Temperatuur PC

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Temperatuur PC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 09:45

Ik heb een programma op mijn pc dat Speedfan heet en het meet de temperatuur van mijn pc

Vooral nu het warmer word zit de temperatuur van de CPU vaak rond de 34 en de Harde Schijf rond de 42, maar zodra het s'avonds afkoelt dan gaat de temperatuur ook weer omlaag.

Wist niet dat pc's daar ook zo gevoelig voor waren zeg

Nou is mijn vraag, is 42 te warm? En wat is een goede temperatuur voor de Harde schijf en CPU?

Was ik gewoon even benieuwd naar

juno1

Re: Temperatuur PC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 13:48

De maximumtemperatuur voor AMD’s is 75-90 graden dit hangt af van het type, voor Intel’s 80-85 graden. Als de processor warmer wordt zal hij waarschijnlijk serieus beschadigen. Vaak loopt een pc echter al vast voor de cpu die temperatuur bereikt: boven de 70 graden Celsius worden veel cpu’s instabiel. Probeer de temperatuur dus onder die waarde te houden. Alles onder de 50 graden is een prima temperatuur.

Spel je zware games dan zou een extra fan ook al veel oplossen.
Zet de computer niet in de volle zon bij het raam enz.

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:33

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 20:22

Bedankt

Ik heb een intel maar ik merk dat als de temperatuur ook maar even stijgt dat ie dan rare geluiden begint te maken en wat trager word

ben een beetje bang dat ie ermee stopt dus vandaar

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 10:03

Onze laptop die wordt soms te warm, dan gaat ie rommelen en daarna stopt ie ermee. Nu staat hij op rolletjes plakband, dat helpt wel iets maar met het warme weer is er niks met dat ding te beginnen....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 10:29

Kylan schreef:
Onze laptop die wordt soms te warm, dan gaat ie rommelen en daarna stopt ie ermee. Nu staat hij op rolletjes plakband, dat helpt wel iets maar met het warme weer is er niks met dat ding te beginnen....

dat heb ik ook met de mijne gehad. vooral met scannen, dan ging ie zo tot over de 70, maar uit ging hij nooit, de Harddrive is nu wel kaduuk jammer genoeg. Op schoot had ik hem vaak niet eens, veel te heet, en dat noemen ze dan een laptop maar toch als ie uit gaat dan lijkt me toch dat er iets echt niet goed is of het is misschien zo afgesteld

Mijn pc reageerd ontzettend op temperatuur van buiten, terwijl ik mijn gordijnen toch dicht hou met die hitte.

Overdag gaat de cpu tot 34 graden en Harde schijf tot 43, maar zodra het buiten afkoelt gaat de pc erin mee en s'nacht is de cpu rond de 26 en mijn hardeschijf 35. terwijl mijn kast altijd rond de 18-19 zit

reageren de meeste pc's zo erg hierop? Mijn broer zegt dat het helemaal niet kan maar het is toch echt zo