpel idd....maargoed...ik doelde niet op een hoop geroddel...ik kreeg een doorstuurmail waarvan een deel via CC was gestuurd...en daar snap ik na jouw uitleg nog steeds niet de logica van.....

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 15:35

Je gebruikt het ook niet echt in 'vriendinnetjes-mail', maar wel veel zakelijk. Ik stuur vaak mensen een CC-tje, als ik met iemand anders over hen mail. Zodat zij ook weten wat ik met iemand anders bespreek.

livo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 15:38

jaja dat snap ik ...en ik snap ook wel dat "de vriendinnetjesmail" ff eenvoorbeeldje was maar t is toch zinloos om simpele doorstuurmail deels gewoon en deels cc door te sturen? en daarom vroeg ik me dus af of iedereen kon zien dat t naar iedereen was gestuurd zeg maar hihi