Webite programma gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Webite programma gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 17:29

Wie van jullie heeft een eigen website gemaakt en met welk programma?
Wij hebben een eigen bedrijf en verkopen o.a. meubelen, die optie moet dus goed te maken zijn.
Ik heb onze eerste site in html gemaakt en op dit moment gebruiken wij een programma dat op iemands server staat en dat we zelf kunnen invullen. Maar ik wil bv ook gif bestanden gebruiken en verschillende pagina's/hoofdstukken met doorlinken maken. Hij moet ook dagelijks aan te passen zijn bij bv verkopen.
Moet er proffessioneel uitzien en toch niet te moeilijk zijn.

Paardennamen

Re: Webite programma gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 17:32

met html kun je al een hele hoop doen hoor! Ik ben zelf Dreamweaver aan het proberen, schijn je ook hele mooie dingen mee te kunnen maken.
En anders moet je Java gaan leren denk ik...

Racekees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 20:46

dreamweaver lekker uitgebreid en kon je ook je online shop script mee aanpassen(net zoals met kladblok)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 21:17

HTML?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 10:13

AM -> FZ

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:36

Magree, dan kom je denk ik uit bij een CMS. Dat is een pakket dat je op de server installeert (nodig: php of iets vergelijkbaars, en een database, meestal MySQL.)

http://www.opensourcecms.com/ voor allemaal gratis mogelijkheden! De meeste van deze programma's vereisen enige tijd om te leren hoe het werkt, waarna je er verder heel weinig aan hoeft te doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:47

Oh, zo af en toe vergeet ik een heel stuk tekst Een beetje achtergrond:

Een CMS is een Content Management System. Je kunt dan centraal de layout regelen (hiervoor moet je meestal wel css en html kennen), en een indeling maken.

Daarna is het enige wat je hoeft te doen: teksten opgeven, meestal via een editor in je browser, vergelijkbaar met het scherm dat je krijgt bij 'post reply' hier op Bokt. Ook kun je dan vervaldatums instellen, nieuws automatisch op de voorpagina laten verschijnen, plaatjes uploaden (ik zou overigens png gebruiken ipv gif: voor dezelfde kwaliteit zijn png's kleiner, en het biedt iets meer mogelijkheden), andere bestanden uploaden, automatisch menu's genereren etc.

Java zou ik zeker niet doen, dit is moeilijk om te leren en moeilijk om te onderhouden, en op veel computers werkt java niet ivm veiligheid.
Als je aan het zelfbouwen gaat, kun je je het beste richten op php/mysql voor het achterliggende deel, en html+css voor het uiterlijk. Javascript kan van pas komen maar is meestal niet nodig.