Packard Bell of Fujitsu Siemens; goede computers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spikkel

Packard Bell of Fujitsu Siemens; goede computers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 12:02

Wij hebben nu een packard bell, maar die is ondertussen al zo'n 5 of 6 jaar oud en ja heel versleten .

Nu willen we graag een nieuwe computer kopen maar er zijn ook zoveel computers op de markt dat je niet weet wat de vereisten zijn van een goede computer ?

Ik hoor veel zeggen dat Packard Bell slecht is en snel stuk gaat enzo, maar wij hebben em ondertussen toch al zo'n 5 a 6 jaar, en we hebben er wel een aantal problemen meegehad hoor... .

En Fujitsu Siemens, zijn die goed?? Want daar hoor ik dan ook weer van zeggen dat dat 'brol' is.

Of wat is bvb. wel een goed merk van computer???

Linda

Re: Packard Bell of Fujitsu Siemens; goede computers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:08

Ik zou je geen FJ aanraden. Ik heb een FJ-laptop en dat ding heeft het nooit goed gedaan. Daarnaast is de service ronduit bagger. Je krijgt geen leenlaptop en je bent je computer 14 werkdagen kwijt en moet op de dag dat ze hem halen en de dag dat ze hem weer terugbrengen de hele dag thuis zijn, omdat ze niet weten wanneer ze komen (ja tussen 08.00 en 18.00 ) Die van mij is 2 weken weggeweest en er is niks verbeterd En omdat ik hem niet weer 2 weken kon missen, heb ik er maar niet meer achteraan gebeld

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:14

NOOIT meer een Packard Hell kopen.
Wij hebben zo'n 1 gehad, pffff... alleen maar geklooi mee gehad! Dat ding deed het na 2 jaar niet meer.

We hebben nu een iBook (laptop van Apple, zie www.apple.nl ) en dat bevalt echt stukken beter!! Geen geklooi meer met virussen, computer zal nagenoeg nooit crashen, geen last meer van spyware, Apple-computers kunnen gewoon bestanden van Windows openen. Je kan er Word, Powerpoint en Exel op zetten. Het zijn hele stabiele computers.
Enigste nadeel is dat ze vrij prijzig zijn, maar daar staat wel tegenover dat ze het echt jaaaaaaaren doen (denk dan aan een jaar of 10, wij hebben er 2 staan die het al zo lang doen)

Je kan ook bij een computerzaak een computer in elkaar laten zetten. Dus gewoon wat jij erin wilt hebben, niks meer en niks minder.
Vraag me alleen niet wat het kost Dan zou je gewoon eens moeten vragen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:27

Ik heb een laptop van Fujitsu siemens en heb er tot nu toe nog helemaal geen problemen mee gehad, moet wel zeggen dat ik hem nog niet zo lang heb, pas 2 maanden, maar ik ben er erg tevreden over

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 12:37

Hmm mja Amethyst dat is het probleem, hij moet wel redelijk van prijs zijn.
Maar het gaat om de computer van Fuji Siemens en niet om de lap top, weet niet of daar veel verschil in zit?

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:43

Ik heb een packerd Bell mp3.. En ik vind hem niet zo goed.. overal stof, en hij heeft ook een periode gehad dat hij niet meer aan of uit wou. Mijn vader zei ook dat packerd bell ook wel eens packerd hel werd genoemt

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 12:44

Spikkel schreef:
Hmm mja Amethyst dat is het probleem, hij moet wel redelijk van prijs zijn.
Maar het gaat om de computer van Fuji Siemens en niet om de lap top, weet niet of daar veel verschil in zit?

Je zou ook voor een 2dehands kunnen zien eventueel. (Ja, sinds die laptop zweer ik bij Apple )

Verschil tussen een laptop en computer? Neuh, niet echt. Ook een laptop kan je uitbreiden met meer geheugen enzo. Stel: je koopt een laptop, koop er dan wel een muis bij, dat werkt veel fijner.

Je zou ook nog naar een vrij goedkope Dell-computer kunnen kijken.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:00

Ik vind Dell pcs duur, want ze geven de prijzen aan zonder dat er BTW bij is gerekent of zonder servicekosten.

