Reacties die goedbedoeld zijn komen wat hard over!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

panache

Reacties die goedbedoeld zijn komen wat hard over!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 22:13

hallo ik weet dat er altijd mensen zijn die het beter weten met paarden, en tips willen geven! maar soms worden die tips een beetje op een raare manier gedaan! zoo van doe een andere sport want jij kan niet rijden! of die reacties komen 20x achter elkaar terwijl die al 1x geweest is.. dit is mij opgevallen bij verschillende mensen!

en je kan de tips toch ook wel op een leukere manier geven zo van : probeer dit is , inplaats van DOE DIT!

ik denk niet dat veel mensen met mij het hierover eens zijn maar ben ik het teminste even kwijt..!
doeii~!

Anoniem

Re: Reacties die goedbedoeld zijn komen wat hard over!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:15

Misschien kun je de personen in kwestie dan beter een btje sturen.

Ik hoor ook nogal eens dat ik bod ben via schrift en dat bedoel ik dan helemaal niet zo (tenminste meestal niet )
Als ik erop aangesproken word, kan ik mijn berichtje nog weer eens lezen en er ook weer van leren.

Dat zal met andere personen zo ook vast wel zijn

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 22:17

ja maar het viel me gewoon op dat sommige reacties helemaal niet meer leuk worden en een soort ruzie van wordt gemaakt!

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 23:17

ja vind ik nou ook.
vaak leg je dan iets uit, maar vervolgens word 10 keer weer hetzelfde gezegd en gevraagd tja...
kan je weinig aan doen denk ik zo.
maar niet iedereen bedoeld het onaardig al komt het soms bot over,
al moet ik wel zeggen dat het soms lijkt dat sommige er op zitten tewachten om er dan flink op in te gaan. vooral bij topics die bijvoorbeeld over shetlanders gaan.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 11:59

Ik vind het ook. Maar sommige reacties zíjn niet eens goedbedoeld.
Je krijgt in een topic ineens 70 keer hetzelfde commentaar en niet eens op een vriendelijke manier.
En mensen die denken dat ze alles beter weten vind ik ook wel eens terug op bokt..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 12:04

ik kan inderdaad wel eens raar reageren op eigenwijze mensen Doe ik niet om diemensen een hak te zetten , maar meer om zo een paard een beter leven te gunnen ( en indirect ook het baasje)

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:19

Ben het helmala met je eens,..

Je kan soms 100 x zeggen waarom, maar ze luisteren gewoon niet,..
En als je het niet banketstaaf bedoelt kan je het er ook evn bijzetten zo weet iederen wara hij aan toe is ,..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:47

Dit is mij ook opgevallen, al houd ik er wel rekening mee dat het op internet wel anders over komt.
Vaak ook wel zie ik reacties die inderdaad ook een beetje bot overkomen of boos, maar wel terecht.

Ik zou, als ik mij aangesproken zou voele, diegene een pb sturen.

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:52

SOms staan er idd wel banketstaaf reactie's bij, maar als ik zie dta iets fout is lever ik daar commentaar op. Dit is niet voor niets een forum(plaats waar mensen commentaar op anderen leveren die hier om hebben gevraagd dmv een foto ('s) )
En tja, als mensen dat banketstaaf opvatten, of zich gekwetst voelen omdat ze niet tegen kritiek kunnen. Niet mijn fout.

Edit; waarom mag je geen l u l l i g e zeggen

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 14:56

Het is ook de bedoeling dat het op een normale manier gezegd wordt.

RK geeft inderdaad een goede tip door de bokker die zo'n bericht plaats even te vragen dat het ook zo bedoeld wordt als het overkomt.

Maar ik ben ook van mening dat het bij sommige bokkers anders ook niet aankomt en dat er dingen gezegd moeten worden in het belang van pony of paard. Maar dan nog moet je nadenken hoe je het zegt

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 15:04

Sommige mensen gunnen het paard wel een beter leven, maar ze kunnen ook de gevoelens van de ruiter raken als er word gezegd : ga op voetbal paardrijden is niets voor jou!, of als iemand zeg je beugels moeten langer en dan doet de rest dat ook 100x en daar word ik ook best ziek van..

het is niet vaak bij mij gebeurt maar ik merk ook dat de bokkers soms erg de gevoelens van de ruiters raken,

(owja die 1ne die vroeg wat is afgeknauwt ) dat is snel afge.zeken en aangebrand..

