Laptop vraagje...is dit een goede?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Binar

Laptop vraagje...is dit een goede?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 21:50

Ik ben op zoek naar een 2e hands laptop en mijn oog is op eentje gevallen, maar eigenlijk heb ik er weinig verstand van.

Wie kan zeggen of dit een goede is??? En wie heeft er ervaringen met deze laptop??

Compaq EVO N600c met Pentium III 1.0GHz processor, 384MB geheugen, 20GB hardeschijf, LAN, Modem, DVDROM, goed werkende batterij en adapter

P3 1GHz 384MB 20GB DVDROM LAN

Volgens verkoper is de nieuwprijs was 3000 US dollar?
De laptop is in goede staat en er zijn geen beschadigingen op het
scherm.

Wat zou zo'n 2e hands laptop als deze maximaal mogen kosten??
Ik weet inmiddels de vraagprijs, die zal ik hier later nog wel neerzetten

TomL

Re: Laptop vraagje...is dit een goede?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:23

Wat wil je met de laptop gaan doen?
gewoon wat tekstverwerken, internetten (bokken) en e-mailen/chatten ofzo?
Welk OS wil je gaan gebruiken, Windows XP?
Als je wat zwaardere applicaties wilt gaan gebruiken (CAD of Photoshop oid) Zou je aan wat extra geheugen kunnen denken, maar ook aan een ander OS zoals Windows 2000 (gebruikt iets minder geheugen dan Windows XP)
Voor "normaal" gebruik van Office oid en internetten is dit best een aardige laptop. Meer dan €500,- zou ik er echter niet voor geven.
Als je overigens draadloos wilt kunnen internetten moet je nog wel extra een draadloos PCMCIA netwerkkaartje aanschaffen. Dat zit hier niet standaard op.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 13:18

Ik wil er mee kunnen internetten, uiteraard lekker veel bokken en ook beetje msn-en, wat spelletjes en ook wat tekstverwerking.
Ik denk dat ik hem ook wel wil gaan gebruiken voor fotobewerking, maar hoeft niet perse, kan ik nl ook gewoon op de pc blijven doen
De prijs die jij geeft is bijna het dubbele van de vraagprijs.

Zou deze laptop daarvoor geschikt zijn denk je?

TomL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:09

voor €250,- euro is dit wel een leuk laptopje om dat te doen.
Zoals ik al zei, Photoshop (om foto's te bewerken) vraagt best wat geheugen. Afhankelijk van de grote van de foto's natuurlijk en welk OS je gaat gebruiken. Ook moet je dan rekening er mee houden dat je de foto's goed opslaat (backup maken) er zit geen CD brander in, dus daar zul je een andere oplossing voor moeten hebben (bijv via het netwerk op de andere PC)
Er zijn overigens ook andere applicaties om foto's te bewerken, maar Photoshop is toch wel de betere.
Al et al denk ik wel dat ook foto bewerken hier op moet werken hoor. Gewoon niet teveel programma's tegelijkertijd open hebben.

Let wel even op dat je goed (laat?) controleren of de schijf in orde is en de batterij (laat hem gewoon even op batterij alleen werken.
Anders ben je straks nog eens €100,- kwijt aan een nieuwe batterij en harde schijf.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 10:42

Nou als jij deze niet koopt wil ik hem wel van die persoon overnemen!!!
Ik heb hier nu een pentium 3 met 1.13 GHz en 384 MB ram, en daar valt prima mee te werken! Ook als ik photoshop en flash tegelijk heb draaien.
Ik heb ook nog een pentium 2 uit 95 waar XP op draait en photoshop.
Ik zou die laptop voor 250 euro zeker wel aanschaffen, mits ie natuurlijk wel goede HD, batterij adapter enzo heeft.

Alleen zou ik wel als ik jou was voordat je hem gaat gebruiken fomateren en opnieuw (laten) instaleren, vaak staan er op die laptops een hoop onzin die ze niet sneller maken..

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 19:02

tja ik zou deze juist niet kopen...een processor van deze snelheid kan niet de zware bestande verwerken die ik nodig heb.het intern geheugen hoeveel bedraagt dat? Onder de 512 zou ik ok niet doen..

Maar goed mijn vriend is een echt een pcwizz vandaar is alleen alles goed wat minimaal pentium 4 is met een snelheid van minimaal 2.8 gigahertz..
tegenwoordig zijn ook dat soort laptops nit al te duur meer hoor...

lijkt het je niet verstandiger om door te sparen voor een nieuwe?

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 21:22

Koop is uiteindelijk niet doorgegaan, dus ga nu waarsch binnenkort kijken voor een nieuwe

TomL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 12:43

claudia23 schreef:
tja ik zou deze juist niet kopen...een processor van deze snelheid kan niet de zware bestande verwerken die ik nodig heb.het intern geheugen hoeveel bedraagt dat? Onder de 512 zou ik ok niet doen..

Maar goed mijn vriend is een echt een pcwizz vandaar is alleen alles goed wat minimaal pentium 4 is met een snelheid van minimaal 2.8 gigahertz..
tegenwoordig zijn ook dat soort laptops nit al te duur meer hoor...

lijkt het je niet verstandiger om door te sparen voor een nieuwe?

Je kunt altijd het nieuwste van het nieuwste willen (en geloof me, zo zit ik ook in elkaar) maar je moet je altijd eerst afvragen wat je met een PC/laptop gaat doen. Als een P4, 3,6Ghz overkill is, hoef je ook die extra centen niet uit te geven. Een P3 voor een laptop met 1Ghz en 384 MB geheugen werkt gewoon lekker, niet al te snel en, zoals ik al zei, is ook erg afhankelijk welk OS je gebruikt.
Maar de koop is niet doorgegaan, dus dan zou nu mijn advies ook zijn om nog even door te sparen, maar wel opletten of je een vergelijkbare laptop (of beter ) tegenkomt.