Ik zou als je toch een nieuwe computer gaat kopen, voor een laptop kopen, het is gewoon handiger

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:02

Hai heb net een Pentuim 4 van Dell gekocht. Mijn vader had altijd al Dell en ik moet zeggen, ik ben er hartstikke tevreden mee

Van een laptop ben ik niet zo weg, het is handig qua ruimte besparing maar als je foto's met bewerkingssystemen erop wilt hebben of je wilt gebruik maken van bepaalde mediagroepen voor het snel downloaden van films en muziek dan zou ik echt voor een normale computer gaan.

Die van mij was bijna 800 euro (incl.BTW) inclusief modem, 17inch flatpanel scherm, boxen, muis en toetsenbord.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:11

Ik vind Dell PC's echt niet duur. We hebben op m'n werk alleen maar Pc's van Dell en we hebben er nagenoeg geen problemen meen. Thuis hebben wel een Fujitsu Siemens, die blijft gek genoeg opnieuw opstarten, iets wat onze vorige pc ook al deed. Als iemand daar nog ideeen over heeft, dan hou ik me aanbevolen (virusscan en spyware gecheckt). Volgens mij maken ze tegenwoordig geen slechte pc's meer, het gaat ook om de programma's waar je op draait en die zijn bijna altijd dezelfde.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:20

napoleon schreef:
Van een laptop ben ik niet zo weg, het is handig qua ruimte besparing maar als je foto's met bewerkingssystemen erop wilt hebben of je wilt gebruik maken van bepaalde mediagroepen voor het snel downloaden van films en muziek dan zou ik echt voor een normale computer gaan.

Mijn laptopje kan het anders allemaal erg goed aan
Het is natuurlijk ook maar net hoeveel geheugen je erop hebt enzo

Alleen als je professioneel dingen ontwerpt enzo, zou ik niet snel voor een laptop gaan. Dit door het beeldscherm (dan lijkt de foto weer donkerder, dan weer lichter...).

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:24

Persoonlijk zou ik zeggen, laat een pc in elkaar zetten. We hebben al jaren verschillende pc's in elkaar laten zetten (vriend doet dat) en we heben weinig problemen. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:28

Amethyst schreef:
Mijn laptopje kan het anders allemaal erg goed aan
Het is natuurlijk ook maar net hoeveel geheugen je erop hebt enzo

Alleen als je professioneel dingen ontwerpt enzo, zou ik niet snel voor een laptop gaan. Dit door het beeldscherm (dan lijkt de foto weer donkerder, dan weer lichter...).

De mijne red het ook allemaal prima, maar het is idd waar wat jij zegt over dat licht. Beneden op de pc van mn ouders zijn mijn foto´s vaak veel donkerder dan op mijn laptop..

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:49

Tessebes schreef:
Thuis hebben wel een Fujitsu Siemens, die blijft gek genoeg opnieuw opstarten, iets wat onze vorige pc ook al deed. Als iemand daar nog ideeen over heeft, dan hou ik me aanbevolen (virusscan en spyware gecheckt). Volgens mij maken ze tegenwoordig geen slechte pc's meer, het gaat ook om de programma's waar je op draait en die zijn bijna altijd dezelfde.

Dat doet die van mij dus ook

Eén advies: kijk niet alleen naar prijs etc, maar ook naar de service die ze bieden, bijvoorbeeld of er een 24-uurs reparatieservice bij zit of dat je een leencomputer krijgt wanneer reparatie langer duurt. Twee weken zonder computer is echt héél erg vervelend!!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:57

Ik heb vorige week een nieuwe laptop van Fujitsu Siemens gehad. Het is een hele fijne om mee te werken, maar eergisteren is hij overdag 3 keer 'vastgelopen'. Mijn scherm deed het nog wel en de text van de mensen die tegen me zaten te praten op msn verscheen ook nog, maar mijn toetsenbord en muis deed niks meer. Dit zou overigens ook kunnen komen doordat ik op een toetsenbordblocktoets drukte ofzo. Maar ik heb geen idee welke toets dit zou kunnen zijn.

Hiervoor had ik een paradigit voyager laptop. Hij heeft het een jaar of 4 gedaan, maar het laatste jaar liet ie me steeds vaker in de steek. Een maand geleden heb ik hem op de grond laten vallen en dat vond hij niet leuk. Hij is ermee gestopt. Dit is overigens een merk dat ik je niet zou aanraden...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 14:00

-> FZ

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 15:21

wij hebben al jaren fujitsu siemens en oke er is wel een wat kapot gegaan! na 5 jaar was de harde schijf op en we hebben er een nieuwe in laten zetten (niet echt gek dat hij op was, pc stond dag en nacht aan, flink mee gewerkt, gegamed en gedownload). En er zijn nog wat dingen in vervangen (hobby van mijn broer) maar nooit echt veel problemen mee gehad de eeste jaren!

