Processor stuk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Processor stuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 21:11

Mijn pc heeft er de brui aan gegeven, volgens de winkel waar hij gemaakt wordt ligt het aan het moederbord of aan de processor. Er zit net een nieuw moederbord in (4 weken oud) en dat valt dus onder de garantie, nu heb ik het gevoel dat ze het op de processor gooien omdat de reperatie dan voor mijn rekening is. Hoe kan ik zelf zien waar het aan ligt? De pc wilde wel gewoon opstarten, maar het beeldscherm startte niet op. De monitor is oke, daar ligt het niet aan.

roelieboelie

Re: Processor stuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:53

Processor is niet stuk, anders kan je pc niet eens opstarten......ligt het niet aan je grafische kaart?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 19:24

Nee, en ook niet aan de voeding. Dan is dus het moederbord stuk, en dat valt gewoon onder de garantie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:35

Processor kan absoluut wel stuk zijn. Als die stuk is wil dat niet zeggen dat je pc niet meer opstart. Je krijgt steeds vreemde en verschillende foutmeldingen. Ik heb het onlangs ook gehad.

Maar zo is het moeilijk te zeggen wat het is. Had hij al kuren voordat hij het begaf?

Als ik het zo hoor dan denk ik aan de grafische kaart.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 19:40

De pc had geen kuren eerder, de grafische kaart schijnt gecontroleerd te zijn in die winkel...
Volgens hen lag het of aan het moederbord of aan de processor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:43

Dan lijkt het me sterk dat het je processor is. Maar uitsluiten kan ik het ook niet.

Het zou je moederbord kunnen zijn. Er is een serie van Asus die een probleem heeft met de slots waar je kaart ingaat. Die zitten een tikkeltje scheef waardoor problemen ontstaan.
heb je een Asus bord?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 19:51

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat voor moederbord er in zit. Een week of 5 geleden is mijn 3 jaar oude moederbord doorgebrandt, er is toen een nieuw moederbord ingezet. In de pc zit een AMD Athlon 1700 XP processor.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 19:56

@Sorane, ik heb wat info gezocht op de site van de winkel, en denk dat er 1 van deze moederborden inzit:
ASUS A7N8X-X nForce sktA, DDR400/LAN/6ch.Snd/8xAGP of
ASUS A7V880 DDR400/AGP-8X/ATA133/GLAN/USB2.0/SATA/SPDIF/AUDIO

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:32

Dan zou ik gaan voor omruilen. Er is een hele goede kans dat je een bord uit die serie hebt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 20:39

Wrs komt er weer een zelfde soort moederbord in, maar dat is dus geen goede keus. Wat voor moederbord raad jij dan aan bij deze processors?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:51

Hetzelfde moederbord kan wel, als hij maar uit een andere serie komt. Maar dat zal haast wel.

Welk moederbord goed is? Tja dat hangt af van wat je voor processor hebt en wat je wilt.

Ik ben zelf totaal geen liefhebber van Asus. Ik vind Gygabyte of MSI veel prettiger.

dragonforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 10:36

Hoeveel geheugen modules heb je in je pc?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 11:57

Pfff, bedoel je de harde schijf? Die is in vier gedeeltes gedaan en het werkgeheugen 1 module, geloof ik, 512 MB DDR?