mijn profiel is gehackt.Andere foto's geplaatst.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

mijn profiel is gehackt.Andere foto's geplaatst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 22:41

Ik ben vanavond getipt dat mijn profiel is gehackt. Er stonden foto's in die duidelijk niet op bokt thuishoren maar meer op 18+ sites.

Ik heb ze weggehaald, maar hebben meer mensen daar last van nu? Ik heb zowiezo de moderatoren getipt.

Anoniem

Re: mijn profiel is gehackt.Andere foto's geplaatst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:00

als ik je profiel aanklik zie ik gewone foto;s.
vervelend,dat je gehackt bent..

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:01

Wachtwoord veranderen dan maar he

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:05

Dan vraag ik me toch af hoe dat kan en vooral door wie?
En is er door de modi's een mogelijkheid om daar achter te komen?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:08

Kwestie van je wachtwoord meteen veranderen....
Wees blij dat de 'hackers' dat niet gedaan hebben, want dan was jij je account gewoon kwijt geweest...
Dan kun je een moddie tippen, maar hoe bewijs je dat dat account uberhaupt van jou geweest is....
[edit] een vast IP adres wil dan wel eens helpen... [/edit]
Laatst bijgewerkt door Dabo op 21-08-05 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:10

Kunnen ze vast wel achterhalen. Ze kunnen toch zien vanuit welk IP adres je inlogt (doen ze volgens mij ook in geval van misbruik).

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:11

Ik zal hem voor je naar FZ verplaatsen.

Vervelend dat het gebeurt is, maar ik heb nog van niemand anders gehoord dat er problemen zijn, dus ik ga er vanuit dat het vanaf jouw eigen account gebeurt is. Log je in vanaf publieke computers en ben je een keer vergeten uit te loggen? Heb je iemand met een vreemd gevoel voor humor op je computer gehad terwijl bokt op automatisch inloggen staat? Heb je een wachtwoord dat makkelijk te raden is voor mensen die dit blijkbaar nodig vinden?

Je wachtwoord veranderen in een niet-woordenboek woord dat niet tot jou persoonlijk te herleiden valt (dus niet de naam van je partner, cavia of je geboordedatum) lijkt me geen slecht plan.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:14

-> FZ

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:15

manzano schreef:
Kunnen ze vast wel achterhalen. Ze kunnen toch zien vanuit welk IP adres je inlogt (doen ze volgens mij ook in geval van misbruik).

Je was me net voor. Had net mijn bericht ge-edit.
Dit werkt natuurlijk alleen met een vast IP adres....

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:18

Als alleen het profiel aangepast is en voor de rest geen berichten zijn geplaatst is het achterhalen van een IP een stuk minder makkelijk.

Voor iedereen die dit leest en denkt 'goh, zou mij ook kunnen gebeuren, mijn wachtwoord is ook makkelijk te raden' verander dat dan gelijk even

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:30

Ik bedoelde eigenlijk.. stel dat mijn account wachtwoord door de hacker veranderd is... Om jullie te waarschuwen, dat dat gebeurt is, moet ik toch een ander account aanmaken. zou ik de naam Dabo2 kiezen ofzo. Stuur ik jullie een pb'tje, met het verhaal wat er gebeurt is.
Aan het IP adres van Dabo2, EN die van Dabo kun je zien dat het dezelfde zijn, dus spreek ik de waarheid.
Als ik nou een wisselend IP adres zou hebben, kan ik wel ZEGGEN (als Dabo2 dus) dat ik Dabo ben, maar ja, aan het IP adres kun je het niet zien, dus wie gelooft me dan?
snap je het een beetje..?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:36

Een beetje, behalve dat ik hoop dat je geen nieuw account aanmaakt, maar gewoon een mailtje stuurt naar webmasterAPESTAARTJEbokt.nl

