Eigen site

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Antoinette

Eigen site

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 21:24

Voor mijn fotografie wil ik nu weleens een eigen site opzetten. Maar waar kan ik dat het beste doen??

Het is natuurlijk wel prettig als het niet al te moeilijk is, maar ik kan genoeg hulp vragen van mensen die heel wat meer verstand van computers enz hebben dan ik.
Voorop staat dat het er professioneel uitziet en niet zo'n standaard site.

Een grote opslag capaciteit is ook belangrijk aangezien ik er toch een aantal foto's op kwijt wil.

Site mag eventueel een klein bedrag per maand kosten.

Wie kan mij er iets meer over vertellen of iets aanraden?

Fun_Fun

Re: Eigen site

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:27

Gewoon ergens maken, het mooiste is zonder reclame, en dan later hem overzetten op .tk

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:34

Ik vind een .tk adres absoluut niet professioneel. Ik zou een .nl of een .com adres laten registreren, in de meeste gevallen is dat gratis in combinatie met een hostingprovider. Zeker als je meer ruimte wilt hebben.

Bij goedkoophosting.org kost 100 mb ruimte, 4 gig brandbreedte 25 euro per jaar incl domeinregistratie en btw.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:24

Love_sander: de ts vraagt naar 'waar ergens', ze heeft weinig aan 'gewoon ergens' als antwoord dan.

Ik heb zelf mijn dommeinnaam geregistreerd bij webstekker.nl, communicatie verloopt vriendelijk, naam was snel geregistreerd.

Op deze site:
http://www.webhosters.nl/
kan je een ontiegelijke hoeveelheid info over webhosters vinden.

Edit:
Als je zelf geen ervaring hebt met het maken van een website kan je een aantal dingen doen:
1. een hoop geld neerleggen om het door een echte prof te laten doen. Als je veel foto's wilt hebben is het handig om ook met scripts te werken zodat je foto's automatisch op een pagina komen te staan en je niet voor elke foto zelf een pagina en links moet gaan aanpassen.
2. Dat door een 'semiprof' te laten doen: ergens in je vriendenkring iemand die handig is met scripts of html? Op bokt lopen ook een aantal mensen rond die 'aan webdesign' doen en waar je een stuk minder zal betalen.
3. Zelf op zoek gaan naar een template wat je naar wens aan kan passen en naar scripts voor je foto's. Ik ben zelf geen held in webdesign en heb voor mijn website (www.ellustrations.com) een template gebruikt en aangepast wat van deze site vandaan komt: http://lara-k.zipp.nu/english/templates.html. Ook 'fotoscripts' zijn behoorlijk voor handen als je wat rondzoekt op internet, gallery is een veel gebruikte: http://gallery.menalto.com/modules.php? ... file=index . Dan zal er zelf dus voor je wel een hoop 'knippen/plakken/aanpaswerk' aan zitten.

dragonforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:57

kijk anders op:

www.10eurohost.nl

Betaal je 130 euro voor 3 jaar lang. (de budget linux pakket)

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 19:59

Siempie schreef:
Bij goedkoophosting.org kost 100 mb ruimte, 4 gig brandbreedte 25 euro per jaar incl domeinregistratie en btw.

Dat klinkt erg goed moet ik zeggen, ga ik even naar kijken!

Ellende schreef:
Ik heb zelf mijn dommeinnaam geregistreerd bij webstekker.nl, communicatie verloopt vriendelijk, naam was snel geregistreerd.

Op deze site:
http://www.webhosters.nl/
kan je een ontiegelijke hoeveelheid info over webhosters vinden.

Ga ik ook beide even bekijken!

Citaat:
Edit:
Als je zelf geen ervaring hebt met het maken van een website kan je een aantal dingen doen:
1. een hoop geld neerleggen om het door een echte prof te laten doen. Als je veel foto's wilt hebben is het handig om ook met scripts te werken zodat je foto's automatisch op een pagina komen te staan en je niet voor elke foto zelf een pagina en links moet gaan aanpassen.
2. Dat door een 'semiprof' te laten doen: ergens in je vriendenkring iemand die handig is met scripts of html? Op bokt lopen ook een aantal mensen rond die 'aan webdesign' doen en waar je een stuk minder zal betalen.
3. Zelf op zoek gaan naar een template wat je naar wens aan kan passen en naar scripts voor je foto's. Ik ben zelf geen held in webdesign en heb voor mijn website (www.ellustrations.com) een template gebruikt en aangepast.

Voor mij gaat het waarschijnlijk optie 2 worden. Heb vast wel een kennis (of familielid; toch zussie ) die mij kan helpen

dragonforce schreef:
kijk anders op:
www.10eurohost.nl
Betaal je 130 euro voor 3 jaar lang. (de budget linux pakket)

130 euro vind ik wel pittig. Tenslotte weet ik niet hoe de site gaat lopen en dan doe ik het liever in het begin wat rustiger aan. Indien nodig kan ik natuurlijk altijd nog uitbreiden en wat duurder gaan.

Evengoed bedankt!

dragonforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:57

je kan altijd vragen hoeveel het voor 1 jaar kost.

zelf vindt ik 130 euro niks. maar dat is ieders mening,

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:06

Ik had van de week toevallig dezelfde vraag gesteld hier op FZ.
Ik kreeg toen www.webreus.nl als tip.
100 mb en een domeinnaam voor nog geen 20 euro per jaar.
Schijnt er zelden of nooit uit te liggen.

Dus ik ga daar waarschijnlijk ook mijn site maken.