Gedoe op [EA], steeds weer hetzelfde.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Gedoe op [EA], steeds weer hetzelfde.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 16:19

Ik vroeg me af of jullie hier ook vaak mee te maken hebben, en wat jullie er van vinden:

Je bied wat spulletjes te koop aan, er word flink geboden, en je verkoopt het aan de hoogste bieder. Wanneer je dat duidelijk maakt, past het ineens niet meer, ze moest eigenlijk een andere maat hebben, en je kan dus weer opnieuw beginnen met verkopen.

Of ze zeggen wel dat ze het kopen, je topic op slot en je wacht op het geld. Dan krijg je ineens pb dat de betreffende bokker het geld niet naar je gaat overmaken, want mamma vond het toch niet goed.

Ik snap dat er met kopen en verkopen via internet een risico aanzit, maar ik heb het idee dat er op bokt een hele hoop met name jonge meisjes zitten, die het liefst alles zouden willen kopen, en zonder na te denken maar lukraak bieden. Ik zie het in topics van andere ook, van die onzinberichten met bijv. Ik bied 2 euro (voor een hartstikke goed sjabrak).

Er zijn ook verschillende bokkertjes die ik in verschillende topics tegen kom, en overal doen ze hetzelfde. Pas kreeg ik pb dat een verkoop niet doorging omdat ze het niet mocht betalen, en nog geen 5 min. later zie ik haar in een ander topic weer bieden op andermans spullen? Wie heeft hier nou ook zo'n last van en zo'n hekel aan? Ik vind dat het wel erg vaak gebeurd hier... helaas. Is trouwens niets aan te doen zeker?

Ik hoop dat ik het hier goed heb geplaatst?

MirandaB

Re: Gedoe op [EA], steeds weer hetzelfde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 16:21

Op bokt vind ik het nog meevallen.. via marktplaats had ik laatst wel zon grap idd.
Ik wil het kopen.. wil het hebben.. Nooit meer wat gehoord.. maar je houd het wel vast voor degene terwijl je het nog 3 x had kunnen verkopen.. Blijft lastige markt..

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 16:23

Ja, inderdaad op marktplaats heb je het ook, maar ik zie hier steeds dezelfde persoontjes op van alles en nog wat bieden. En je weet gewoon dat ze dat niet gaan kopen....

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:25

Ik denk dat het grotendeels samenhangt met het grote aantal jonge gebruikers
Ze willen graag iets hebben en bieden op een artikel, maar als er betaald moet worden dan trekken de ouders soms aan de noodrem.
Heel vervelend, maar ik zie helaas zo 1-2-3 geen oplossing.
Het enige wat je als verkoper kunt doen is uitdrukkelijk vragen of er toestemming is van de ouders, of (preventief) niet verkopen aan al te jonge bokkers.
Mocht het echt de spuigaten uitlopen en er door bepaalde mensen op verschillende topics geboden worden waarbij telkens afspraken niet nagekomen worden, mag je uiteraard een melding maken via Tip een Mod.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:14

Dat is natuurlijk het nadeel van internet. Je kan er niet zo veel tegen doen denk ik...