Wat vaak gebeurt als accounts overgenomen worden door mensen die het wachtwoord kennen/raden/'hacken' is dat de 'hacker' een ontiegelijke hoeveelheid prut gaat lopen posten. Op elk topic met gescheld reageren, pesterige reacties plaatsen tot en met (mijn persoonlijke favoriet, not) het plaatsen van ranzige foto's.
Als de 'hacker' in kwestie niet een 'vervelend broertje' is, is aan de posts (ip) te zien dat ze van een andere computer gepost zijn en zal bart je een nieuw wachtwoord sturen zodat je weer verder kan bokken. Met waarschijnlijk de waarschuwing dat je de volgende keer beter op je wachtwoord moet passen om de mods niet zoveel werk te bezorgen

Het is nog nooit voorgekomen dat een account gehackt werd door een andere paardenliefhebber die vervolgens met dat account alleen maar serieuze paardenberichten ging plaatsen zodat wij niet wisten wie nou de hacker was en wie de oorspronkelijke eigenaar van het acount

Dabo schreef:
Ik bedoelde eigenlijk.. stel dat mijn account wachtwoord door de hacker veranderd is... Om jullie te waarschuwen, dat dat gebeurt is, moet ik toch een ander account aanmaken. zou ik de naam Dabo2 kiezen ofzo. Stuur ik jullie een pb'tje, met het verhaal wat er gebeurt is.
Aan het IP adres van Dabo2, EN die van Dabo kun je zien dat het dezelfde zijn, dus spreek ik de waarheid.
Als ik nou een wisselend IP adres zou hebben, kan ik wel ZEGGEN (als Dabo2 dus) dat ik Dabo ben, maar ja, aan het IP adres kun je het niet zien, dus wie gelooft me dan?
snap je het een beetje..?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 09:10

Een antwoord op de vraag van Ellende. Er zijn geen berichten geplaatst die ik niet heb neergezet. Dat er alleen nog normale foto's te zien zijn klopt. Die heb ik meteen allemaal gecontroleerd en de "foute" weggehaald.

Ik gebruik alleen onze huiscomputer die ook voor het werk van Sander wordt gebruikt en daarom helemaal dichtgetimmert is met beveiligingen. En hierdoor hebben we ook een vast IP adres.

Ook is de computer zo ingesteld dat als hij langer als 5 minuten niet gebruikt wordt hij automatisch mijn account uitlogd. En de 2 personen die hier wel eens op de computer zitten hebben elk hun eigen account en hun eigen stukje computer.

Het enige dat nog zou kunnen bedacht Sander is dat de upload site is gekraakt. ik heb de meeste foto's inmiddels op een eigen upload site geplaatst. Er staan er alleen nog een paar op een site die ik via bokt heb gevonden.

En daar kom ik al hele lange tijd niet meer ingelogd omdat ik een mail met daarin mijn veranderende password en inlognaam heb weggegooid per vergissing.

Ik laat alles nog even staan zo en mocht het nog een keer gebeuren dan verander ik alles wel accuut. En dan hoop ik dat diegene die het gedaan heeft er een beetje lol aan beleeft heeft, dan is er tenminste iemand nog blij.

O ja en met wachtwoorden heb ik altijd een haat liefde verhouding. Ik kan ze nooit onthouden als ze voor mij niet logisch zijn moet ik ze opschrijven om ze niet te vergeten. Dat is ook niet de bedoeling.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 09:27

Dat klinkt inderdaad wel logisch, dat iemand foto's geupload heeft bij picserver (toch?) die dezelfde URL mee hebben gekregen om welke reden dan ook.