Maar zo heeft elke pc is, als ik mag kiezen zou ik ook voor apple gaan, voornamelijk voor de qualiteit! Maar je betaald er wel voor

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 17:32

Ik heb al 5 jaar een Packard Bell en geen problemen met de hardware welke erin zit.
De reden dat ik nooit meer dit merk zal kopen is vanwege de extra geinstalleerde software.
Dat zijn dus trialversies die na korte tijd niet meer werken of verouderde versies.
Kan ook geen Windows CD plaatsen om alles opnieuw te installeren, daarvoor moet je de Master CD's gebruiken en krijg ik alles terug zoals de fabriek het heeft ingesteld.
Moet je wel vooraf even alle extra hardware afkoppelen welke je zelf erbij hebt gemonteerd.
( Compaq en HP en Fujitsu zouden ook ook die voorgeinstalleerde software/windows hebben )

Als starter computer prima, maar de volgende laat ik naar eigen wensen in elkaar zetten.
Weet nu wat ik graag voor bewerkingen op de computer verricht en waar die aan moet voldoen.

Misschien heb je in je buurt wel een winkel waar je het naar wens kunt laten bouwen.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 18:49

Ik heb hier 3 laptops, twee recenten en 1 wat oudere; 2 Toshibas en 1 FS, en die FS..... Ik heb nog nooit zo'n K apparaat meegemaakt als dit ding. Werkelijk niet deugt, en hij maakt een onwijze takkeherrie. Vorige week hadden we tijdens een grote vergadering een externe notuliste ingehuurd die ook een FS laptop meehad en die maakte ook zo'n herrie en zij vond het ook een K ding.

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 13:33

Ik heb gisteren een computer van dell besteld , over zo'n 10 daagjes is hij er, hoop dat ik geen spijt krijg van mijn beslissing, maar zal vast niet want ik hoor niets als goed over dell!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:04

juno1 schreef:
Ik heb al 5 jaar een Packard Bell en geen problemen met de hardware welke erin zit.
De reden dat ik nooit meer dit merk zal kopen is vanwege de extra geinstalleerde software.
Dat zijn dus trialversies die na korte tijd niet meer werken of verouderde versies.
Kan ook geen Windows CD plaatsen om alles opnieuw te installeren, daarvoor moet je de Master CD's gebruiken en krijg ik alles terug zoals de fabriek het heeft ingesteld.
Moet je wel vooraf even alle extra hardware afkoppelen welke je zelf erbij hebt gemonteerd.

Ik heb nu mijn tweede Packard Bell. Die eerste PC is nu vier jaar oud en nog steeds helemaal goed. Omdat ik deze PC ga verkopen, heb ik 'Killdisk' (programma dat je complete harde schijf wist) losgelaten op mijn harde schijf en deze vervolgens geformatteerd. Daarna heb ik Windows XP incl. servicepack 2 geinstalleerd (vanaf een orginele Windows XP CD-rom). Dit ging helemaal probleemloos. Master CD's heb ik in het geheel niet nodig gehad. In deze PC heb ik wel een nieuwe CD-brander gezet. Ik had de oude zo vaak gebruikt, dat die nodig aan vervanging toe was. Verder heb ik er een ethernetkaart ingezet. Dit alles heeft bij de nieuwe Windows installatie geen problemen gegeven. De 'oude' PC is nu weer gewoon als nieuw.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:34

Hetgeen jij hebt gedaan kan wel, maar PB geeft geen ondersteuning 'mocht het mis gaan' en dat het fout kan lopen kun je zien op het PB forum.
Maar waar het om ging was dat dit soort merken die extra rommel op het systeem plaatsen, verder heb ik geen klachten over de computer en de geinstalleerde hardware.

Volgens mij zouden ze meer computers verkopen als ze een PB met een Windows XP en een Office pakket CD erbij zouden leveren.
De prijsverhouding blijft gewoon hetzelfde als wat ze nu leveren.
Alleen een stukje ergernis minder waar je na korte tijd tegenaan loopt