boekhoudprogramma's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marg

boekhoudprogramma's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 11:01

Hallo,

Ik zou graag jullie mening willen weten over boekhoudprogramma's op de computer.
Ons bedrijf begint nu dermate te groeien dat een boekhoudprogramma geen overbodige luze zou zijn. Aangezien ik zelf absoluut niet thuis ben in die materie zou ik dus graag wat ervaringen willen horen!

Alvast bedankt!

Marg

Sylvia

Re: boekhoudprogramma's

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 11:03

Er zijn al eerder topics over geweest (oa van pmarena geloof ik). Heb je de zoekfunctie al gebruikt?

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 11:08

Nee, ik heb nog niet gezocht

Ik zal eens gaan zoeken!

Bedankt

Kirsty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 14:46

Die eerdere topics kan ik mij idd ook herinneren, wij gebruiken hier KING, en zijn er erg tevreden over!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 13:31

Op het werk gebruiken we iMuis. Voor het bedrijf van mijn vriend gebruiken we hetzelfde programma, aangezien het voor de accountant die het jaarstuk verzorgt dan heel makkelijk is. We zetten dan gewoon de backup terug en zo kan zij dan meteen aan het jaarstuk gaan werken.

Het is wel niet echt een goedkoop programma. Wij hebben het via mijn werkgever gekocht en kregen dan 20% korting. Vraag anders eens met welk programma jouw boekhouder werkt.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 13:37

Vind ik geen goeie tactiek eerlijk gezegt. Een boekhouder mag ook geen voorstel doen, hij moet zeggen dat 'een bepaald programma veel gebruikt wordt'. Buiten het feit dat je op die manier NOOIT een klant in feite dwingt het programma te kopen kan deze nooit boos worden omdat het een rotprogramma blijkt te zijn. De boekhouder moet zich ook aan jou aanpassen, niet jij aan de boekhouder.

Het programma dat jouw boekhouder heeft, hoef jij niet fijn te vinden.

Maar ik denk dat de zoekfunctie inmiddels gelukt is?

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 15:42

Hoi,

Nee, de zoekfunctie heeft mij helaas niet verder geholpen. Helaas, hij gaf aan binnen kokt niks te vinden.

Ik zal eens kijken naar King en Imuis.
Ben daar echt niet in thuis, dus het zegt mij werkelijk niks.
Als je op internet zoekt krijg je echt zo enorm veel informatie (gesponsorde links etc) dat je door de bomen het bos niet meer kan vinden.

Bedankt in ieder geval voor de reacties, ik ga gewoon verder rond snuffelen en inderdaad eens advies vragen bij de accountant.

Groeten Marg

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 06:54

Imuis heb ik trouwens nooit van gehoord. Op kantoor werken we met Exact (duur) en Accept (vind ik geen prettig programma); Exact wordt in Oktober vervangen door AccountView, wat ik niet ken. Davilex zou ik persoonlijk niet aanbevelen. King ken ik wel, maar nooit mee gewerkt.

Goedkoop en simpel is Snelstart... Dan zit je denk ik bij één van de goedkoopste en simpelste (in gebruik en in opzet) programma's.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 08:42

Bedankt allemaal,

Ik heb bij de bedrijven die jullie genoemd hebben een informatiepakket aangevraagd.

Tevens ben ik op de geweldige site gekomen:
http://boekhoudpakketten.pagina.nl/
Daar staan veel programma's. (ok, misschien iets te veel, maar kan nu wel gericht gaan zoeken!)

Bedankt,

Marg