Over paswoorden, je kan vaak wat moeilijker te raden paswoorden maken door de eerste letters van zinnen te gebruiken.

a1zihw
(alle eendjes/1tjes zwemmen in het water)
ihhevjd
(ik hou heel erg van johnny depp)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 09:57

Maar Ellende, hoe onthoud je welk password bij welke site hoort? Ik heb inmiddels zoveel accounts.... ik heb ze voor een groot deel gewoon hetzelfde wachtwoord gegeven, maar iedereen die mij dus op 1 site uitleest, kan dus ook op een aantal andere sites zo inbreken. (Een uitzondering maak ik voor de echt belangrijke accounts: email, ftp, dingen die mijn computer kunnen ruineren)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:32

Idd.. Ik heb ook zoveel wachtwoorden.. Ik kan dat allemaal ook niet onthouden.. En 1 wachtwoord voor alles gebruiken, zou wel de oplossing zijn, maar stel dat iemand achter mn wachtwoord komt, kan ie gelijk overal in..

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:59

ik heb gewoon 1 wachtwoord voor alles, anders onthoud ik het toch nooit. Om de zoveel tijd verandert dit wel eens. Gewoon zien dat je een onmogelijk te raden wachtwoord hebt, iets op de manier die ellende aanhaalt.
en de persoon die je dat gelapt heeft, heeft echt een geweldig gevoel voor humor *not*

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:19

hhaa, dat 2de paswoord van Ellende

ff ontopic: Ik heb ook een wachtwoord dat niet te achterhalen is, neem dus nooit de naam van je paard ofzo, want dat zou je het voor een hacker heel gemakkelijk maken. Neem dus gewoon een niet achterhalen paswoord zoals Ellende zei

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:27

er is een programmaatje, heet password-keeper. Daarin kun je al je passwords opslaan, en het progje zelf is beveiligd met.. jawel: een wachtwoord
Ik persoonlijk vind het een HEEL handig programmaatje, want ik heb ook ontiegelijk veel wachtwoorden... en gebruik echt niet voor alles hetzelfde.
voor geintresseerden kan ik het progje wel online zetten, zodat ie te downloaden is. of ff uitzoeken waar het precies vandaan komt, zodat jullie het op de site van het programma zelf kunnen downloaden. (het is freeware)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:56

Dat lijkt me eigenlijk best eng zo'n programmatje. Dan hoeft er maar één geraden te worden en dan hebben ze gelijk alles.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:58

Het schijnt dat sommige uploadsites op een gegeven moment de foto's eraf gooien, en andere foto's in de plaats zetten. Dat zou jou misschien ook gebeurd kunnen zijn

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:05

Guinevere schreef:
Dat lijkt me eigenlijk best eng zo'n programmatje. Dan hoeft er maar één geraden te worden en dan hebben ze gelijk alles.

Dat programmaatje installeer je op je computer hoor, dat staat uiteraard niet online!
Dan zal eerst je pc al gehackt moeten zijn, en dan zouden ze het wachtwoord van dit proggie moeten raden...
Of je pc zou worden gejat, maar dan nog moeten ze het wachtwoord raden.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:55

Billy schreef:
Het schijnt dat sommige uploadsites op een gegeven moment de foto's eraf gooien, en andere foto's in de plaats zetten. Dat zou jou misschien ook gebeurd kunnen zijn

Dat is inderdaad heel goed mogelijk
Vooral in profielen staan vaak 'oude' foto's (foto's die al erg lang geleden op de upload geplaatst zijn).
Ik heb het ook een keer aan de hand gehad, toen ging het om vrij onschuldige foto's, maar het had net zo goed bagger kunnen zijn

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 22:03

Zo'n programmaatje heb ik ook ongeveer hoor Dabo: mijn browser. Die onthoudt mijn wachtwoorden een stuk beter dan ik. Alleen dat helpt dus geen fluit als ik bepaalde dingen ook ergens anders wil kunnen bekijken....

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 22:44

M'n vriend heeft inderdaad zo'n passwordkeeper op z'n memorystick staan, dus dan heeft ie ze ook bij zich als ie dingen ergens anders wil bekijken.

Ik zelf heb een stuk of 6 verschillende paswoorden, en ik weet niet hoe maar meestal onthoud ik wel welke bij welke site hoort. En zo niet is het een kwestie van even schelden en ze alle 6 een keer intypen tot je de goede hebt