maja ik ben blij dat jullie het met mij eens zijn dit had ik niet verwacht haha

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 15:13

Als er gezegd wordt dat beugels langer moeten, dan weet de geen die de foto's (neem ik aan in dit geval ) geplaatst heeft duidelijk dat de beugels langer moeten. ik kan dit niet kwetsend noemen.
Vaak worden die berichten herhaald omdat echt niet elke bokker zin heeft om alle voorgaande berichten in het betreffende topic door te lezen. Dus dan zeg hij/zij gewoon wat er mis is en dus verbeterd moet worden. Of de ruiter dit doet is zijn zaak.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 15:15

tja dat is zo, t was een voorbeeld, maar je kan toch ook t zoo doen van,, heej misschien is het fijner als je je beugels wat langer doen, snap je het?? dan komt t toch heel wat fijner over of niet?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 15:22

sommige mensen moet je wat 0rikkelen, en er zijn sommige mensen waarbij ik het gewoonweg niet kan laten om wat groffer in te komen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 15:22

Ach mij maakt het niet uit of iemand zegt; je beugels zijn veels te kort; die kun je wel wat langer doen; of dat iemand zegt misschien is het fijner als je je beugels wat langer doet; dat maakt mij echt niet uit.
En zoals bij RK en GK (onee vergeet het steeds, Kiwiko) vind ik die reacties juist leuk Vooral bij eigenwijze mensen kunnen ze leuk uit de hoek komen.
Soms is het idd wel zo dat mensen heel hard reageren; maar dan kun je idd het beste even via pb vragen wat ze er nou precies mee bedoelen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 15:25

ik v ind het ook niet erg als mensen grof naar mij toe zijn, alleen wel als ze met een banketstaaf komen, dan maak ik er het liefst korte metten mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 15:26

ja dat eb ik ook hoor, als vreemde mensen met een l.. komen, daar moet ik niks van hebben, maar daar ging het topic toch niet over

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 15:34

nee ok;)

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:08

Dat klopt wel eens, veel Bokkers zeggen het subtiel, maar sommige doen dat niet en dan komt het harder over dan het is bedoeld.
Van sommige Bokkers weet ik gewoon dat zij het wel goed bedoelen maar dat het meestal hard over komt.
En dan heb je natuurlijk nog de bokkers die het helemaal niet goed bedoelen .

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 10:43

Ja, ach er is niets aan te doen maar ik vind het wel heel erg Irritant !..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:10

het is een kwestie van naar waarde inschatten en al dan niet naast je neerleggen

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 11:53

De topicstarter zelf heeft natuurlijk ook invloed op de reacties die volgen.

Dat het soms wel wat netter kan ben ik helemaal met je eens, sommigen lijken er plezier in te scheppen anderen af te branden maar anderen reageren puur om mensen de ogenen even te openen.

Laat iemand bijvoorbeeld een foto zien met de tekst "kijk eens hoe mooi mijn pony aan de teugel loopt" en op de foto is een pony te zien met een strakgetrokken slof en de kin op de borst dan kan je rekenen op, terechte, minder positieve reacties uiteraard.

Dit is wel even een extreem voorbeeld maar het valt mij nog weleens op dat er regelmatig foto's worden geplaatst door mensen die zelf een stuk beter menen te rijden dan op de foto te zien is.
Als iemand hoog van de toren blaast kan hij weleens een fikse tegenwind verwachten

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:24

Ben het met Percy eens. Het ligt er idd ook aan waar reacties op gegeven worden. Ik probeer altijd zo netjes mogelijk te zijn, maar in sommige gevallen kan ik het me voorstellen dat Bokkers hun geduld zwaar op de proef moeten stellen. Dan kan er wel eens een nare reactie komen, en dat word denk ik meestal niet zo bedoeld, maar meer in het belang van het paard of waar het dan om gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 13:55

Citaat:
het valt mij nog weleens op dat er regelmatig foto's worden geplaatst door mensen die zelf een stuk beter menen te rijden dan op de foto te zien is.
Als iemand hoog van de toren blaast kan hij weleens een fikse tegenwind verwachten

Vooral deze zin ja?

En dan gaan klagen dat je "aangevallen" word is dan wel erg zielig.
Vooral als zo'n persoon bijvoorbeeld heel veel verkondigd op RT.

om eerlijk te zijn denk ik dat ik ook op moet letten wat voor rij foto's ik plaats, heb ook tamelijk grote mond

En krijg ik dan commentaar, wat ik kan verwachten, moet ik daar ook tegen kunnen vind ik dan.