2 computers op een ADSL-verbinding aansluiten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tindra

2 computers op een ADSL-verbinding aansluiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 15:25

Wie heeft er verstand van het aansluiten van 2 computers op 1 ADSL-verbinding..?

Ik ga binnenkort op kamers, en wil dan ook Internet op mijn eigen computer. Nu is daar in huis al een computer aanwezig met ADSL (van Hetnet).

Hoe ingewikkeld is het, om mijn computer op diezelfde verbinding aan te sluiten..? Een draadloze router lijkt mij erg gemakkelijk, maar hoe goed werkt dit..?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt!

roelieboelie

Re: 2 computers op een ADSL-verbinding aansluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:46

inkomende adsl lijn plug je in een router met wifi (draadloos internet). je koopt 2 wifi pci kaartjes, plugt die in allebij de pc's en klaar ben je. (windows xp herkent meteen het draadloze netwerk)

Ik heb het zelf ook en werkt opzich best wel relaxxx.....ik heb de router en wifi kaartjes van het merk ''sitecom'' (www.sitecom.nl) geen problemen mee.

Anoniem

Re: 2 computers op een ADSL-verbinding aansluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:37

Draadloos raadt ik je niet echt aan. Het is makkelijk kraakbaar en heel storings gevoelig.

Wat ik je wel aanraad. Koop een simpel routertje (Of zit er een multi pc modem bij?) sluit die aan op de telefoonlijn en stop beide kabels naar de pc's erin en je bent klaar.

Je kunt moeilijk gaan doen met proxyservers etc. maar die ellende zal ik je besparen.