Nieuw mailadres : wel ontvangen , niet versturen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Nieuw mailadres : wel ontvangen , niet versturen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 03:26

Ik ben aan het overstappen op een ander mailadres.

Heb nu in mijn Outlook Express dus 2 accounts : de oude (huidige) en de nieuwe.

Ben via een hotmail-account aan het testen of het werkt.

Zonder om te schakelen tussen account , gewoon nog m'n vertrouwde instelling zeg maar , krijg ik in dezelfde "mailbox" elk mailtje dat ik verstuur.

Komen allemaal onder elkaar binnen op mijn scherm , zowel degenen die naar het oude als het nieuwe mailadres , als het eerste alias van het nieuwe mailadres is gestuurd. Super zeg !!!

Alleen het rare is : ga ik dan antwoorden op alle 3 de testmailtjes , dan gaat er maar 1 uit : degene die origineel op het oude mailadres binnengekomen is.. Hij kom binnen en ik kan ook weer een antwoord versturen op de normale manier , gewoon mailtje beantwoorden.

De andere 2 die verlaten het postvak niet , onbekende fout geeft hij aan. Dat zijn dus de 2 antwoorden op de mailtjes die naar het nieuwe mailadres gestuurd zijn.

Hoe kan het nou dat ik wel allebei gewoon netjes ontvang in hetzelfde postvak IN , maar vandaaruit niet kan antwoorden ?

Is dat een simpel dingetje dat je moet veranderen ?

Het mooiste zou het zijn als alle mails gewoon in hetzelfde postvakje binnenkomen , zoals nu , en dat ik dan overal op kan antwoorden met automatisch als afzender m'n nieuwe adres.

Als iemand mij dan mailt op m'n oude adres , komt dat mailtje gewoon normaal binnen , ik beantwoord het zoals altijd , en als die ontvanger dan weer een antwoord stuurt , komt die binnen op mijn nieuwe mailadres , dat is het idee. Kan dat ?

Zou echt super zijn als iemand me kan / wil helpen hiermee , wat id de gouden tip ? _/-o_

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Nieuw mailadres : wel ontvangen , niet versturen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 09:55

ik heb dat ook gehad, maar bij mij kwam het door een foute instelling van de uitgaande mail-server... ik had ingevuld "pop.planet.nl" en dat moest zijn "mail.planet.nl"

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-05 11:05

Ik heb de gegevens gebruikt van het formulier dat ik heb ontvangen... het blijft gek dat hij die die op het andere adres binnen zijn gekomen , wel gewoon beantwoord

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:23

Welke provider heb je? Zijn het beide adressen bij dezelfde provider? Het lijkt me ook dat het iets is met de uitgaande server, dit moet de server zijn van de provider waar je je internetverbinding van hebt, ongeacht welk mailadres je hebt.

Oftewel: je adsl't via planet, maar je hebt een email-adres van zonnet, dan moet je uitgaande server (SMTP) toch planet zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:25

En dit moet je voor elk account apart instellen, maar je moet wel altijd hetzelde invullen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 21:32

Ik snap er niks van , heb niks veranderd verder....maar nu doet hij het ineens wel , zomaar spontaan !

Als ik op de knop verzenden/ontvangen klik , trekt hij eerst het ene en dan het andere mailadres leeg , alles komt in hetzelfde scherm terecht , en als ik een mailtje beantwoord dan kan ik aangeven via welk adres ik het wil versturen. Geen idee hoe het werkt maar ik ben helemaal blij